שישי בגאווה באשדוד – המצעד יוצא לדרך

בשישי הקרוב יתקיים באשדוד מצעד הגאווה החמישי במספר. האירוע יחל בשעה 10 בבוקר ברחבת העירייה בהשתתפות ידוענים ויסתיים במסיבת ענק בפאב בחוף הקשתות

תמונות ממצעד 2017. צילום: בועז רענן
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

"כל רצוננו הוא שכל מי הוא אחר וגאה ירגישו שייכות לקהילה חמה ותומכת ויידעו שהם לא לבד", אמר לכתבנו אוראל מרקוביץ', ממארגני המצעד. האירוע ייפתח ברחבת העירייה, שם יוצבו דוכני הסברה של מגוון עמותות מהקהילה הגאה ותתקיים פעילות גרפיטי בהשתתפות הקהל. די.ג'יי אוראל ירקיד את המשתתפים ובשעה 11:00 יפנה את הבמה להופעת אורח מקפיצה של האמן האשדודי אושר סבג, בליווי רקדנים, הסלבים מן הקהילה התאומים חביב ויצחק ממן, התאומות מלול מהיפה והחנון יופיעו, הזמרת אדווה עומר תשיר. את האירוע ינחה אוריאל יקותיאל. הכל בחינם כתרומה לקהילת הלהט"ב.

זוג משתתפי המירוץ למיליון שישתתפו במצעד

בשעה 12:00 תחל צעדה, שתעבור לאורך שדרות מנחם בגין עד כיכר המפרשיות, ומשם יפנו המשתתפים שמאלה לחוף הקשתות. נקודת הסיום של המצעד תהיה בפאב "זה", עם מסיבת חוף שתסגור את החגיגות.

WhatsApp Image 2019 07 28 at 5.50.12 PM

לקראת המצעד אנחנו מראיינים את תומו חן,תומר חן בן ה35, המוכר בשם תומו (תומר והומו), הוא הומוסקסואל פעיל בתנועת הלל ברמת גן, תנועה המסייעת לחוזרים בשאלה, החל בלינה ועד למתן תמיכה, מלגות או הדרכה בנושאי גיוס לצבא ומציאת עבודה. תומו לא רק חזר בשאלה, אלא גם יצא מהארון. הוא גדל באשדוד כילד חרדי, יחד עם שתי אחיותיו, ברובע ב’ להורים ילידי מרוקו. ההורים חזרו בתשובה עם לידתו, בתחילה בזרם הכיפה הסרוגה ואחר כך כחרדים שהשתייכו לחצר של הרב יהודה בן דוד.

"אנשים צריכים להבין ולדעת שהנטייה המינית היא לא משהו בר בחירה או שינוי באמצעות טיפולי המרה."אף אחד לא ישנה אותנו, אנחנו מי שאנחנו ואנחנו נישאר פה ונמשיך להילחם על הזכויות שלנו. המצעד הוא בגדר הכרחי לכל אותם בני נוער שלא מקבלים תמיכה מאף אחד וחוששים. אנחנו קוראים לבני הנוער הגאים להגיע לאירוע הגאווה והאהבה, כדי שיידעו שהם שייכים לקהילה גדולה ותומכת ושהם לא לבד". מספר תומר חן, מפעילי קהילת הלהט"ב

לדברי המארגנים, העירייה באמצעות מרכז כיוונים אמנם תמכה כלכלית בארגון המצעד, אך לא מספיק: "אנחנו לא קבוצה קטנה בעיר ואנחנו גדלים משנה לשנה, וכך גם התקצוב צריך לגדול – כדי שנוכל לקיים את מצעד הגאווה ואירועי הסברה ובידור נוספים במהלך השנה, מצעד הגאווה הוא התשובה לכל המתנגדים והמסיתים. זו ההזדמנות שלנו להתגאות במי שאנחנו ולהפגין נוכחות."מספר מרקוביץ', ממארגני המצעד. "לא קל לארגן מצעד גאווה. ככל שהמשכנו בהכנות הבנו כמה הביורוקרטיה גדולה ומסובכת, אבל בזמן הקצר שאנחנו מנהלים את הפרויקט הצלחנו לדעתי לארגן מצעד גאווה מדהים. רוצה קהילה בעיר הזו, כי לא מתכוון לעזוב".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן