הקשר האשדודי למודיעין

במוזיאון "מורשת החשמונאים מאז ועד היום", בעיר מודיעין, מוצג ממצא מנמל אשדוד, שהפך ליצירת אומנות, ואת הסרט שמוקרן בו יצר הקולנוען בן אשדוד, עודד שמעוני, בוגר" "בצלאל-האקדמיה לאומנות ועיצוב"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

המוזיאון המרתק, מציע בתקופה מאתגרת זו של מלחמה, ליהנות מקצת שקט, הפוגה, והנאה לכל המשפחה וגם מלמד היסטוריה תוך כדי משחק. בחוה"מ פסח, הכניסה חינם וכוללת פעילות של שעה, בימים רביעי-ראשון (למעט שבת) ב- 24-28 לאפריל, והיא מותנית בהרשמה מראש באתר המוזיאון.

המוזיאון מציג את סיפורה של העיר מודיעין, מאז ימי משפחת החשמונאים, דרך התקופות השונות ועד לימי הקמת העייר המודרנית, באמצעות חוויה רב חושית ואינטראקטיבית. בתצוגה הארכיאולוגית למעלה מ-150 פריטים עתיקים, שמספרים את סיפורה של מודיעין וממוקמים לאורך ציר זמן.

בנוסף יש גם הפעלות חווייתיות ובהן: חפירה ומציאת העתקי מטבעות עתיקות, שסורקים ובסורק כדי לגלות מה מצוייר וכתוב עליהם, והרכבת שברי כדים וסריקתם בסורק כדי לגלות למה הם שימשו. בכניסה ל"רייד", צופים בסרט תלת מימד, תוך ישיבה בכיסאות זזים, המוקרן על מסך ענק.

את הסרט יצר הקולנוען עודד שמעוני (56), נכדם של גיטה ויוסף מסיקה, מראשוני אשדוד ובעלי המכולת הראשונה ביישוב, ובנם של הגננת המיתולוגית, מלכה שמעוני והעיתונאי לוי שמעוני. הסרט הוא בעל גוון קומי, באווירת דיסני, שמסופר באמצעות דמות בשם מודי. הסרט כולל אפקטים, ולוקח את המבקרים להרפתקה במנהרת הזמן, עד לשלבי התפתחותה של העיר המודרנית.

במקביל מוצגת במוזיאון התערוכה "מה תשתו?-מים, תה וקפה באומנות ובארכיאולוגיה". התערוכה כוללת חיבורים צפויים ובלתי צפויים לחוויית הכנסת האורחים, לאינטימיות של ביקור אורח בבית ולמשמעויות שעוצרים בתוכם מים, תה וקפה.

בעבודות האומנות העכשווית נעשה שימוש במים, תה וקפה, במובן הגשמי והמטפורי, כמו למשל יצירותיה של האומנית דבי אשרת: ציור על שק להובלת פולי קפה, שיובא מקוסטה ריקה לישראל, דרך נמל אשדוד- שהיה אחד מהנמלים של מדינת יהודה החשמונאית, וציורים על גבי משטחי שקיות תה משומשות, שנתפרו זו אל זו. בחלק הארכיאולוגי של התערוכה מוצגים, בין היתר, ביצי יען בנות למעלה מ-3,500 שנה, בהן השתמשו לאחסון מים.

כתובת המוזיאון: רחוב דם המכבים 24 מודיעין טל' 08-9737344

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן