זוכרים את הדס מלכא ז״ל: "שלוש שנים שעם ישראל מחבק את הדס, מחבק אותנו"

במלאת שלוש שנים להירצחה של לוחמת מג״ב הדס מלכא על ידי מחבל, התקיימה השבוע אזכרה לזכרה. השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שרת המשפטים לשעבר איילת שקד, בכירים במשטרה ובמשמר הגבול בני משפחתה וחברים הגיעו לאזכרה. אחותה של הדס ז״ל, שקד שהתגייסה למג״ב: ״הדס לימדה את כולנו את השיעור הכי חשוב בחיים״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

שלוש שנים מאז שהדס מלכא נרצחה על ידי מחבל, התקיים ביום ראשון השבוע טקס אזכרה להדס, בה כיבדו בנוכחותם שרים, חברי כנסת ובכירים במשטרה ומשמר הגבול, אשר ספדו להדס והעלו דברים לזכרה.
אביה של הדס דוד מלכא ספד לבתו האהובה: "שלוש שנים לנפילתה של הדס בתנו היקרה, שלוש שנים שאתה חי, אתה חי עם הכאב ועם החוסר של השלם ואתה עושה דברים אבל חסר לך משהו ואתה הולך לעבודה, אבל בכל זאת חסר משהו, שלוש שנים שעם ישראל מחבק את הדס, מחבק אותנו. שלוש שנים שאני נפגש עם צעירים, צעירות, לוחמים, לוחמות וכולם בחלקם הגדול אומרים לי שהם חיפשו לעשות שירות משמעותי בעקבות הדס״.


ריגשה במיוחד, שקד, אחותה הצעירה של הדס שבחרה ללכת בעקבותיה ומשרתת כלוחמת מג״ב. "האחות הכי טובה שמישהו יכול לבקש". היא ספדה. "תומכת ונותנת ודואגת ומפנקת, הדס את היית אחות מדהימה ובן אדם מדהים, קורנת, שמחה, אכפתית, יודעת לנצל כל רגע בחיים ולא לקחת אף רגע כמובן מעליו. הדס לימדה את כולנו את השיעור הכי חשוב בחיים, להעריך. להעריך כל רגע בחיים ביחד עם חיוך גדול על הפנים ואהבת חינם".

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה :"הדס מסוג האנשים שכל אחד היה רוצה לומר שהייתה לו הזכות להכיר, כזו שדמותה ואופייה הפכו לשם נרדף, לאומץ לב, לגבורה, למסירות נפש, שדרך חייה מלמדת על אהבתה לארץ הזו על דרכה לחתור למגע בגבורה ללא מורא, ללא חשש, בעוז ״רוח בנחישות.
מ"מ מפכ"ל, ניצב מוטי כהן :"הדס פעלה מתוך אמונה ושליחות למען אזרחי ישראל כולם, כדי שיוכלו לחיות את חייהם בבטחה בשקט וללא מורא. כולנו חבים להדס חוב עמוק, חוב עמוק ללוחמת צעירה וצעירה, אנו זוכרים אותה ואת גבורתה ואת אומץ ליבה ועל ערכים אלו נמשיך לחנך את לוחמי משטרת ישראל".
מפקד מג"ב, ניצב יעקב (קובי) שבתאי :"הדס שאפיינה את הקטע של הלוחמנות ואת הפטריוטיות, כמו שאבא שלה אומר ואת המוטיבציה ואת החיוך שהיה על שפתיה באופן קבוע. הסיפורים והמורשת מוטמעת ומוטבעת בחיל לאורך שלושת השנים האלה. ואני לא חושב שעובר יום על החיל שהשם של הדס זכרונה לברכה לא מוזכר".


מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך :"קראנו השבת פרשת 'שלח', מילה שלחה שליחות שנכשלה, נכשלה מפני שהמרגלים שמו את עצמם במרכז, כאובייקט, חשבו על עצמם, שכחו מי שלח אותם, לשם מה נשלחו, מהי המטרה. אצל הדס זה לא קרה, היא לא שמה את עצמה במרכז, היא הקריבה את עצמה ואת היקר מכל, המשפחה של הדס".
שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד :"את סיפור החיים של הדס אנחנו צריכים לאמץ, לאמץ ולחנך לאורו את הדורות הבאים, וזה מאוד מרגש ששקד גם במגב, מזו מלחמה עיקשת על בטחונה של מדינת ישראל, מזו דביקות במטרה, אומץ ומסירות, גם שעמדו בפני הדס מסלולי חיים קלים יותר היא בחרה שוב ושוב במסלול המאתגר יותר, היא לא ויתרה לעצמה בשום שלב".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן