בשורה לתלמידי אשדוד: הקלות בבחינות הבגרות באשדוד גם במועד הקיץ

תלמידי אשדוד הניגשים לבחינות הבגרות בקיץ, יזכו להקלות. מה לגבי הקלות לתלמידים שנבחנו במועד החורף האחרון. מבירור שערכנו עם גורמים במשרד מסתמן כי הבקשה תישקל בחיוב

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בקרב התלמידים שאמורים להיבחן במועד הקיץ, שיחל כאמור בעוד כשבועיים, שוררים חוסר ודאות ומתח רב. רואי מורלי תלמיד י"ב במקיף י"א פנה גם הוא בשם תלמידי י"א ו-י"ב שאמורים להיבחן במועד הקיץ, בבקשה לפעול להכללת אשדוד שוב במעגל 2. פנייתו נשלחה בין היתר למשרד החינוך, לגורמים בעירייה, בהם ראש העיר, ולחברי מועצה. " היחידה שהתייחסה לפנייתי היתה חברת המועצה הלן גלבר, שאמרה לי שהיא מטפלת בנושא. אני מקווה שניכלל במעגל 2 כמו חברנו שנבחנו בבחינות החורף", אומר מורלי.

תזכורת: בעקבות המלחמה החליט משרד החינוך באוקטובר האחרון על מתווה הקלות בבחינות הבגרות בשלושה מעגלים. בתחילה סווגה אשדוד במעגל הכללי אך בעקבות פנייתה לראשונה  של גלבר למשרד החינוך בבקשה להעניק לתלמידי אשדוד, עקב מצבה הבטחוני, הקלות בבחינות הבגרות בחורף, החליטה ועדת החריגים לשנות את מיקומה של אשדוד למעגל 2. על פי מתווה זה: במקצועות בהם משקל הבחינה הינו 70% ומשקל הציון השנתי 30%,יהווה ציון הבחינה 50% והציון השנתי יהווה 50%.

במקצועות בהם משקל הבחינה הינו 50% ומשקל הציון השנתי 50% ציון הבחינה ישתנה ל-40% ומשקל הציון השנתי יהווה 60%. בהודעת ועדת החריגים נכתב כי "האישור והמעבר למעגל 2 הוא למועד חורף בלבד. במידה ותרצו אישור למועד הקיץ יהיה עליכם לפנות בשנית לוועדה". 

ואכן גלבר פנתה בנושא בשנית לוועדה ב-28 למרץ וכך כתבה:               " אשדוד היא העיר השנייה הכי מטווחת בישראל אחרי אשקלון, וכי רק בסוף רק חודש ינואר חזרה העיר לשגרת לימודים במערכת החינוך, וגם אז במספר מוסדות חינוך המשיכה הלמידה בקפסולות לתקופה נוספת…השבוע קיבלנו תזכורת לכך עם שישה שיגורים לעבר העיר, שנפלו בשטחים פתוחים…חשוב כי תלמידנו יוכלו לגשת לבחינות הבגרות כנדרש ויעמדו בהם בהצלחה, כי הדבר ישפיע על עתידם כאזרחים ועובדים במדינה".

ב-18 לאפריל פנתה גלבר לראש מינהל החינוך, אריה מיימון, ויידעה אותו כי פנתה למשרד החינוך לקבלת ההקלות המדוברות היא כתבה בין היתר " נמסר לי ממשרד החינוך כי בנוסף לפנייתי בנושא, מצפים גם לפנייה שלכם מטעם העירייה. אני סבורה כי ההסלמה הנוכחית, ערב מועדי הקיץ מחייבת את כולנו לפעול מהר. אשמח שתצטרפו לפנייתי בנושא". בניגוד לכך שלפני מועד בחינות החורף פנתה גם העירייה למשרד החינוך בבקשה להקלות, הרי שהפעם לדברי גלבר היא לא קיבלה מענה מהעירייה לפנייה זו. מברור שערכנו עם גורמים במשרד החינוך, עיריית אשדוד לא פנתה למשרד בבקשה להקלות.

תגובת דובר העירייה אדי בן חמו: "הקלות בבחינות הבגרות הן בסמכות משרד החינוך. בחורף אכן ניתנו הקלות וככל שתתקבל החלטה במשרד החינוך נפעל על פיה".  

  

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן