בו זקן הגיע מהכלא במדי אסיר להעיד בפרשת בן אליעזר

היישר מתאו שבכלא חרמון שם הוא מרצה עונש מאסר ארוך הגיע ג'קי בן זקן עם מדי אסירים לדוכן העדים. זאת במסגרת משפטו של אברהם נניקשווילי, הנאשם במתן שוחד לכאורה לשר המנוח בנימין בן אליעזר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כחודש לאחר שנכנס לכלא, הובא השבוע ג'קי בן זקן מהכלא לדוכן העדים בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בן זקן, מרצה מאסר בגין פרשת הרצת מניות פיננסים. הוא הגיע להעיד בפרשת השר המנוח בנימין בן אליעזר בה מואשם, בין השאר שותפו וחברו של בן זקן, אברהם נניקשווילי במתן שוחד לכאורה לשר בן אליעזר.

בעדותו סיפר בן זקן על היכרותו עם נניקשווילי עוד כשהיה נער בן 13. עם שחרורו מהצבא הוא החל לעבוד בסוכנות הביטוח של נניקשווילי עד שהפך שותפו לעסקים וחברו. "נניקשווילי היה השותף הפסיבי ואני השותף האקטיבי. הוא התעניין מעת לעת כי יש לו עסקים בחו"ל ורוב הזמן הוא שם". בין היתר השניים הפכו לבעליה של חברת "שמן". מעובדות כתב האישום בפרשה הפעיל השר בן אליעזר קשרים על מנת לשפר את סיכויי חברת ׳שמן׳ לעמוד בתנאים לקבלת הזכויות ברישיון נפט באתר מד אשדוד. הזכויות לקידוח היו בידי חברת איי.סי.סי בבעלות חיים ליבוביץ', אותו פגש בן זקן אצל הרב פינטו. בן זקן העיד כי באותו מפגש הציע לו ליבוביץ' להשצצף במכרז קידוח שהתנהל באותו זמן " חשבתי שיש פה הזדמנות עסקית והסכמתי. נניקשווילי דווקא לא תמך במהלך הזה, אך הצטרף". כן העיד כי לאחר שלייבוביץ' וחברתו זכו במכרז הקידוח "רצינו לגייס כסף לטובת הקידוח והיועצים המשפטים שלנו אמרו שצריך לגייס כסף באמצעות חברה ישראלית" לדבריו זו הסיבה שביקשו להעביר את הרישיון לחברת ׳שמ׳ן. בן זקן סיפר על הקשיים שהערימו חברי מועצת הנפט על העברת הרישיון ועל החשש שחברות אחרות, כמו דלק שעשו הכל למניעת העברת הרישיון לחברת שמן, יצליחו לטרפד את המהלך. "חששתי שמישהו ממשרד התשתיות ינסה לטרפד את העברת הרישיון, כי הוא חפץ בייקרן של אותן חברות" אמר בן זקן.

DJ6A0511 01 1484040154698

עוד העיד בן זקן כי הכיר את השר בן אליעזר בשנות ה- 90 כשהיה פעיל שלו במפלגת העבודה. וכי הוא זה שהכיר בן בן אליעזר לנניקשווילי”. כששמעתי שישראל רוצה לייבא גז טבעי, אמרתי לפואד שהשותף של בארץ מאוד מקושר בתחום ואולי יוכל לעזור" כן סיפר כי עד מהרה העמיק הקשר בין השר בן אליעזר לנניקשווילי וכי "נניקשווילי נהפך להיות הבן המועדף על פואד ואברהם ראה בו סוג של אח גדול או אבא" לדבריו כשהשר בן אליעזר חלה הוא ביקר אותו פעם פעמיים אך נניקשווילי הירבה לבקר.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן