פרשת השבוע בספורט – 'נשא'

מנותקים. ההתאחדות לכדורגל. צילום: ההתאחדות לכדורגל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

פרשת השבוע ממשיכה את קודמתה, כאשר בסוף פרשת 'במדבר', תוארו תפקידי בני משפחת בני קהת (אחת משלוש משפחות שבט לוי) ואילו השבוע התורה פותחת בתיאור תפקידה של משפחת גרשון ועל כך נכתב בתורתנו הקדושה (במדבר ד', כה'): "ונשאו את יריעות המשכן ואת אוהל מועד מכסהו…" על פי הנכתב, תפקיד הגרשונים הוא לשאת בין היתר את יריעות המשכן. בהמשך הפרשה תספר גם על תפקידם של בני משפחת מררי, תעסוק בספירתם של הגברים בני 30 עד 50 משבט לוי וכן תתאר לנו את ברכת הכהנים החשובה והידועה, שהועברה מפיו של ה' יתברך אל משה רבינו, שצווה להעבירה אל אהרון ובניו (במדבר ו, כד-כז: "יברכך ה' וישמרך, יאר ה' פניו אליך ויחונך, ישא ה' פניו אליך וישם לך שלום").

לקראת סוף הפרשה התורה מתארת את תרומתם של נשיאי 12 השבטים, שהביאו לטובת עבודת המשכן קורבנות להקריב וכלי כסף יקרים ומפוארים ובכך קידשו את המעמד המיוחד שמתואר בפסוק האחרון בפרשה (ז', פט'): "ובבוא משה אל אוהל מועד לדבר איתו וישמע את הקול מדבר אליו מעל הכפורת אשר על ארון העדות, מבין שני הכרובים וידבר אליו". הכוונה היא כמובן להתגלותו של ה' יתברך, כאשר משה רבינו שומע את קולו במעמד אדיר ונשגב שהוא קודש קודשים.

השבוע בספורט החליטה ההתאחדות לכדורגל בעוד אחת מההחלטות המנותקות שלה, לקיים את משחקי חצי גמר גביע המדינה בכדורגל ללא קהל, בעקבות איום הטילים על ישראל. החלטה שנוגדת כל ערך ספורטיבי ומעמיקה את הקיטוב בין אוהדי הכדורגל לבין העסקנים המכובדים שבהחלטותיהם עושים הכל בכדי להתחשב בבעלי ההון קרי, המועצה להסדר ההימורים בספורט והמפרסמים, שככל הנראה לחצו לקיום המשחקים במהרה. 

משחקי חצי גמר גביע המדינה תמיד היו מרתקים ומרגשים. עד לפני כמה שנים הם שוחקו במתכונת הצגה כפולה ומשכו 50 אלף צופים שנה אחר שנה לאצטדיון ר"ג. כיום, משיקולים שלא קשורים לכדורגל, אין יותר הצגות כפולות וכי משחקי חצי הגמר משוחקים בימים שונים. אם לגזרה הזאת התרגלנו, אז השבוע ההתאחדות התעלתה על עצמה. דווקא אחרי תקופת הקורונה, דווקא שמשחקים עם קהל כל כך חסרים לנו. לא היה קורה כלום אם משחקי חצי הגמר היו נדחים עד להסכם הפסקת אש ולחזרה לחיים נורמטיביים בכל חלקי ארץ ישראל. בעוד בפרשת השבוע אנו עדים למעמד הנשגב של התגלות הקדוש ברוך הוא בכבודו ובעצמו מול משה רבינו בשיאה על עבודת המשכן, בהתאחדות לכדורגל מתעלמים מגודלו (להבדיל) של מעמד חצי גמר גביע המדינה והופכים אותו לחסר משמעות.

שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן