למה התפטר יו״ר ועד ההורים העירוני?

שמח בוועד ההורים העירוני: השבוע הודיע יו״ר הוועד משה מועלם על התפטרותו. ההתפטרות הפתיעה רבים מתושבי העיר אבל את חברי הוועד זה לא הפתיע. לאשדוד 10 נודע כי בתקופה האחרונה מועלם לא תפקד וכי נדרש להתפטר מאחר ולא נבחר כיו״ר בועד ההורים הבית ספרי״, והיו טענות כי מועלם הפך להיות השופר של העירייה ושל ראש מינהל החינוך

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

״חברים יקרים היום קיבלתי החלטה שאני מסיים את תפקידי. מאחל לכולם בהצלחה״ כך הודיע יו״ר ועד ההורים העירוני משה מועלם על התפטרותו, במסרון, שעות ספורות לפני ישיבת הוועד. התפטרותו של מועלם באה לאחר תקופה בה התגלעו מאבקים וחילוקי דעות בתוך הוועד. במקום להתעסק בפעילות למען ילדי אשדוד התעסקו בוויכוחים פנימיים. הידיעה על התפטרותו של מועלם וודאי מפתיעה את תושבי העיר, אבל נדמה את חברי הוועד ההתפטרות היא לא ממש הפתיעה. בשבועות האחרונים עסקו בוועד בסוגיה האם מועלם רשאי להמשיך בתפקידו או שעליו להתפטר? הסיבה שהוא לא זכה בבחירות הבית ספריות. ״מועלם הפסיד בבחירות לתפקיד יו״ר וועד ההורים בבית הספר יח״ד ולא התמודד במקיף כי הבין שלא יזכה״ מספר גורם המצוי בנושא. סלע המחלוקת היה האם על פי התקנון יכול אדם שלא זכה בתפקיד יו״ר בבית הספר של ילדיו להמשיך בתפקידו או עליו להתפטר?

כלפי מועלם נטען כי הוא לא מתפקד לכאורה בתקופה האחרונה ולא מגיב לשאלות. טענה נוספת כלפיו שהוועד בראשותו הפך כביכול להיות השופר של העירייה ושל ראש מינהל החינוך, אריה מיימון. כאמור, מועלם החליט לשים סוף והתפטר.

 הוא נבחר לתפקיד בדצמבר אשתקד לכהונה של שנתיים. הוא שימש בין היתר כסגן של היו״ר הקודמת בלה רובין שפרשה ונבחר במקומה. על פעילותו יש חילוקי דעות. חלק טוענים שתרם הרבה למען החינוך בעיר, אך יש גם כאלה שטוענים אחרת. אחד מחברי ההנהגה ההורית אומר כי״  מהרגע שהיו״ר הקודמת בלה רובין יצאה מהוועד, מריבות אין סוף נגדו, רבים מהחברים נכנסים בו והוא לא כל כך אסטרטיבי באופי שלו. הייתה תחושה שהוא לא ממש ביצע את תפקידו אבל יחד עם זאת עשו לו חיים קשים. שואלים אותו שאלות מה עם ישיבת הנהגה והוא לא היה מגיב. הוא כתב לחבריו בוועד שהוא מתפטר ויצא מהקבוצה. בלי להגיב ולתת הסברים. היה נדמה לנו שהוא השופר של מימון, ראש מינהל החינוך בעיריית אשדוד״.

 גורם מקורב נוסף מספר: ״ לא הזלנו דמעה כשהוא התפטר. כמה חודשים שהוא לא מתפקד ולא פעיל. הוועד בראשותו היה שופר של העירייה חד וחלק הוא לא היה מסוגל להתווכח עם אריה מימון.  וגם השנה הוא לא נבחר כיו״ר הועד בבית הספר יח״ד והחליט לא להתמודד לתפקיד במקיף ז׳ כי הבין שלא יזכה. במצב כזה על פי התקנון הוא לא יכול להישאר כיו״ר. אבל הוא ניסה לאחוז בקרנות המזבח. פנה לוועד הארצי ושהתשובה לא סיפקה אותו פנה לוועדת הערער.  כנראה שהוועד הארצי אילץ אותו להתפטר. הוא היה חכם והתפטר בבוקר של הישיבה בה היינו עושים לו הדחה״.

לעיתון ״השבוע באשדוד״ הגיע מסר שמועלם כתב לחברי הוועד: ״בימים אלו אני עובר ימים לא קלים, תחת ביקורת לא פוסקת, למרות שיצא המכתב לוועד העירוני, פניתי לוועדת בוררות האם אני יכול להמשיך את הכהונה שלי כיו״ר, ותשובת הוועדה שאני חייב לסיים את תפקידי עד 120 יום מתחילת השנה. תשובת הוועדה לא סיפקה אותי ולכן החלטתי לערער לוועדת ערער.״ ככל הנראה התשובה מוועדת הערער גרמה לו להניח את המפתחות על השולחן. את מקומו מחליף מאיר פור שהיה סגנו מ״מ קובי לוי וסגנית שגית.

מועלם בשלב זה בחר לא להגיב להתפטרות.

היו״ר החדש מאיר פור: ״מקווה לשיתוף פעולה פורה עם מינהל החינוך״

היו״ר החדש מאיר פור מסר שהוא מקווה ״שיהיה בהצלחה לוועד לפעול ושיהיה שיתוף פעולה פורה עם מינהל החינוך״

הפתעת מהתפטרותו של מועלם?

״באיזה מקום כן. קיווינו שיסתדרו הדברים״. פור לא מוכן לפרט אילו דברים לא הסתדרו. ולשאלה האם הוא יודע מדוע מועלם התפטר השיב: ״אני לא רוצה לדבר על זה״.

עיריית אשדוד: ״לרשות המקומית אין נגיעה בעניין״

עד סגירת הגיליון בעירייה לא הגיבו על התפטרותו של מועלם. אולם בשבוע שעבר הגיב הדובר לגבי הסוגיה אם מועלם יכול להמשיך בתפקידו: ״ועד ההורים העירוני הינו גוף עצמאי לחלוטין אשר פועל על פי תקנון ארגון ההורים הארצי והנחיות משרד החינוך. לרשות המקומית אין נגיעה בעניין מעורבות בהליכים המתקיימים בתוך הועד. ככל שתגיע אלינו תלונה רשמית על עניין כזה או אחר בהקשר זה, נשמח לבחון את סמכותנו להתערבות. בשלב זה אין בידינו ידיעה או מידע על בעלי תפקידים בועד העירוני אשר פועלים ללא סמכות.״

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן