פרשת השבוע בספורט – 'עקב'

בעקבות הזכייה ההיסטורית של אבישג סמברג במדליית ארד

צילום: עודד קרני, הוועד האולימפי
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע הינה השלישית בספר דברים והיא ממשיכה את קודמותיה, כאשר משה רבינו ממשיך בדברי התוכחה שלו כלפי העם, מעט לפני מותו. בתחילה, משה מסביר לעם ישראל כי ההתברכות בצאצאים, בגידולים חקלאיים, בצאן ובבקר, בהצלחה ובהתעצמות עולמית, בבריאות איתנה ובביטחון, מותנית בשמירת חוקיו ודרכיו של הקדוש ברוך הוא.

לאחר מכן, בדברים ח', ג', משה אומר: "ויענך וירעיבך ויאכילך את המן אשר לא ידעתי ולא ידעון אבותיך למען הודעך כי לא על הלחם לבדו יחיה האדם, כי על כל מוצא פי ה' יחיה האדם". באומרו כך, משה מזכיר לעם ישראל את התלאות והטלטלות שעברו במסע אל הארץ המובטחת, במסגרתו, העם קיבל מזון מין השמיים בצורה ניסית ופלאית. הסיבה לנס המופלא היא שנדע שכל מנעמי העולם מובטחים לאדם ואל לו להתמקד אך ורק בפרנסה ובמזון, אלא להשקיע כוחות רבים בהתפתחות רוחנית.

במעבר חד לספורט, כולנו התרגשנו בשבת האחרונה לנוכח הזכייה המפתיעה של אבישג סמברג בת ה-19 במדליית הארד באולימפיאדה, בענף הטקוואנדו. בתור אשדודים, התלהבנו גם לגלות כי בן הזוג שלה ולוחם טקוואנדו בעצמו, הוא אשדודי ושמו נמרוד קריבצקי. ענף הספורט המדובר לא זוכה לעניין רב בימים כתיקונם ורק באולימפיאדה, אחת לארבע שנים, הוא מקבל הכרה. כשם שבפרשת השבוע משה רבינו מזכיר לנו את הטלטלות ואת הניסים שעבר עם ישראל במדבר, כך ולהבדיל, המדליסטית האולימפית החדשה שלנו עברה מסע, שכלל לבטח ניסים רבים ובסופו, הגיעה אל הנחלה שלה- מדלייה אולימפית!

בהמשך הפרשה משה מזהיר מפני גבהות לב, המרחיקה מין האמונה ובהקשר זה, התורה כותבת בדברים ח', יז': "ואמרת בלבבך, כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה". על פי גישתו של משה הצדיק, הגאווה לא רק שעלולה לגרום לכפירה בה', אלא שעצם קיומה בנפש האדם, משמעותה עבודה זרה רחמנא ליצלן. אם נחזור להישג של סמברג, היה מאוד נעים לראות ולשמוע את סמברג שחזרה לארץ השבוע, מתראיינת בצניעות ובבגרות, וגורפת מחמאות מכל עבר. כל כך כיף לראות ספורטאית מוצלחת בתחומה, נוהגת בצניעות ברגע השיא של חייה, בדומה לרצון ולאזהרתו של משה רבינו, לברוח מין הגאווה אשר גורמת לכפירה בה'. מההיכרות הקצרה של התקשורת עם אבישג, נראה כי הגאווה רחוקה ממנה מאוד.

לתגובות: [email protected]

שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן