למרות עיוורונו: דרור כרמלי כבש את הערבה באופניים

בסוף השבוע שעבר התקיימה תחרות הגראן פונדו ערבה ובין הרוכבים היה גם דרור כרמלי, שרכב ביחד עם צפריר פזי ממושב ניר בנים. כרמלי משמש סמל והשראה ולמרות שהתעוור, הוא ׳הסתער׳ על הערבה עם מסלול של 161 ק"מ על אופניים

צילום: קבוצת ״כן ולא״
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הוא לא מפסיק להפתיע. דרור כרמלי בן 53 מאשדוד, שאיבד כמעט לחלוטין את הראייה לא נותן לעובדה זו להפריע לו בחייו. בסוף השבוע שעבר התקיימה בערבה תחרות רכיבה. ביחד עם שותפו לרכיבה על אופני טנדם (אופני רכיבה לשני רוכבים) צפריר פזי ממושב "ניר בנים" הם התחרו ב"גראן פונדו ערבה”, כשדוושו לאורך 161 קילומטרים.

כרמלי, אב ל- 4, ילדים עבד בעבר בהייטק ובשנים האחרונות הוא מרצה בכל הארץ, מאמן וקואוצ'ר אישי ומתמחה בעיסוי רפואי. יש לו לקות ראייה קשה בעקבות מחלה שגורמת לניוון תאי הרשתית. עד גיל 18 לא הבין מה קורה איתו, תמיד היה גרוע בתנועה ומוטוריקה כי חוש הראיה שלו הלך ודעך כל הזמן, ולפני 9 שנים נפגע מרכז הראייה עד למצב שהוא כבר לא היה יכול לקרוא ולהתנייד בכוחות עצמו. לרכיבת אופנים נחשף דרור לראשונה דרך עמותת אתגרים, לפני 14 שנה הוא התחיל לרכב והמרחקים הלכו וגדלו. כשקיבל כלבת נחייה נחשף לקבוצת "כן ולא" – בגלל הכלבה הגיע למרכז כלבי הנחייה בבית עובד ואז הצטרף לקבוצת הרכיבה. כיום הוא מנהל את קבוצת רוכבי הכביש המונה 10 טנדמים מזה 4 שנים . בנוסף לקבוצת הכביש יש מקבילה קבוצת שטח המונה 24 אופני טנדם שטח. סה"כ שתי הקבוצות מונות כ- 100 רוכבים ומלווים.

צפריר פזי ממושב ניר בנים הסמוך לאשדוד, בן 65 אב ל-3 ילדים ואיש כוחות הביטחון לשעבר. לפני 10 שנים נחשף צפריר לקבוצת "כן ולא", הפועלת למען אנשים עם לקויות ראייה ועיוורון וביחד הם רוכבים בקבוצת רכיבה שגם נקראת "כן ולא", הפועל ת תחת המרכז הישראלי לכלבי נחיה בבית עובד. צפריר אהב מאז ומתמיד לרכב על אופניים ולפני כעשור הוקמה קבוצה של רוכבי כביש במסגרת קבוצת "כן ולא" שהחלה לרכב בכל הארץ- רכיבת טנדם תחת הקונספט "כן ולא כביש". ביחד עם הקבוצה חרש צפריר על אופני טנדם את כל הארץ גם במסגרת פרטית וגם עממית. הוא עשה בעבר את מרוץ הגראן פונדו פעם אחת לבד ושלוש פעמים באופני טנדם. "זאת תחושה שונה לחלוטין בין לרכב לבד לטנדם, זה כמו מלעבור לנהוג מפרייבט לסמיטריילר- זה קשה יותר פיזית כששני אנשים על אופניים והתיאום בניהם לוקח זמן וחייב להיות מושלם" הוא מספר. המסר שלו הוא שאין דבר שהוא בלתי אפשרי ואין חומות שלא ניתן לפרוץ גם בקטע הפיזי וגם בקטע המנטלי במיוחד כשעובדים עם אנשים עם עיוורון. ומה החלום שלו? החלום שלו הוא לקחת את הקבוצה לאתגרים בחו"ל ולרכב שם, "זאת תחושת סיפוק אדירה – זר לא יבין זאת".

98697

השניים הכירו ברכיבת שטח הכימיה נוצרה והשניים הפכו לזוג ברכיבה על אופני טנדם. משם עברו לרכיבת כביש, זאת לאחר שכרמלי, הרגיש צורך לשפר את הכושר שלו והחליט לעבור לרכיבת כביש מבחינת אימון רכיבה משמעותית. לדבריו, רכיבה לבד זה משהו שהוא ויתר עליו לפני הרבה שנים בגלל שעשה תאונות ונכנס באנשים והבין שהוא צריך להפסיק. דרך ההתנסות של קבוצת "כן ולא" גילה שקיימים אופני טנדם כדרך לרכב ולנוע במהירויות גבוהות וזה נתן לו את האפשרות להגשים חלום- הוא עשה את הגראן פונדו הראשון שלו לפני שנתיים. "זה מאפשר לי להרגיש את האוויר, להריח את הריחות ואת הנוף שאני טיפה קולט בזווית העין, בשילוב עם תיאורים של המוביל ועם הזיכרון אני בונה לעצמי את התמונה של האזור. רכיבת טנדם זה אומר שיש מוביל, זה לתת אמון בבן אדם אחר. בהתחלה לא היה לי קל להתמסר ולקלוט מתי להרפות, מתי עוצרים, מתי מחליפים הילוך. בעיקר קשה כשיש רוח וקשה לתקשר ובתור אחד שהיה רגיל לעשות הכל לבד למדתי לתת אמון ולדעת לבקש עזרה ולשתף. ברכיבה אני למעשה תלוי באחר ובעצם היום אני מאפשר למישהו לעשות את זה בשבילי".

בסוף השבוע שעבר, כבשו את הערבה בתחרות הגראנד פונדו ערבה. ״בעבר כבר רכבתי במספר מרוצים של הראל נחמני, בצפון וגם בערבה אבל מסלול אחר כך שזה לא חדש עבורי" הוא אומר. לדבריו, הוא ופזי מתאמנים יחד לפחות פעם בשבוע על רכיבה משותפת של 70-80 ק"מ בשבת " לקראת התחרות אנחנו מתאמנים יותר" הוא אומר. השניים מספרים כי "מעלה עקרבים זה אתגר גדול בשבילנו, אבל אין סיפוק גדול יותר מאשר לעלות אותו במיוחד ברכיבת טנדם שכאשר אנחנו חולפים על פני רוכבים רגילים זה עוד יותר סיפוק". אין ספק הם יכבשו ובגדול את הערבה.

הגראנד פונדו ערבה ואופני טנדם

"גראן פונדו ישראל ערבה טור", אחד מאירועי רכיבת כביש הייחודיים ביותר במזרח התיכון. מדובר באירוע רכיבת אופני כביש אתגרי בהפקה וניהול מקצועי של חברת גראן פונדו ישראל ובשתוף פעולה מקצועי עם איגוד האופניים.

בימים שישי-שבתשעבר יצא לדרך טור ערבה הבינלאומי שייערך באזור המועצה האזורית הערבה התיכונה, פארק ספיר, מכתש ירוחם ומפעלי ים המלח. השתתפו בו עשרות קבוצות מקצועיות מישראל ומחו"ל שיתחרו במשך יומיים, בשלושה קטעים לבחירתם: גראן פונדו – למרחק של 161 ק"מ הכוללים 2050 מטר של טיפוס מצטבר. מדיו פונדו – 128 ק"מ עם 1500 מטר טיפוס מצטבר. מיני פונדו – 54 ק"מ מישוריים. מסלולי הגראן והמדיו פונדו יעברו דרך מעלה עקרבים ובהמשך במקטע גראבל ייחודי העובר דרך מפעלי ים המלח, מסלול שטרם נרכב בשום אירוע רכיבה רשמי בישראל, מעין מחווה קצרה למרוץ ה'סטראדה ביאנקה' האיטלקי.

ומהן אופני טנדם? מדובר ברכיבה על אופניים מיוחדים עם אחריות כפולה, זה שמקדימה (המוביל- קפטן) אחראי גם על זה שמאחורה ועל האיזון, זה שמאחורה (סטוקר) אחראי רק לפדל. לדברי כרמלי באשדוד הייתה בעבר פעילות ענפה של ענף הרכיבה כולל על אופני טנדם " החלום שלי שהענף יחזור לפעול. יש באשדוד אוני טנדם שלא משתמשים וחבל".

.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן