החברות של בן זקן וחוגג ביתר ירושלים והעסקים ביניהם

מה עומד מאחורי החיבור המסתורי בין משה חוגג, הבעלים לשעבר של בית"ר ירושלים, לבין האיש החזק באשדוד, ג'קי בן זקן? השבוע פורסם כי בן זקן היה שותף לרכישת מתחם האימונים ׳בית וגן׳. טל שורר, חדשות 13: "ג'קי מאוד מעורב במה שקורה בבית"ר ירושלים"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

נראה כי האיש הכי מדובר בחודשים האחרונים בכל מה שקשור לכדורגל הישראלי, הוא הבעלים לשעבר של בית"ר ירושלים, משה חוגג המושמץ. תקשורת הספורט מפרסמת חדשות לבקרים ידיעות אודות חוגג, שקשר את גורלו בגורלה של קבוצת בית"ר ירושלים והשאיר אחריו שוקת שבורה. על פי תחקיר שפורסם בימים האחרונים בחדשות 13, משה חוגג סחר בזכויות על מתחם האימונים של בית"ר ירושלים, אשר נקרא 'בית וגן'. מדובר כמובן בשטח ששוויו מוערך במאות מיליוני שקלים וקבוצת בית"ר ירושלים משתמשת בו בשנים האחרונות לצורך אימוניה. על פי חדשות 13 חוגג מכר את הזכויות על השטח שבכלל היה שייך לחברה בבעלות מאיר פניג'ל, ששימש אף הוא בעבר כיו"ר בית"ר ירושלים.

שותפות עסקית שיצאה מכלל שליטה

וכאן נכנס לסיפור גביר העיר אשדוד, מר בן זקן שעל פי דיווחים, היה שותף לרכישת מתחם ׳בית וגן׳ יחד עם בנו של הקבלן האשדודי יחיאל אבו, צחי אבו. בשביל להבין את עומק הקשר בין בן זקן לחוגג צריך לחזור אחורה בזמן. בחודש ינואר השנה, משה חוגג נעצר בחשד לעבירות הונאת משקיעים, עבירות מס, הלבנת הון ועבירות מין. בפרשה זו, בן זקן שלנו היה לחוגג לעזר רב, כאשר חתם על ערבות של 5 מיליוני שקלים בכדי לשחרר את חוגג ממעצר בית. לאחר תשלום הערבות, על פי חדשות 13, בן זקן העלה מהלך במעורבות שלו בפרשה ובפעולותיו למען חברו הטוב. בתביעה שהוגשה לבית המשפט נטען כי ג'קי בן זקן ניסה להשיג פשרה בין עד המדינה במשפטו של משה חוגג לבין חוגג עצמו. עורך הדין שייצג את בעת ההיא את עד המדינה צוטט כאומר כי: "ג'קי יזם פגישה עם העד כדי להפעיל עליו לחצים, שמר חוגג מעדיף שלא להפעילם ישירות, או כדי למשוך אותו בלשונו לגבי פעילויות מפוקפקות בהן נטל חלק ולהקליטו".

כחודש לאחר מעצרו של חוגג וכשבית"ר ירושלים במצב כלכלי קשה, שוב בן זקן בא לעזרת חבר, כאשר מ.ס אשדוד הציעה לבית"ר לרכוש את השחקנים ירדן שועה ואביאל זרגרי תמורת 5.5 מיליון שקלים בכדי לעזור לקבוצה לסגור חובות. אולם העסקה לא יצאה לפועל, ככל הנראה בשל התערבות הבקרה התקציבית שטענה לניגוד עניינים. העזרה של ג'קי לא הפתיעה אף אחד בשני המקרים, שכן השניים התקרבו מאוד בשנים האחרונות והיו שותפים בכמה וכמה מיזמים עסקיים.

עוד מתארים הדיווחים השונים בקשר לשניים כי היחסים של בן זקן וחוגג עלו מדרגה באוקטובר 2021, כאשר השניים ניסו להשיג רווחים משותפים באמצעות מיזמים של מטבעות וירטואלים. לפי הערכות של מקורות יודעי דבר, בן זקן השקיע למעלה מחמישה מיליון שקלים במטבע "אוניקס" וביוזמת בעלות על רגעים ייחודיים שזכתה להתעניינות מקבוצת הפאר הספרדית, ברצלונה. הקבוצה המפוארת הודיעה על כוונתה לשתף פעולה, מה שהוביל לקפיצת המנייה של המטבע במאות אחוזים ולרווחי ענק של עשרות מיליוני דולרים. אולם כעבור חודש ובעקבות מעצרו של חוגג, ברצלונה ביטלה את השתתפותה והמיזם קרס בתוך שעות אחדות. בן זקן היה אחד המפסידים הגדולים בסיפור הזה, כאשר איבד קרוב לחמישה מיליון שקלים (הערכה).

תדמית בעייתית

ייתכן ובן זקן הוקסם מקסמיו של חוגג ונפל ברשתו. יותר הגיוני לחשוב שבן זקן בן ה-55 ידע טוב מאוד לקראת מה הוא נכנס ובמילים אחרות, כל תושב באשדוד יודע לספר שבן זקן לא פראייר. אולם, לא לעולם חוסן וגם טייקונים עושים טעויות. כך או כך, אין ספק שהתדמית של הספונסר הבלתי רשמי של מ.ס אשדוד ספגה סדק בשל הקשר הקרוב אל משה חוגג, שמואשם בעבירות רבות. מצד שני, כשם שאי אפשר להרטיב בגד כלשהו פעמיים, כך אי אפשר להכתים משהו שהוא כבר מוכתם. כולנו זוכרים את הרבב הגדול של העבריין המורשע ג'קי בן זקן, שנשלח לבית הסוהר בבושת פנים בשנת 2015 בשל לא פחות משמונה עבירות כלכליות חמורות. בן זקן ריצה 16 חודשי מאסר, כאשר גם מתוך תא כלאו, על פי כלי התקשורת, המשיך לקבל החלטות חשובות בנוגע לקבוצה, כגון מינוי מאמנים. גם לאחר שחרורו המשיך לפתח את ה'בייבי' שלו, מ.ס אשדוד שנראה כי אמנם תקעה יתד בליגת העל, אך סובלת מחוסר עצום בקהל, מה שגורם למבוכה שבועית קבועה, בעיקר במשחקי הבית, אך לא רק.

טל שורר, חדשות 13: "לכולם ברור שג'קי הוא הבעלים באמצעות עמותת קש"

בכדי לשפוך עוד קצת אור על מערכת היחסים המוזרה בין חוגג לבן זקן, יצרנו קשר עם כתב הספורט של חדשות 13, טל שורר. האחרון הוא אולי בין עיתונאי הספורט היחידים בארץ שמנסים להגיע לחקר האמת, ובעקבות כך מפרסם תחקירים חדשות לבקרים (כולל התחקיר בחדשות 13 על מכירת ׳בית וגן׳) אודות כשלים בכדורגל הישראלי.

שלום טל. הצלחת פעם להשיג את ג'קי בטלפון?

"תמיד שלילי. תמיד. הוא גם לא הגיב לכתבה."

מה הקשר של ג'קי לבית"ר ירושלים?

"ג'קי מאוד מעורב במה שקורה בבית"ר ירושלים. גם בתקופה שחוגג היה שם. תחשוב על עסקה מוזרה כמו העסקה של גדי קינדה. ששחקן עובר מאשדוד לבית"ר, אבל אשדוד יכולה למכור אותו באמצע העונה. ראיתם פעם עסקה כזאת בכדורגל?"

זכור לי משחק ב׳טדי׳ בעונת ההישארות של אשדוד לפני 3 שנים. מחזור לפני סיום העונה, בית"ר הובילה 2:1 וחטפה שני שערים בסמוך לסיום. יש יסוד לחשוד בקונספירציה?

"זה גדול עליי להגיד. אתה יודע, אם כבר צריכים לדבר על המשחק שהיה בפלייאוף העונה, שבית"ר ניצחה וזה היה משחק שהוציא אותה ממשבר. אבל אני לא חושב שזה שם. לא חושב שזה מגיע לרמת שחקנים."

למה יש פער בין איך שהדמויות המרכזיות בכדורגל הישראלי מוצגות בתקשורת לבין דעת הקהל?

"אני חושב שהדבר המרכזי פה הוא שלרשויות הכדורגל לא אכפת. ג'קי שולט באשדוד. לכולם ברור שהוא הבעלים למרות שהוא לא חתום על זה. זה הזוי. לג'קי אסור להיות בעלים של קבוצה בארץ לפי תקנון ההתאחדות ובפועל הוא בעלים של קבוצה. אני רואה את ראשי הקבוצות של הכדורגל באים לעשות הכל כדי שעסקת אברמוב תצא לדרך. לא להיפך. כל עוד אנשי הכדורגל לא יחליטו שהם מנקים את עצמם, אף אחד לא יכול לעשות כלום. בטח שבאשדוד העירייה מגבה את זה ועומדת מאחור. אם הייתה באה עיריית אשדוד ודורשת איזשהו מינהל תקין או משהו כזה, אבל העירייה מגבה את זה, כי לכולם ברור שג'קי הוא הבעלים של אשדוד, באמצעות עמותת קש."

על פי הבקרה תקציבית, מ.ס אשדוד היא מהקבוצות בעלות הניהול הכי תקין בארץ.

"בסדר. חוץ מזה, שהאנשים שמנהלים אותה הם לא באמת האנשים שמנהלים אותה. אבל אם היום העמותה תיפרד מהתורם הגדול שלה, ג'קי בן זקן, הקבוצה תקרוס. זו ממש דוגמה לקבוצה שמתנהלת על ידי אנשי צללים. ג'קי הוא הבעלים שלא רשום בשום מקום, אח שלו הוא הסקאוט, הבן שלו הוא הקייטרינג, העמותה הם כולם עובדים עבור החברה שלו ועבור המקורבים שלו. לכולם ברור שג'קי מנהל את הקבוצה. חיים עם זה בשלום. אף אחד לא בא ואומר שאי אפשר להמשיך ככה."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן