ייצוג בהליכי ערעור? – מה חשוב לדעת כדי להצליח בהליכים?

כבר בשלב בו אדם חשוד בעבירה פלילית, ישנה חשיבות רבה לליווי של עורך דין פלילי. החשודים תחילה נקראים אל הרשות החוקרת, כאשר עצם המענה על שאלות ללא כל ייעוץ מעו"ד פלילי מנוסה, יכול להוביל להשלכות חמורות מבחינת הנחקר.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ככל שהוגש כתב אישום והנאשם הורשע בסופו של דבר במשפט הפלילי, קיים חלון הזדמנויות חשוב מאוד שצריך לשקול לעשות בו שימוש. עם מתן פסק הדין בו הנאשם הורשע ודינו נגזר, זכאי הנאשם להגיש ערעור לערכאה משפטית גבוהה יותר בתוך 45 ימים ואשר יכול לדון ב- 2 סוגיות:

· ערעור על עצם ההרשעה (ערעור על הכרעת הדין המרשיעה)

· ערעור על העונש (לרבות המאסר, הקנס או עבודות השירות)

ההשפעות וההשלכות של ההרשעות ופסק הדין על הנאשם

לעיתים, נאשמים רבים מרגישים מותשים מכל המשפט הפלילי וכך הם מקבלים החלטה לוותר על הגשת הערעור. חשוב לדעת כי פסק הדין והעונש שנגזר על הנאשם יכולים לעלות לו בחירותו, כמו גם בשמו הטוב ולכן, ישנה חשיבות רבה להתייעצות עם עורך דין פלילי העוסק בתחום הערעורים הפליליים, אשר יכול לפעול להגשת הערעור וללוות את הנאשם לאורך שלב זה. ישנם תקדימים רבים בהם ערעורים התקבלו, הרשעות בוטלו או היו הקלות רבות בעונשים שנגזרו. למידע נוסף על ייצוג בהליכי ערעור.

ההבדל בין ערעור שבזכות ובין ערעור שברשות

ישנם שני סוגי ערעורים שחשוב להכיר:

· ערעור בזכות – כל אדם זכאי להגיש ערעור על העונש שנגזר עליו או על עצם ההרשעה עצמה בתוך 45 יום ממתן פסק הדין לערכאה משפטית גבוהה יותר. מדובר על זכות בסיסית שניתן לממשה באמצעות עו"ד פלילי ורצוי בעל מומחיות בהליכים מסוג אלה.

· ערעור ברשות ובקשת רשות ערעור – לאחר קבלת ההחלטה בערעור, ישנם נאשמים שחשים חוסר שביעות רצון מההחלטה ושוקלים האם להגיש ערעור נוסף (ערעור ברשות). בשונה מהגשת הערעור הראשון שהינה בגדר זכות, הגשת ערעור נוסף אינה אוטומטית ולשם הגשת הערעור הנוסף לערכאה משפטית גבוהה יותר יש להגיש בקשת רשות ערעור שרק במקרה ותיענה בחיוב ניתן יהיה להגיש ערעור נוסף על הערעור הראשון שהוגש בזכות.

חשוב לדעת: הגשת ערעור לא דוחה את העונש

הגשת ערעור הינה דבר אחד ועיכוב העונש הוא דבר אחר. ההחלטה להגיש ערעור אינה מעכבת באופן אוטומטי את העונש. כדי לעכב את העונש יש להגיש בקשה נפרדת לעיכוב ביצוע העונש במקביל להגשת הערעור, באמצעות עורך הדין הפלילי.

קיבלתם קנס כספי גבוה? ניתן לערער גם עליו

לא אחת קיים בלבול בכל הקשור להגשת ערעורים. חשוב לדעת כי הגשת ערעור אינה מוגבלת רק לאחר שהוטל עונש כבד כגון מאסר בפועל. ניתן להגיש ערעור גם במקרה שהוטל קנס כספי או עונש מאסר שאינו בפועל (עבודות שירות), של"צ (שירות לתועלת הציבור) ואף כשהוטל עונש מאסר על תנאי והכל בתוך פרק הזמן של 45 יום ממועד מתן פסק הדין.

לפיכך, בכל הקשור להליך הפלילי ולהגשת ערעורים פליליים חשוב להסתייע בעורך דין פלילי בעל מומחיות בהליכים אלה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן