עונש קל למשה פונטה, איש סודו של איתמר שמעוני

ביום ראשון האחרון, גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב על משה פונטה, איש סודו של איתמר שמעוני ראש עיריית אשקלון לשעבר, 9 חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות וכן קנס כספי גבוה של 120,000 שקלים. הפרקליטות דרשה מבית המשפט להטיל עונש מאסר של שנים נגד פונטה, אך בית המשפט הסתפק ב-9 חודשי מאסר, וקבע שאלה ירוצו כאמור בעבודות שירות

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביום ראשון האחרון, גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב את דינם של מעורבי פרשת השוחד של ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני. על איתמר שמעוני נגזרו 4 שנות מאסר, ואילו על יתר הנאשמים נגזרו עונשים שונים.

מי שכיכב בפרשה הוא משה פונטה, דמות אשדודית ידועה ובעליו בעבר של בית קפה ברחוב רוגוזין המיתלוגי. פונטה היה מאנשיו הקרובים, אולי הקרוב ביותר של ראש עיריית אשקלון, הוא לא נשבר בחקירה ושמר על זכות השתיקה לאורך החקירה כולה.

יש שיאמרו ששתיקתו בחקירה של פונטה מלמדת שהיה לו מה להסתיר, ושתיקה בחקירה גם אם הדבר אפשרי על פי החוק, וגם אם היא נעשית עפ"י יעוץ משפטי הינה התנהלות עברינית שהרי אם אין לך מה להסתיר, מדוע לשתוק בחקירה, אך כך בחר פונטה לעשות כשאישומים על תיווך לשוחד מוטחים בו בחדר החקירות. 

בנוסף ולמעשה עד היום מסרב פונטה לספר ממי קיבל כספים בסך מאות אלפי שקלים לצורך תשלום למתלוננות כנגד שמעוני.

על פונטה נגזרו 9 חודשי  מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות וכן קנס כספי גבוה של 120,000 שקלים. הפרקליטות דרשה מבית המשפט להטיל עונש מאסר של שנים נגד פונטה אך בית המשפט הסתפק ב9 חודשי מאסר, וקבע שאלה ירוצו כאמור בעבודות שירות.

למעשה במסגרת עבודות שירות, יהיה משוייך פונטה לשירות בתי הסוהר ובפיקוחו אך ירצה את עונש מחוץ לכותלי בית הסוהר, מידי יום. הפרה של עבודות שירות יכולה להבין למאסרו בפועל ומאחורי סורג ובריח.

תקציר העלילה שמעוני מואשם בקבלת שוחד מאנשי עסקים באשקלון במאות אלפי שקלים, לצורך תשלומו למתלוננות שטענו שקיים איתם יחסי מין.

פונטה כך על פי כתב האישום היה אחראי על גיוס הכספים. יצוין כי פונטה זוכה מעבירות חמורות יותר, של הלבנת הון ותיווך לשוחד ובסופו של יום הורשע בשתי עבירות של הפרת אמונים.

ההכרות בין פונטה לשמעוני הולכת אחורה שנים רבות. השניים הכירו כשפונטה היה יועץ לשר הבריאות דני נווה ושמעוני היה דוברו.

מעורב בגיוס הכספים וקבלת טובות הנאה

במסגרת הטיעונים לעונש טענה הפרקליטות כי  נסיבות קבלת הכספים נמצאות בגבול העליון של מדרג עבירת הפרת האמונים, על גבול השוחד. נטען, כי פונטה היה גורם מרכזי בביצוע העבירות, פעל באופן מתוכנן, היה המעורב הפעיל מכולם בהליכי גיוס הכספים וקבלת טובות ההנאה. עוד טענה הפרקליטות כי פונטה פנה לגורמים שונים, והציג מצגי שווא לפיהם שמעוני הורחק ומודר מגיוס הכספים. כמו כן צוין נטען כי ניצול מעמדו וכוחו לרעה מהווה נסיבה לחומרה שיש לזקוף לחובתו. עוד הוסיפה הפרקליטות כי  פונטה לא נטל כל אחריות על מעשיו ובשל כך יש להחמיר בענישה.

מנגד טען עורך דינו של פונטה עו"ד ג'ורג'י כי  היה נכון יותר להרשיעו בעבירה אחת של הפרת אמונים בסך כולל של 650,000 שקלים, במקום בשתי עבירות.

השופט בני שגיא

במסגרת גזר הדין לא חסך בית המשפט ביקורתו הקשה כלפי פונטה. בית המשפט קבע בגזר הדין כי יש לראות חומרה במעשיו של פונטה, וזאת נוכח כי כל הראיות לימדו על הימצאותו של פונטה במעגל יודעי הסוד ו"תכנית הגיוס" מתחילתה ולכל אורכה. פונטה לא רק ריכז את הכספים ולא רק טיפל בהעברתם ותשלומם, אלא היה המעורב הפעיל מכולם בהליכי גיוס הכספים, והוא שפנה לאותם גורמים עלומים, (אותם סירב פונטה לחשוף) וביקש מהם כסף וידע בהכרח מיהם אותם גורמים. פונטה אף שיתף פעולה באופן מלא עם הסוואת גיוס הכספים, הרחיק לכת ויזם וערך הסכמים ורישומים כוזבים. גם החלטתו של פונטה לשתוק לאורך כל החקירות מצביעה על נחישותו למנוע אפשרות לחשוף את המקורות הכספיים, על כל המשתמע מכך"

עוד קבע בית המשפט המחוזי כי נגרם נזק כתוצאה מביצוע העבירה, ובהקשר זה ברור כי גיוס סכומי כסף בהיקף לא מבוטל מגורמים רבים העמיד את שמעוני בניגוד עניינים משמעותי.

בסופה של פרשת השחיתות החמורה באשקלון בה היה מעורב פונטה, שהחל את דרכו בבית קפה קטן ברגוזין, קבע בית המשפט כי הנאשם ירצה 9 חודשי מאסר בעבודות שירות. העבודות שירות יבוצעו בסניף הדואר באשדוד, עליו מחויב הנאשם להגיע מדי יום, כבר מיום  21.2.2021 בשעה 08:00. עוד מצא בית המשפט להזהיר את פונטה כי היה ויפר את הכללים הנהוגים בזמן עבודות השירות, עלול הוא למצוא עצמו מאחורי סורג ובריח. עוד הוזהר פונטה לחזור על מעשיו והושת עליו  6 חודשי מאסר, אם יעבור תוך שלוש שנים מהיום אחת העבירות בהן הורשע.

בזה הסתיימה פרשת שוחד בה הורשע ראש עיריית אשקלון ופונטה בכך שסייע לו בגיוס הכספים וניהולם. כתם לעיר אשדוד ולאחד מבניה, שלא הסתפק בבית קפה קטן ברגוזין והסתבך בכתם שילווה אותו לאורך כל חייו.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן