תושבים ברובע ח' וט' נגד העירייה: מתנגדים לבניית מוסדות וכוללים חרדים בשכונות

תושבי רחוב הנרקיס ברובע ח׳ יוצאים למחאה לאחר שהעירייה פרסמה הודעה על כוונתה להקצות שטח ברחוב הנרקיס לבניית כולל, בית כנסת וגני ילדים לחרדים. וברובע ט׳ מוחים התושבים נגד בניית פרויקט להשכרה בצמוד למתנ"ס ונגד הקמת שני מבני ציבור ליד המרכז המסחרי והורים לילדי גן אגס ברובע ט״ז מתנגדים לסגירת הגן ולפיזור הילדים בגנים אחרים ברובע

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תושבי רובע ח׳ יצאו למחאה נגד הכוונה של העירייה להקצות שטח ברחוב הנרקיס לבניית כולל על קרקע בגודל של כ-2.5 דונם ברחוב הנרקיס ברובע ח׳, לצורך הקמת מבנה למטרת גני ילדים, בית כנסת וישיבה לצעירים. העמותה שפנתה לעירייה לצורך בקשה להקצות לה קרקע היא ״מרכז חסידי ויז׳ניץ מוסדות תורה משה אשדוד״.
תושבי הרובע מיהרו להגיש התנגדות בטענה כי זה יפגע בציביון הרחוב שהוא ברובו חילוני ונפתחה קבוצה בפייסבוק בשם "אנחנו נגד בניית ישיבה ברחוב הנרקיס" הקוראת לתושבים להצטרף למאבק. בעקבות זאת הודיע , סגן ראש העיר ויו״ר ועדת בניין ערים, שמעון כצנלסון על התנגדותו לבניית הכולל ברובע ח׳ בהודעה שהעלה כותב כצנלסון: ״בשמי ובשם סיעת ׳ אשדוד ביחד׳, ולאחר בדיקת הסוגיה, אבהיר, שאנו מתנגדים לבנייה של מוסד הדת האמור בשטח שברחוב הנרקיס. לאעמנו, נוכח המרקם הקיים והתנגדות של התושבים הגרים בסביבת המקום ברובע זה, אין הצדקה, סבירות והגיון בבניית מוסד דת האמור בשטח ההקצאה״

תושבי רובע ט׳ נגד פרויקט
ואילו תושבי רובע ט׳ יוצאים למאבק נגד בניית פרויקט להשכרה בצמוד למתנ"ס ונגד הקמת שני מבני ציבור ליד המרכז המסחרי. בין היתר הם פתחו עצומה ״התנגדות תושבי רובע ט׳ להקמת מבנים ציבוריים ויחידות דיור להשכרה ברובע״ לפני ימים אחדים גילו תושבי הרובע על הכוונה להקים יחידות דיור להשכרה ליד השטח בו אמורים להקים בריכת שחייה. ״בשבוע האחרון נודע לנו באופן מקרי ביותר כי בכוונת העירייה לתכנן בנייה של 100 יחידות דיור להשכרה בשטח הפנוי בסמוך למתנ"ס רובע ט.״ נכתב בעצומה.
יו״ר ועד תושבי הרובע מרק אבו, ממובילי המאבק טוען כי במהלך פגישת עבודה שקיים עם עם מטה המאבק כצנלסון בחודש שעבר הם הופתעו לגלות על הכוונה לבנות יחידות דיור להשכרה בשטח וכי בכוונת העירייה למסור חלק מהשטח למשרד הבינוי והשיכון לצורך בניית 100 יחידות דיור להשכרה וזאת במסגרת הסכם הגג ובתמורה משרד הבינוי והשיכון ידאג לתקצוב חלק מבניית הבריכה ומכון הכושר. "כתושבי הרובע מתנגדים לכך: הוספת 100 יחידות דיור באזור זה תגרום לצפיפות רבה מאוד באזור" אומר אבו. "רובע ט' נבנה עם איכות חיים כאשר ברובע ישנם 381 בתים פרטיים ייחודיים. הוספת 100 יחידות דיור תגרום לתוספת של מכוניות נוספות לפחות בכ-100 כלי רכב – כאמור לרובע רחובות הולנדים קטנים עם כביש מרכזי אחד דו כיווני. בניית 100 יחידות דיור תפגע באפשרויות התכנוניות של בריכת השחייה וחדר הכושר – כמו כן, תפגע בהתפתחות של מתנ"ס רובע ט – שוב פגיעה ברווחת תושבי הרובע. כיום העיר אשדוד משוועת לבריכת שחייה – באשדוד פועלות שתי בריכות בלבד: בריכה בבית לברון, בריכה במקיף ה – חרצית. ניתן לאמר, בוודאות כי מזה ארבעים שנה לא נבנתה כל בריכת שחייה בעיר אשדוד".
התנגדות התושבים היא גם נגד הכוונה להקים עוד 2 מבני ציבור ליד מפגש הרחובות גיא אוני- שדרות רש״י והרב משאש בנוגע למבנה הראשון של עמותה ירושלמית ״ שמע קולנו״ התושבים בראשות וועד הרובע מתנגדים כבר שנה וחצי לכוונה, ואף נפגשו עם גורמים בעירייה והביעו את ההתנגדות. לדברי אבו, התחושה הייתה שמסכימים איתם בנושא, "בעניין עמותת 'שמע קולנו' – לאחר כשנה וחצי נתקבל ב-2.6.20 תשובת אילן בן עדי – מנכ"ל העירייה המציין כי כל נושא הטיפול בבקשה חוזר לוועדת ההקצאות של העירייה בשנית, קיימת כוונה להקטין את השטח הכולל של המבנה בעתיד – משטח כולל של כ-3,000 מ"ר ל – 2000 מ"ר.
מעיריית אשדוד נמסר בתגובה בנוגע לרובע ט׳ : "בדיוק בשביל יש ועדות ודיונים שבהם ניתן להשמיע התנגדויות והשגות".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן