יומן מלחמה: גרסת הכדורגל האשדודי

נפילת רקטה בשכונת המגורים של בלם מ.ס אשדוד גיל כהן. פגיעה בסמוך לביתו של סוכן השחקנים האשדודי עידן בן אבו. זיטו אוגבונה לשעבר חלוץ הפועל ת"א והאדומים אשדוד ותושב אשדוד נחבל בידו מפגיעת רקטה בביתו. המציאות החדשה הגיעה גם לכדורגל האשדודי

צילום: חמודי חליליה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

רצינו לכתוב על כדורגל והשנה בעיר שלנו, בענף המדובר והפופולרי יש הרבה דברים טובים. אך המציאות טפחה על פנינו ואנו נאלצים להתמודד כמו מיליוני אזרחי מדינת ישראל, עם איום טילים מפחיד, שלא חס על אף תושב באשדוד. גם אם אתה כדורגלן, כמו בלם מ.ס אשדוד גילי כהן, שמתקפת טילים על אשדוד לפני חג השבועות הרעידה את שכונת מגוריו. 

הבלם בן ה-19 התייחס לנושא: "שמענו את האזעקה. רצנו לממ"ד. אחרי 4 יירוטים, שמענו בום ממש חזק. לרגע חשבתי שזה נפל בבית שלי. אחרי 5-10 דקות יצאנו אני ואבא שלי וראינו ששני בתים לידינו יש שריפה. גילינו שנפל שם בשטח פתוח ובמזל גדול אין נפגעים ורק רכוש נפגע. מקווה שנעבור את המצב הזה בשלום".

בעקבות המתקפה החריפה על אזור הדרום, ביום שלישי השבוע יצאה קבוצת מ.ס אשדוד צפונה לכיוון חיפה, לסוג של מחנה אימונים מאולתר במתחם האימונים "קצף", בכדי להחזיר את הקבוצה לכושר לקראת 3 מחזורי הסיום של העונה. יש לציין כי עם תחילת מבצע 'שומר החומות', הועברו 4 השחקנים הזרים של מ.ס אשדוד לשהות בעיר חיפה והשבוע כאמור, הקבוצה התאחדה ושבה להתאמן באופן סדיר. משחק הליגה הקרוב מול הפועל ב"ש, שהיה להתקיים לפני כשבוע,  היה אמור להיערך ללא קהל, ביום חמישי השבוע, לאחר מועד סגירת הגיליון. 

המאמן רן בן שמעון התייחס למצב הלא פשוט: "חזרנו להתאמן אחרי שבוע קשה ומורכב. שבוע לא קל לכולנו. מאחל לאשדוד שידעו שקט וביטחון. בטח לקבוצה האהובה שלנו, שאין כור היתוך כזה אוהב. מקווה לחזור במהרה לנורמליות ולכדורגל, כמו שאנחנו אוהבים. העיקר זה שלום וביטחון לכולנו."

המתקפה לפני החג מצאה גם את ביתו של סוכן השחקנים האשדודי עידן בן אבו, כאשר ביתו ספג פגיעה ישירה. בן אבו שהיה ראש מערך הסקאוטינג של מ.ס אשדוד לפני מספר שנים ומייצג בין היתר שחקנים כמו אור אינברום ממכבי פ"ת ודור תורג'מן ממכבי ת"א, אמר: "בשעה 16:00 לפני האזעקה, היינו בבית. אני וכל בני המשפחה שמענו את האזעקה וירדנו למרתף שזה הממ"ד שלנו בבית. היה בום עוצמתי ולפי העוצמה שלו זה היה נשמע שנפל אצלנו בחצר. יצאנו החוצה וראינו שזה נפל 20-30 מטרים מהבית שלי ולמזלנו אין נפגעים, לא בבית שלנו ולא אצל השכנים". 

בנוסף לאלה, חלוץ העבר הניגרי של הפועל תל אביב, שכיכב במדיה בתחילת שנות ה-2000 ושיחק באדומים אשדוד, בליגה ב' בשנת 2017, נפגע בידו מפגיעה ישירה בביתו ביום שני השבוע. אוגבונה שמתגורר באשדוד העלה סרטון לפייסבוק בו הוא נראה המום ומספר כי ביתו עולה באש. החלוץ לשעבר, שהשתקע באשדוד ועובד באחד המפעלים בעיר, זכה להודעות תמיכה מכל רחבי העולם. אוהדי הפועל ת"א אף פרסמו את מספר הטלפון שלו ברשתות החברתיות ויזמו עזרה כספית עבור אוגבונה שביתו ספג נזק גדול מפגיעת הרקטה.

גם הצפון חוטף

המצב הביטחוני הקשה לא פסח גם על תושבי הצפון שסבלו גם הם מאזעקות במהלך הימים האחרונים. המגן האשדודי שמשחק בעירוני קרית שמונה, אמיר בן שמעון מסר לנו: "התחושות הם לא קלות כמובן. אנחנו עוברים ימים לא קלים. לא זכור לי ימים שהפחד היה כל כך גדול. אני מקווה שזה יגמר מהר מאוד, כשידנו על העליונה. צריך לשים לזה סוף אחת ולתמיד".

גם הקשר אמיר לביא, שחקנה של הפועל איכסל בעונה האחרונה, לו הייתה עונה נהדרת, התייחס למצב הלא פשוט: "כולם בריאים, שלמים ברוך ה'. הילדים קצת מפחדים… קצת אזעקות.. אבל לא נורא. אנחנו חזקים ונעבור את זה. יהיה בסדר בעזרת ה'".

אמיר לביא שמשתף פעולה באיכסל עם שני אשדודים נוספים, טימור אביטן ונוגן חן, החמיא להפועל איכסל: "אחלה אנשים באיכסל. קיבלו אותנו חבל על הזמן. אף פעם לא היה גזענות או משהו דומה לזה. יאמר לזכותם שאירחו אותנו חבל על הזמן. הבעלים שלנו היום שלח לי הודעה והתעניין איך אני מרגיש ואיך המשפחה. אנחנו ביחסים ממש טובים".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן