שוחרר ממעצר הרב החשוד בביצוע מעשים מגונים בתלמידים בכולל

הרב חנוך משה אליהו טרויבע שוחרר בתנאים, לאחר שנעצר בחשד שביצע לכאורה מעשים מגונים בתלמידים בכולל. בחקירתו הודה הרב כי נישק את אחד מתלמידיו. סנגורו: ״מרשי אדם מכובד בקהילה״

צילום: פריים טיים
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לאחר כשבוע במעצר שוחרר בתנאים הרב חנוך משה אליהו טרויבע מאשדוד. הרב טרויבע נעצר בחשד לביצוע לכאורה של עבירות הטרדה ומעשה מגונה בבגירים תוך ניצולו. הרב טרויבע נעצר ב-9‪.3‪.21. ראשיתה של החקירה בעקבות תלונות שהתקבלו במשטרה ע״י תלמידים בוגרים בכולל ״אוהל יוסף״ באשקלון, בו הוא משמש כרב וכמשגיח.

הרב טרויבע בשנות ה-60 לחייו הוא חסיד בעלזא אלמן ואב ל- 11 ילדים. הוא מתגורר באשדוד.

למחרת מעצרו הוא הובא לבית משפט השלום באשקלון להארכת מעצרו. נציג המשטרה עתר להארכת מעצר של 6 ימים. מנגד טען סנגורו עו״ד שלום בן שבת כי ניתן לשחררו לחלופת מעצר.

 שופטת בית המשפט דורית בונדה כתבה בהחלטה כי בתיק החקירה הצטברו עדויות המחשידות את הרב בעבירות המיוחסות לו כשבחקירתו הוא אף מודה בחלק מהמעשים. "מודה כי נישק אדם אחר בכולל בצווארו, סיפר כי הביע את אהבתו ביחס לאחר ואף הציע לעשות לאותו אחר מסג'. הרב טרויבע שאל את אחד מהמתלוננים האם הוא אוהב גברים? וכאמור מודה כי נישק את אחד מהם בצוואר וכי היתה ביניהם אהבה והוא אהב אותו".

המתלוננים מספרים בעדותם על התחושה שאחזה בהם בעת ביצוע המעשים על ידי הרב אחד מהמתלוננים סיפר כי לאחר שההרב נישק אותו בצווארו הוא היה המום, וביקש שלא ינשק אותו. לדברי אותו מתלונן לא היה מדובר בארוע יחיד ובודד, אלא במספר מקרים בהם המשיב נהג לנשק אותו בחוזקה בצווארו, זאת לצד דרישות נוספות.  השופטת בונדה ציינה כי ״הוצג לפני תיק נוסף התלוי ועומד כנגד המשיב, על כלל העדויות בו, שמתיק זה עולה התנהלות דומה ביחס למתלוננים אחרים״ והאריכה מעצרו.  

השופטת בונדה

 הרב טרויבע עתר לבית המשפט המחוזי בבאר שבע וערער על החלטת בית המשפט באשקלון, אולם שופטת בית המשפט המחוזי יעל ייטב דחתה את הערעור והתירה את פרסום שמו של הרב: "אשר לבקשה לאיסור כל פרט מזהה, גם לעניין זה לא מצאתי שנפל פגם בהחלטת בית משפט קמא. מטבע הדברים ההחלטה על פרסום אכן עלולה לפגוע בעורר ובמשפחתו ואולם האינטרס הציבורי, בין היתר לכך שפרסום הפרשה יכול ויביא להגשת תלונות נוספות, מטה את הכף בענייננו כך שהאינטרס הציבורי גובר על האינטרס הפרטי".

סניגורו של הרב: טענות מרשי זכו לתשומת לב

סנגורו של הרב טרויבע, עו״ד שלום בן שבת מסר בתגובה: ״מרשי, אדם מכובד בקהילתו שוחרר אתמול (יום שלישי- ע.ב) לביתו בתנאים מגבילים  מינימליים, אשר אינם מגבילים  את חירותו וזאת בהסכמת המדינה לאחר שערך עימות עם המתלונן. עימות בו הטיח מרשי את טענותיו, טענות אשר זכו לאוזן כרויה מצד היחידה החוקרת ומכאן אנו תקווה שחפותו של מרשי לה טען משחר ההליך תוכח בסופו של יום״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן