סערה בביה״ס ׳אריאל׳: נכנסת לזום קיבלת שוקו וקראסון, לא נכנסת – אכלת אותה

הורים לתלמידי בית הספר הממלכתי דתי "אריאל" זועמים: במוצאי שבת שעברה נתבקשו התלמידים להיכנס לזום לטקס ׳מלווה מלכה׳. למחרת חילקה המנהלת יפה חזות לתלמידים שהשתתפו בזום "פרס" בצורת שוקו וקראסון. מי שלא נכנס לזום לא קיבל. המנהלת טענה כי מדובר באירוע חובה לתלמידים והוחלט לתגמל את 120 התלמידים שנכנסו לזום. אבל הורים לתלמידים שלא קיבלו כועסים "זה אירוע מחוץ לשעות הלימודים כך שהוא רשות ולא חובה" הם אומרים וטוענים כי מדובר בחוצפה והתנהגות לא ראויה ולא מכבדת. "קניית השוקו והקראסונים היא על חשבון ההורים. שילמנו כדי שיפגעו בילדינו"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

סערה בבית הספר הממלכתי דתי ׳אריאל׳. הורי התלמידים קובלים על השפלת ילדיהם.  לטענתם,  במוצאי שבת התקיים בזום טקס מלווה מלכה (כינוי לסעודה שנוהגים, על פי ההלכה, לאכול במוצאי שבת, ובה מלווים את שבת המלכה בצאתה בשירה ובסעודה. ע.ב). למחרת חילקה מנהלת בית הספר יפה חזות לכ- 120 תלמידים שנכנסו לזום והשתתפו באירוע שוקו וקראסונים כצ'ופר, בעוד שאר חבריהם לכיתה הביטו בהם  בעצב. אחת האימהות שבנה חזר הביתה בבושת פנים מספרת "כל פעילות מעבר לשעות הלימודים היא בגדר רשות. גם לא אמרו לנו שזה חובה. מדובר במוצאי שבת ולא כל הילדים יכולים להיכנס לזום. למחרת נכנסה המנהלת לכיתות וחילקה שוקו וקראסונים לילדים שנכנסו לזום. בלי לבדוק למה ילדים לא השתתפו בזום. פשוט הילדים הביטו בחבריהם כשהם אוכלים קראסונים ולא הבינו למה להם לא נתנו”.

 ואם אחרת מספרת כי שניים מילדיה כן נכנסו לזום. "הבת הנוספת שלי לא הייתה בבית הספר למחרת, אבל הבן שנכנס לזום באיחור לא קיבל וחשש להגיד שגם הוא היה בזום. זו פשוט ביריונות. מקומם אותי שבית ספר ממלכתי דתי המלמד ערכים לא מכבד את הילדים ומפלה. המנהלת הייתה צריכה לשמש דוגמה ומופת למתן ערכים ולא לפגוע בילדים."

מי מימן את עלות השוקו והקראסונים?

"זה עוד דבר מקומם שכן מדובר בכסף של ההורים. שיא החוצפה שילמנו כדי לגרום עוול לילדינו”.

אם אחרת העלתה ברשת החברתית פוסט בנושא וזכתה למאות תגובות זועמות של הורים על התנהלותה של המנהלת. למעט קומץ תגובות שסברו שזה מעשה לגיטימי, רוב ההורים הגיבו בהלם ובכעס.

לדברי ההורים, גם הורים שילדיהם קיבלו את הצ'ופר כעסו וסברו שמדובר במעשה שמקומו לא בחינוך. לטענתם הם פנו לוועד בית הספר שפנה לבית הספר ובתגובה קיבלו ההורים הודעה קולית של המנהלת "לא רק שהיא לא התנצלה אלא התבצרה בעמדתה וטענה שזה לגיטימי. ושמדובר באירוע חובה ושהוחלט לצ'פר את התלמידים שכן היו בזום וללמד את שאר הילדים שעל התנהגות נאותה מקבלים תמריץ”.

המנהלת יפה חזות: ״זו הדרך שאני נוקטת כבר 4 שנים

בהקלטה הקולית שקיבלו ההורים נשמעת המנהלת יפה חזות  אומרת בין היתר: ״אכן היום, המורה שלום והנהלת בית הספר נכנסה לכיתות וחילקה צ'ופר לכל תלמיד שהשתתף במלווה מלכה”. חזות ממשיכה ואומרת כי "מלווה המלכה היה אירוע חובה לכל התלמידים. נשלחו הודעות  להורים, לתלמידים שהאירוע חובה וכל תלמיד שייכנס יתוגמל גם בהתאם. אירוע שעולה לנו בין 3,500- 4,000 שקלים, אנחנו מצפים שתהיה התייחסות וילד ירגיש חובה ואחריות להשתתף  באירועים חברתיים של בית הספר  זה לא רשות זו חובה!  ובכדי לעודד את התלמידים היו 2 אפשרויות או להעניש את כל התלמידים שלא נכנסו או לתגמל את התלמידים שנכנסו.  זו הדרך שאני נוקטת כבר 4 שנים”. בהמשך אומרת חזות כי במקרים כאלה בית הספר בוחר לתגמל ולא להעניש. "במקום להעניש לתגמל  את אלה שכן גילו אחריות". אלא שבעיני ההורים מדובר בעונש לילדיהם ופגיעה ברגשות הילדים, אשר לא מתאים לרוח הערכים וכבוד האדם עליו מושתת החינוך ב׳אריאל׳.

לטענת הורים שניסו להתקשר למנהלת הם לא נענו וגם המנהלת התעלמה מפניות אליה בכתב שעוד יותר הכעיס אותם. חלק מההורים אף קרא למנהלת להתפטר מתפקידה.

ועד הורי בית הספר: "מחזקים  את ידיי המנהלת"

 יו"ר ועד הורי אריאל, יפית בן שושן מסרה בתגובה "בית הספר ׳אריאל׳ הינו מהמובילים בעיר אשדוד מבחינה ערכית, פדגוגית וחברתית.  בית הספר עבר מהפך עצום מיום כניסתה של הגב' יפה חזות והפך למבוקש בעיר. מנהלת בית הספר חרטה על דגלה מצוינות, דרך ארץ, ערכים ושוויון . לצערנו ישנן קומץ של מס' אמהות אשר בוחרות בדרך מלחמה במקום בדרך ארץ ושיח מכבד ומנהלות מאבק אישי על גב ילדינו בבית הספר. כל הורה אשר דרך  החינוך של בית הספר אינה מתאימה לו, רשאי  לבחור את החינוך המתאים לו ולילדו במקום אחר. הגב' חזות הינה מנהלת אהובה ומוערכת על ידי  הצוות, ההורים והילדים ואנו מחזקים את ידיה וגאים להיות חלק מבית הספר אריאל".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן