מתיחת פנים אדומה

מסע ההצלה של א.ס אשדוד נמשך ואחרי חתימת המאמן חיים לוי, השבוע הקבוצה החתימה מספר שחקנים לקראת עונת 2022/23 בליגה הלאומית. צוות האימון וסמלי המועדון עידן שריקי ויאיר אזולאי לא ימשיכו

צילום: מדיה אדומים
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

קבוצת א.ס אשדוד התחילה רשמית את ההכנות לקראת עונת המשחקים הקרובה שתצא לדרך בתאריך ה-18 באוגוסט, כאשר אחי נצרת תארח את ה'אדומים' באצטדיון עילוט במחזור הפתיחה. השבוע הקבוצה קיימה משחק אימון שני והפסידה באצטדיון היא' להפועל פ"ת בתוצאה 1:0 (בשבוע שעבר נפרדה מבני אילת בתוצאה 2:2).
הנהלת הקבוצה הודיעה השבוע על צירופם של 5 שחקנים חדשים לסגל המתגבש. מדובר בבלם בן ה-31 טל מכלוף, שמגיע מהפועל כפ"ס ויש לו ניסיון גם בליגת העל, במדי הפועל אשקלון, הקבוצה בה גדל. הרכש השני הוא הקשר ים כהן בן ה-24, אשר גדל במחלקת הנוער המפוארת של מכבי חיפה ומגיע מהפועל אום אל פאחם. שחקן נוסף שגדל במכבי חיפה, הגיע מאום אל פאחם וחתם באשדוד הוא סהר דבח בן ה-24 שאמור לאייש את עמדת המגן הימני.


הבא בתור יהיה מי שילבש העונה את אפודת השוער בא.ס אשדוד ושמו מתן זלמנוביץ' בן ה-28 שמגיע מסקציית נס ציונה. זלמנוביץ' הולך להיות אחד השחקנים המסקרנים בסגל, שכן הוא מוכר כמי שהשתתף בשנת 2018 בתכנית הטלויזיה המצליחה 'נינג'ה ישראל'. כמו כן, זלמנוביץ' הוא נינו של ראש הממשלה לשעבר, מנחם בגין ז"ל.
רכש נוסף הוא מיכאל אשכנזי בן ה-23 שמגיע מהצפון הרחוק, כאשר שיחק בעונה שעברה בעירוני ׳נשר׳ והפועל עפולה. אל הקבוצה אמור להצטרף גם הזר הברזילאי פדרו סאס פטרוצ'י בן ה-30, ששיחק בעונה שעברה בהפועל אום אל פאחם. פטרוצ'י, שסיכם את תנאיו ואמור לחתום עד סוף השבוע, נחשב לזר איכותי מאוד ביחס לליגה הלאומית ואמור לתת את הטון במרכז השדה.


ומה לגבי שחקני העונה שעברה? שני השחקנים אולי הכי בכירים בסגל בעונה הקודמת שהסתיימה בהצלחה מסחררת היו הקשר והקפטן לישי ביטון והמגן המוערך עופר ורטה. שניהם אשדודים וותיקים, שנחשבו למנהיגים של הקבוצה על המגרש בעונה הקודמת. השניים מחכים להצעה מהנהלת הקבוצה וטרם חידשו את החוזים שלהם. בקבוצה ינסו להשאיל ממ.ס אשדוד את חמזה מוואסי, ניר חסון ועידן דהאן לעונה נוספת, בנוסף לשחקנים צעירים נוספים ממחלקת הנוער של מ.ס אשדוד.


בשבוע שעבר כידוע חתם המאמן חיים לוי, שיעבוד יחד עם דוד רביבו, שישמש כעוזר המאמן. לוי בן ה-62 פותח קדנציה שנייה במועדון אחרי שבשנת 2019 פתח את העונה ופוטר בבושת פנים לאחר 10 מחזורים, כשהקבוצה ללא הפסד (!). לוי הוא כבר שועל וותיק בליגה הישראלית ואין לאף אחד ספק שהוא יודע לקראת מה הוא נכנס. חוסר החיבור של הסגל יהיה בעוכריו של לוי, שלא בטוח שיקבל מספיק זמן להטביע חותם במועדון. אל כך נוסיף גם את העובדה כי הקבוצה תרצה את העונש שחטפה מההתאחדות על כשלים כלכליים ותפתח את העונה הבאה עם מינוס 11 נקודות, מה שיקשה עליה מאוד לשרוד עונה נוספת בליגה הלאומית.

רכבת ראשונה לליגה א'
אם כן, א.ס אשדוד הינה מועמדת כמעט וודאית לחזור לליגה א'. קשה לדמיין מציאות בה הקבוצה הזאת שורדת עונה נוספת בלאומית, על אף העזרה שתקבל ככל הנראה מהאחות הגדולה מ.ס אשדוד. מה שיהיה חמור יותר מירידת ליגה, הוא מצב בו הקבוצה תחדל להתקיים. ניתן להעריך כי ככל שהקבוצה תתקרב לספונסר הבלתי רשמי של מ.ס אשדוד, מר ג'קי בן זקן, כך היא תאבד מהזהות שלה (כאשר הפועל אשדוד של שרלי אטיאס כבר מתדפקת על דלתות הליגות העליונות בישראל). גם שחקני הרכש החדשים לא יביאו את הבשורה, שאמורה לבוא מתוך העיר שלנו. בינתיים, הצוות המקצועי של השנתיים האחרונות, יאיר אזולאי ועידן שריקי, סמלים אדומים מובהקים, שנתנו הכל למען המועדון בטוב וברע, לעיתים גם ללא שכר סיימו את תפקידם בקבוצה. השניים ידועים כג'נטלמנים ואי לכך, אתם לא תשמעו אותם מתלוננים או מדברים סרה על המועדון, שלפי שעה טרם עדכן על פרידה מהם.
היינו מצפים מהקהל האדום למחות כנגד הדחתם של שריקי ואזולאי, אך לא כך הדבר. הקהל, שיש לציין כי לא הגיע בהמוניו בעונה שעברה, הוא הכוח המניע של הקבוצה. תמיכה מאסיבית שלו בשחקנים יכולה לשנות את כל התמונה, שכרגע, מה לעשות, נראית מאוד עגומה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן