הנה 5 סיבות לכך שרכב קטן עדיף על רכב גדול

רכב גדול אולי עושה יותר רושם, אבל יש הרבה מאד סיבות להעדיף דווקא רכב קטן, חסכוני ויעיל

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

חושבים להחליף את הרכב? אחרי שבדקתם והחלטתם כמה אתם מוכנים להשקיע באוטו שתקנו, עומדות בפניכם מספר אפשרויות. אתם יכולים לבחור לקנות רכב משומש בן כמה שנים, גדול ומאסיבי או לבחור ברכב חדש וקומפקטי, ישר מהניילונים. האינסטינקט הוא לקנות רכב גדול ככל שהתקציב מאפשר – אך חשוב לקחת בחשבון שההוצאות אינן מסתיימות ברכישת הרכב עצמו – הן ממשיכות עם רכישת פוליסת ביטוח מקיף לרכב, אגרות רישוי וכמובן גם הוצאות שוטפות על תדלוק. כלומר – רכישת רכב קטן תחתוך גם את ההוצאות הללו ותאפשר מרווח נשימה גם בהוצאות השוטפות. אז אפילו אם התקציב מאפשר לכם לרכוש רכב גדול ומאסיבי חדש מהאריזה, עדיין כדאי לשקול את האפשרות של רכישת רכב קטן והשקעת הרווח בתיק ההשקעות או בחופשה מהנה לחו"ל.

1. בואו נדבר לרגע על חנייה

מטבע הדברים, רכבים גדולים תופסים יותר מקום. חניה בערים הגדולות היא מצרך מבוקש ולא מאד נפוץ. ניסיון להחנות רכב גדול היא קשה פי כמה ממציאת מקום חניה פצפון שרכב קטן יכול להשתחל בזריזות לתוכו. כאשר השימוש העיקרי ברכב הוא לצורך נסיעות עירוניות, נושא החנייה הוא מהותי ובא לידי ביטוי בכל נסיעה ונסיעה. חנייה לצד המדרכה בערים הגדולות היא כמעט בגדר משימה בלתי אפשרית. הקושי במציאת מקום חנייה כזה עומד ביחס ישר לאורך המכונית ונותן יתרון עצום לרכבים קטנים. יתרון בחניה יש לא רק בחנייה לצד המדרכה – גם חניות במגרש החניה ואפילו בחנייה הביתית המוסדרת קלות יותר כאשר מדובר ברכב צר יותר שמשאיר יותר מקום לפתיחת הדלת ויציאה נוחה מהחנייה.

2. ההוצאות ה"נסתרות"

אפשר לקטלג את הוצאות הרכב השוטפות לכאלו שהן ברורות – כמו הוצאה על דלק, שטיפת הרכב ואפילו שמנים ותוספים לעומת הוצאות שאינן בהכרח חודשיות – כגון ביטוח רכב, רישיון רכב וטסט, הוצאות על מוסכים וירידת ערך הרכב. בשנה הראשונה, רכב מאבד כעשרה אחוזים מערכו. ככל שערכו הראשוני של הרכב גבוה יותר – כך הירידה הזו משמעותה כסף רב יותר שהולך לאיבוד. התשלום עבור פוליסת  ביטוח מקיף נקבעת על פי קריטריונים שונים. אחד הסעיפים המשמעותיים ביותר בקביעת גובה דמי הביטוח נוגע לערך הרכב. ככל שהרכב גדול יותר כך ערכו עולה ודמי הביטוח גבוהים יותר. כאשר מדובר בבחירה בין רכישת רכב יד שנייה גדול לרכב חדש קטן הפער אף הופך משמעותי יותר כיוון שבשנים האחרונות חלו התפתחויות משמעותיות בתחום מערכות בטיחות מתקדמות שגם הן מהוות מדד להחלטה לגבי גובה דמי פוליסת ביטוח מקיף.

3. יכולת תמרון 

רכבים קטנים ניתן לתמרן ביתר קלות. צריך לעשות סיבוב פרסה? קל יותר לעשות סיבוב כזה עם רכב קטן לעומת רכב גדול. רוצים לעבור נתיב בפקק מתיש במיוחד? גם היעד הזה קל יותר לביצוע כאשר מדובר ברכב קטן. עמידה בפקקים היא אחת מעובדות החיים בחיים המודרניים העירוניים. כל יתרון שתוכלו למצוא כדי להתמודד עם הרעה החולה הזו עוזר – וכדאי לחשוב עליו מראש ולבחור ברכב קטן.

4. עלויות "ישירות" – רכש ותדלוק

רכב קטן הוא זול יותר מאשר רכב גדול, כאשר מדובר ברכבים חדשים. הדבר בא לידי ביטוי משמעותי גם בתדלוק השוטף: ככל שרכב גדול יותר הוא לרב יצרוך יותר דלק וההוצאות השוטפות יגדלו. עד שנעבור לרכבים חשמליים, עלויות הדלק משמעותיות ונעות בין מאות לאלפי שקלים מדי חודש. אפילו אם חשבתם על רכישת רכב חשמלי – גם אז בהשוואה בין רכב חשמלי גדול לקטן – עלויות הטעינה תמיד יהיו גדולות יותר לרכב גדול.

5. צורך

כשבאים לבחור רכב, כדאי לעצור רגע ולחשוב מה הם הצרכים עליהם הרכב אמור לענות. כיום, מרבית הנסיעות מתבצעות בשטחי העיר. גם נסיעות שוטפות אל מחוץ לעיר, למשל לביקור אצל ההורים בסופי שבוע, אינן דורשות רכב גדול. היתרונות של רכב גדול יכולים לבוא ביטוי בטיולי שטח שם נדרש נפח אחסון רב, אך כמה טיולים כאלו אתם באמת עושים במהלך השנה? אפילו אם לא רוצים לוותר על הנוחות בזמן טיולים, אפשר תמיד לשכור רכב גדול לסופשבוע לטיול וביתר הזמן לנסוע ברכב הקטן, הנח והקומפקטי שלא רק יהפוך את החיים לנוחים יותר בעיר אלא גם יחסוך לכם כסף רב.

רכב קטן הוא חסכוני ונח יותר מאשר רכב גדול. ישנם אף מבחנים המראים כי רכב קטן חדש הוא בטיחותי יותר מרכב גדול וישן – בניגוד לדעה הרווחת. ההתנהלות בזמן פקקים או בחניות קלה יותר, היציאה מהרכב מרווחת יותר, החיסכון השוטף מורגש בדלק או ברכישת פוליסת ביטוח מקיף – וכיום רמות האבזור ומערכות בטיחות מתקדמות של רכבים קטנים משתוות ועולות על אלו של רכבים גדולים ישנים יותר.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן