'הרוביק דנילוביץ' של אשדוד: "הוא מודל חיקוי עבורי, אבל אני רוצה לפעול למען אשדוד"

נאור ביטון (32) מתמודד בראש רשימת "אשדוד מתעוררת" צעיר המתמודדים עם רזומה עשיר של עשייה. הוא שימש כיועץ לשגריר ישראל באו"ם, וכיועץ לראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי. עכשיו הוא יוצא לדרך עצמאית ומבטיח כחבר מועצה לעסוק בפיתוח התעסוקה ובפעילויות בסופי השבוע בעיר.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הוא המתמודד הצעיר ביותר כראש רשימה המתמודדת על מקום במועצת העיר אשדוד, אך אל תתנו לגיל שלו להטעות אתכם. נאור ביטון (32) הספיק לעשות לא מעט וכעת הוא מבקש לפעול למען העיר בה גדל ובה הוא מגדל את בתו התינוקת. ביטון נשוי להודיה ואבא לשי לי פטריסיה. את דרכו החל כיו"ר קבוצת "אשדוד מתעוררת", קבוצת צעירים מתנדבים שקידמה באשדוד פרוייקטים חברתיים והוביל יחד עם חבריה את מחאת יוקר המחייה באשדוד בקיץ 2011.

בהמשך עבד בחדשות 2 כעורך, וכתב באתרי האינטרנט הפופולריים "מאקו" ו"רשת". לאחר שסיים את לימודיו במדעי המדינה ותקשורת באוניברסיטה העברית בירושלים, התקבל ביטון לתוכנית מלגות יוקרתית לתואר שני במדיניות ציבורית למנהיגים צעירים אשר ממומנת כולה ע"י מחלקת המדינה האמריקאית. כחצי שנה לפני שטס לחו"ל הוא הקים יחד עם מאיר אברג'יל, יניב קקון, ורוניקה ויגדורצ'יק ואחרים את הארגון החברתי-פוליטי תנועת "אשדודים".

נאור ביטון מתוך הקליפ הרשמי2 קרד

בארה"ב הוא עשה חיל בצורה יוצאת דופן. הוא התמחה אצל חבר קונגרס בוושינגטון כיועץ למזה״ת, הקים ארגון פרו-ישראלי משגשג בקמפוסים בצפון אמריקה ועבד כיועץ לשגריר ישראל באו״ם רון פרושאור. לציבור האשדודי הוא מוכר כיועץ ראש העירייה יחיאל לסרי וכיום הוא עומד בראש רשימת "אשדוד מתעוררת". במקום השני הוצבה עו"ד נלה קוליבר שגדלה באשדוד. במקום השלישי דן סופר. עוד נמצאים ברשימה מועמדים שביטון אומר עליהם: "אנשים איכותיים ובעלי מוטיבציה לפעול למען אשדוד" כמו אלי לב, שרי גרינברג, אהרון צרפתי וגיא היימן וכשהוא מגיע לחוגי בית ולסיורים באשדוד, אומרים מקורביו משווים אותו לראש העירייה המצליח של באר שבע ומכנים אותו "רוביק דנילוביץ' של אשדוד”.

נאור ביטון, זה מחמיא לך שמשווים אותך לרוביק ראש עיריית באר שבע?

"אני מעריך אותו מאוד ורואה בו כמודל. אבל אני רוצה לפעול באשדוד כי זו העיר שלנו. אותי מעניין טובת העיר שלי" .

אתה מתכנן להיות בעתיד ראש עיריית אשדוד?

"כרגע אני מתרכז בלהיבחר כחבר מועצת העיר, ולפעול למען אשדוד. אם היו שואלים את נאור הנער מרובע י"א אם יהיה באו”ם, לא הייתי מאמין אבל הייתי כי רציתי לייצג את ישראל. אבל כמו שאמרתי מה שחשוב לי כרגע זה להיות חבר מועצה. יש לי את הניסיון המתאים ואנרגיות לפעול. חבר מועצה חדש ייקח לו לפחות שנה להכיר את העירייה אותי לא צריך ללמד מה זה ישיבת מועצה או וועדת בנין ערים”.

האם אתה תומך באחד המועמדים הרצים לראשות העיר?

"לא. אנחנו מתמודדים למועצת העיר כי אנחנו מאמינים שנוכל לקדם. כל אחד יצביע עבור מי שהוא מחליט המתאים לראשות העיר".

ולסרי? הרי היית בן טיפוחיו? היית קרוב אליו?

"לא הייתי בן טיפוחיו. ראש העיר ביקש ממני להיות יועץ שלו והייתי. עד ההחלטה לתת דו״חות לעסקים הפתוחים בשבת. ראיתי שאשדוד הולכת לכיוון שאני לא מאמין בו והחלטתי לעזוב את תפקידי ולחפש מקום עבודה. החלטתי ללכת עם הלב והאמונה שלי לגבי אשדוד".

נאור יחד עם הפעילים אייל לוין

היית בין מקימי תנועת "אשדודים" למה לא הצטרפת עליהם ובמקום זאת הקמת רשימה נוספת שתפצל את קולות הבוחרים?

"פעלתי ותמכתי בשילוב כוחות חדשים. נפגשתי עם הרבה רשימות, הצעתי הצעות אבל הצד השני לא היה מעוניין. באים אלי המוני אנשים שאומרים לי לרוץ ו'שצריך אנשים כמוך במועצה'. אז החלטתי לרוץ. אני מאמין שיום אחרי הבחירות כשאני אהיה חבר מועצה עוד נשתף פעולה אם הרשימות האחרות שיכנסו ושיש להם אג'נדה דומה. מצד שני צריך להבין שחוץ מהמשותף יש גם הבדלים בין הרשימות".

ולסיום, באילו נושאים תעסוק במועצה ?

"שני נושאים מאוד חשובים לפעול למען פיתוח תעסוקה בעיר. כיום כ-50% מהתושבים עובדים מחוץ לעיר. כל הרעיון של עיר שאנשים לא רק יחיו בה אלא גם יעבדו בה. כשאני אהיה חבר מועצה אדאג להקים חברה כלכלית עירונית שתתרכז בנושא הבאת מקומות עבודה לאשדוד. נפעל להקמת מרכז לעסקים שימשוך מישרות איכותיות לתושבי אשדוד. והנושא השני זה לקדם פעילויות תרבות, פנאי ונופש גם בסופי שבוע באשדוד. אסור שאשדוד תהפוך לבית שמש. אני בעד מסורת, אשתי מדליקה נרות ואני עושה קידוש ,יחד עם זאת צריך לאפשר פעילויות פנאי ונופש בסופי השבוע בעיר. לא ייתכן שאנשים יצטרכו לעבוד מחוץ לעיר ובסופי שבוע יאלצו לצאת לבלות מחוץ לאשדוד".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן