הדרישה לפטר את מנכ"ל העירייה נדחתה, לסרי: "המנכ"ל הכי טוב במדינה"

חברת המועצה הלן גלבר שדרשה לפטרו בעקבות ביקורת חריפה של בית הדין אומרת: "בשום מינהל ציבורי תקין, מנכ"ל עירייה כזה לא היה נשאר בתפקידו אחרי התנהלות כל כך מבישה, ואחרי ביקורת כל כך קשה של בית המשפט נגדו"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי אתמול, בישיבת המועצה באופן חריג פרגן בגדול בצורה יוצאת דופן  לאילן בן עדי, מנכ"ל עיריית אשדוד ."המנכ"ל הטוב ביותר במדינת ישראל" לדבריו. "אילן בן עדי, נחשב לאחד המנכלים הטובים בישראל ובעיני לטוב ביותר שיש היום במדינת ישראל הישגיו של מנכ"ל העירייה והמקום אליו הביא את עיריית אשדוד מדברים בעד עצמם. בהקשר זה יפות הן העובדות ובוודאי מראה העיניים ואין תחום בתחומי החיים של העירייה שטביעת אצבעותיו של מנכ"ל העירייה לא מוצאת בו את ביטויו".

ד"ר לסרי עשה זאת בעקבות הצעה לסדר של חברת האופוזיציה הלן גלבר, שהוסרה ברוב חברי המועצה, לפטר את המנכ"ל בעקבות חלקו בפרשת המציל אושרי סויסה, שתבע את העירייה לקבל זכאות של תנאים של דור ב'. בפסק הדין מתח בית הדין ביקורת חריפה על המנכ"ל וקבע שהוא מעדיף קבוצות מסויימות על קבוצות אחרות וכך גם לגבי הקידום שלהם. הצעה שהוסרה לאחר דין ודברים.

לסרי. בן עדי מודל לחיקוי

לסרי בדבריו הביע אמון מלא בבן עדי ואמר עוד כי "הוא מעורב בהכל, החל מהסכם גג מהפכני, דרך שינוי מהותי בכל הקשור בחופי הים והרחצה של העיר אשדוד, המשך בביצור מעמדה של העיר אשדוד כרשות איתנה, אשר מנהלת מאות ואלפי פרויקטים בתחומים של בינוי, התחדשות עירונית, ספורט, חינוך, רווחה ותרבות, דרך שינוי נורמות ההתנהגות של עובדי עיריית אשדוד והנחלת תרבות עבודה באגפי העירייה, הנחלת ערכי משמעת ומינהל תקינים ויצירת שדרת ניהול הולמת לעבודת העירייה. עד שהפכה אשדוד כעיר מודל ומודל לחיקוי לרשויות בשלטון המקומי".

את גלבר זה לא שכנע והיא תקפה: "בשום מינהל ציבורי תקין, מנכ"ל עירייה כזה לא היה נשאר בתפקידו אחרי התנהלות כל כך מבישה, ואחרי ביקורת כל כך קשה של בית המשפט נגדו" אומרת חברת האופוזיציה הלן גלבר. "מנכ"ל שמעכב או דוחה קידום של עובד רק בגלל שהוא לא מ"המחנה הנכון" או לא "משתף פעולה" לא יכול להמשיך לכהן".

גלבר. לפטר את בן עדי

כאמור,  הצעתה של גלבר הוסרה מסדר היום לאחר הצעה נגדית של הקואליציה. "כל חברי המועצה שהצביעו אמש בעד הסרת הצעתי לסדר יום שדורשת את פיטורי המנכ"ל שמתנהג כך, הם בעצם מכשירים התנהגות פלילית ונותנים לגיטימציה גם להתנהגות המנכ"ל וגם להתנהלות הדיקטטורית בישיבות המועצה. זאת אחת הסיבות שתושבי אשדוד מרגישים שהעיר הזאת כבר לא מה שהיתה, שידיים לא נכונות מנהלות אותה, ושהטובים שבתושבים מבקשים לעזוב לערים אחרות. לשלטון שמתנהל כך יש לעשות סוף". גלבר הוסיפה ואמרה כי "כשראשות העיר תהיה אצלי, לא יהיו בעירייה שום בעלי תפקידים שעננה שחורה כזאת רובצת מעל ראשם".

בעירייה מיהרו השבוע להביא דברים בשם אומרם באשר להתנהלותו של בן עדי כמנכ"ל. בעירייה מציינים כי בשבוע הבא החופים של אשדוד יקבלו 7 דגלים כחולים וכי אין זה מובן מאליו."מדובר במהפכה גדולה  שנעשתה באשדוד והיא יכולה להוות גם דוגמא לשינוי בתרבות הניהול של כלל הרשות המקומית. נכון שבארגונים גדולים יש גם חריקות אך לא ניתן להתעלם מהתמונה הכללית וזה בשל התנלותו הנכונה של המנכ"ל" אמר אחד העובדים. "כולנו  זוכרים את הטרקטורונים, האופנועים, הרכבים, הסוסים, מוזיקה רועשת, מנגלים דולקים, אלכוהול שזרם כמו נהרות מים, דוגמא קטנה לחוסר השליטה שהיה בחופי אשדוד והבילוי בחוף היה אחד המקומות המסוכנים ביותר בעיר, הפנינה הירוקה הייתה שחורה ומאז כניסתו של ראש העיר ד״ר יחיאל לסרי, לראשות העיר ביחד עם מנכל העירייה שקיבל את החופים  כפרויקט אישי שלו , כפי שצוין יותר מפעם אחת זה היה הבית השני שלו. הוא פעל ודאג לשקם את החופים ולהפוך אותם לאחד המקומות היפים שיש, זה עלה לו גם באיומים על חייו כולל שריפת הרכב שלו לפני מספר שנים.

בן עדי, היה נחוש ולא ויתר וגם עכשיו הוא ממשיך ולא יוותר על הזכות שלו להסביר באופן רחב שהתנהלות שאינה מקצועית לא תזכה לקידום בעיריית אשדוד, הוא שומר על הבית,עבורו עיריית אשדוד היא לעיתים יותר מהבית האישי לשו ויעידו אותם תשובות לדואר אלקטרוני אשר נשלחות כבר בשלוש וחצי בבוקר".

עובד אחר באגף החופים: "הסדר והמשמעת שהוכנסו בשנים האחרונות הביאו לשיקום של עובדים שחייהם היו  תלויים על חוט דק, בזכות מנכ"ל העירייה הם חזרו למסלול חיים שקט ורגוע, הם רצו לבוא ולהעיד בבית המשפט, לספר את סיפור חייהם, השינוי שעברו מקצה לקצה בזכות אותם נהלי עבודה חדשים והבנה שאנו נותנים שירות לתושב וזוכים להערכה גם עם לפעמים אנחנו חושבים שמגיע לנו יותר, זה הראש היהודי ואין מה לעשות עם זה. אנחנו היינו הבלגניסטים של העיר וברגע האחרון זכינו לקבל הזדמנות אחרונה ששינתה את חיינו, בקרוב אולי הסיפורים יצאו החוצה וכל  אחד מהם יכול להיות סדרה דוקומנטרית בנטפליקס , ממשיך עובד נוסף. יהיו הפתעות בקרוב". 

ש. מדוע אתם חוששים להזדהות בשמכם?

"לא חוששים בקרוב נחשוף את עצמנו, ההפתעה היא הגורם החשוב כאן. יש לנו את הכרת הטוב והתודה הגדולה" .

העירעור על פסק הדין

כאמור, עיריית אשדוד הגיש ערעור על ההחלטה של בית המשפט ובו היא טוענת כי בתחום עבודתם של המצילים  בחופים נדרש המנכ"ל למגר תופעות קשות וכוחניות אשר פגעו בשירות הציבורי – ועניינם של המצילים הובא לא פעם בפני בית הדין הנכבד בדמות סכסוכים קיבוציים, שביתות, סגירת חופי רחצה וכדומה, בשל הקושי לקבל את אותם שינויים מבורכים, נכונים וראויים.

"אותם סטנדרטים בלתי מתפשרים שהכתיב מנכ"ל העירייה להתנהלות מצילי הים והתרבות הארגונית הראויה אותה ביקש להנחיל למצילי הים המועסקים אצל המערערת, זכו לתשבחות מצד ערכאה שיפוטית אחרת" נכתב בערעור. "כך,בהליך שהתנהל בעניינו של מציל ים אחר בבית הדין למשמעת של עובדי הרשויות המקומיות )תמ' 14/27 ) במסגרתו הוגשה תובענה משמעית בהתייחס למספר רב של סעיפי אישום, קובע בית הדין את האמירה הבאה בטרם התייחס לאישומים, באלה המילים".

אושרי. האם בערעור ייקבע אחרת לגביו?

עוד נטען בכתב הערעור "נציין כי לא נסתר מעינינו השינוי החיובי השורר באגף החופים. הנהלת האגף פועלת לשינוי התרבות הארגונית ולשינוי דפוסי ההתנהגות ששררו בו מזה עשרות שנים תחת התווית דפוסי התנהגות ערכיים השומרים על טוהר המידות כמצופה מכלל עובדי הרשויות המקומיות. התרשמנו מצעדיו של מנכ"ל העירייה, מר אילן בן עדי להטמעת השינוי ולהתוויתו בסיועו של מר אריה תורג'מן, סגן מנהל אגף החופים".

לטענת עורכי הדין בכתב הערעור של העירייה: "היו טעויות משפטיות בולטות בפסק הדין ואשר הביאו את בית הדין קמא להעניק לאושרי סוויסה  סעד הצהרתי לפיו הוא זכאי למעמד של מציל דור ב' קבוע, החל מתום עונת הרחצה של שנת 2012 . כפועל יוצא מהענקת סעד הצהרתי זה, נקבע כי על המערערת לשלם למשיב את תנאי שכרו כמציל דור ב' לפי ההסכמים הקיבוציים והפרשי השכר והתוספות החל משנת הרחצה 2021 ועד לימים אלה.  אנחנו נטען כי  בפסה"ד נפלו טעויות משפטיות אשר עיקרן בפרשנות משפטית שגויה שניתנה להוראות ההסכמים הקיבוציים החלים על הצדדים וכן יישום שגוי של הוראות הדין החלות על העסקת עובדים ברשויות המקומיות".

עוד טוענת העירייה בערעור כי "פסק הדין מביא לכך שיישומה מביא למצב בלתי אפשרי ובלתי מתקבל על הדעת לפיו מספיק שמציל יעבוד יום אחד בלבד במהלך חודש עבודה, על מנת שיחשב הדבר לחודש עבודה מלא לצורך קבלת קביעות במקום העבודה. שגה בית המשפט קמא שעה שקבע כי לא קיימת דרישת תקן להעסקת מציל כעובד רשות מקומית, מהטעם שמדובר בהסדר שלילי מפורש בחוקת העבודה ולא בהשמטה או טעות. המערערת תטען, כי קביעה שיפוטית זאת, מהווה פרשנות שגויה של הוראות חוקת העבודה לעובדי הרשויות המקומיות ועומדת בניגוד מוחלט להוראות והנחיות משרדי הפנים והאוצר, החלות על העסקת עובדים ברשויות המקומיות".

כל נותר הוא כעת להמתין לתוצאות הערעור בסוגייה שמעוררת סערה גדולה בעירייה ומחוצה לה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן