זעקה של אמא: "מבקשת כיסא גלגלים מתאים לבת הנכה שלי"

כבר שנתיים שאורה וחנן קנר מנסים לשכנע את משרד הבריאות לאשר לבתם הסיעודית, דנה בת ה-25, כיסא גלגלים שעונה על צרכיה המיוחדים. משרד הבריאות, לטענת המשפחה, לא מוכן לספק להם את הדגם המתאים והאם אורה יוצאת למאבק: "כדי שלא יצטרכו לעבור את מה שאנחנו עוברים". משרד הבריאות: "המשפחה מבקשת כיסא משודרג"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

דנה קנר בת 25 מרותקת לכיסא גלגלים, וזקוקה דחוף לכיסא גלגלים חדש. הכיסא הנוכחי, בו היא משתמשת 5 שנים, כבר ישן והוריה, אורה וחנן, נאבקים כבר חודשים ארוכים מול משרד הבריאות לקבלת כיסא חדש. הם חשים כמי שנלחמים מול טחנות רוח ומול ממסד אטום.
אורה וחנן פנו למשרד הבריאות, שעל פי חוק מחויב לספק לדנה כיסא גלגלים חדש, אלא שלטענת המשפחה הכיסא שמשרד הבריאות מוכן לספק להם לא מתאים לצרכיה של דנה. ולדברי האם אפילו עלולים להזיק לדנה. "הדגמים שמציע משרד הבריאות גדולים לממדיה של דנה ששוקלת 35 קילו ואין בהם מנגנון להפחתת הלחץ על עמוד השדרה כמו בכיסא הנוכחי שהתבלה כולו" מספרת אורה. דבר נוסף, לדבריה, שמדובר בדגמים כבדים מאוד שמקשים למי שמוביל את דנה.


האב חנן בן 54, האם אורה בת 52 הם המטפלים העיקרים בדנה. "גם אמא שלי סבתא של דנה, חנה גונטוב בת 81 מסייעת לה. אנחנו עם בעיות גב ומתקשים להוביל אותה בכיסא כבד. זה מאוד מסורבל לנייד אותה ודנה היא ילדה פעילה שמרבה לצאת. דנה מרותקת לכיסא, אבל לא מנותקת מהעולם. היא ילדה חייכנית, אינה יכולה לדבר רק העיניים שלה מדברות. והיא רוצה לחוות את החיים".
ההורים המטפלים בדנה במסירות רבה מקפידים שתחווה את החיים ותמצא את המרב. פרט לפעילות במרכז היום 'לילך' הם לוקחים אותה בין היתר לשחייה בבריכה, גלישה בים ורכיבה טיפולית "אין סיבה שבגלל הכיסא דנה תישאר בבית ולא תמשיך ליהנות מהפעילות" אומרת האם.
המשפחה פנתה למשרד הבריאות למימון הכיסא הנחוץ לדנה על פי מפרט והביאו חוות דעה של פיזיוטרפיסטית, אך בקשתם נדחתה. גם פנייה לוועדת חריגים נדחתה. לדברי אורה, עלות כיסא לו זקוקה דנה מדגם Iris, הוא כ- 38,000 שקלים, אך משרד הבריאות מאשר כיסא שעלותו כמחצית הסכום. "הם אומרים שזה כיסא משודרג ושאנחנו נשלים את הסכום" אומרת אורה בכעס. " לפי החוק הם מחויבים לספק לה כיסא גלגלים לפי מפרט. גם את הכיסא הנוכחי הם סירבו לממן. בשנת 2015, נאלצנו להשלים את הסכום מכסף שאנשים טובים באמצע הדרך תרמו. אני מסרבת לגייס כסף, למרות שיש אנשים נהדרים שמוכנים לתרום. מגיע לבת שלי לקבל את הכיסא ואני אמשיך להיאבק למען דנה ולמען נכים אחרים שלא יעברו את מה שאנחנו עוברים”.

משרד הבריאות : "המשפחה מבקשת כיסא משודרג"

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "בקשה להחלפת כיסא גלגלים עבור הבת התקבלה ואושרה במשרד הבריאות לפני זמן רב. משרד הבריאות מאשר כסאות גלגלים איכותיים ובטיחותיים אשר עמדו בתנאי המכרז הקפדניים ובהתאם לחוק חובת המכרזים. קיימת אפשרות בחירה מתוך מגוון כסאות הנמצאים בהסכם. יצוין כי מדובר כאמור בכיסאות באיכות גבוהה. המשפחה מבקשת כיסא אותו אפשר לקבל רק בתנאי שההפרש במחיר ביחס לכיסאות הכלולים בהסכם יחול עליה (כיסא משודרג). מידע זה הועבר להורים מספר פעמים. אנו ממליצים למשפחה להתנסות באחד מהכיסאות הקיימים בהסכם ובכך לאפשר לבתם ישיבה יציבה ובטיחותית. מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מקופת החולים או מהמסגרת בה שוהה הבת על מנת לסייע בהתאמה. מלאה של המכשיר. עלות הכיסא המאושר – כ- 17 אלף ₪. יצויין כי המשפחה מכירה את הנהלים וההנחיות ובעבר החליטה לשדרג את הכיסא ולשלם את ההפרש מכספה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן