פרשת השבוע בספורט: בשלח

צילום: צילום: דוברות מכבי פ"ת
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בפרשת השבוע ישנו מוטיב החוזר על עצמו- העם מתלונן בפני משה רבינו, שמעביר את התלונה לקדוש ברוך הוא, אדון כל העולם, שפותר את הבעיה בקלות. העם התלונן על רעב, ה' הוריד מן מהשמיים. העם היה צמא, ה' המתיק מים מרים. פסוק משמעותי מאוד מהפרשה הכל כך מיוחדת הזו, הכוללת גם את קריעת ים סוף, שהוליד את שירת הים הכל כך מרגשת וגם את המלחמה הקשה בעם העמלקי, מגיע בסייפא של חלקה השני של הפרשה (מתוך 7 חלקים, המותאמים לכל אחד מימות השבוע), בו משה אומר לבני ישראל (שמות יד', יד'): "ה' יִלָּחֵם לָכֶם וְאַתֶּם תַּחֲרִשֽׁוּן".

מין הפסוק עולה מידת האמונה של משה רבינו, שלא בכדי נחשב בעיני רבים לנביא הגדול בכל הזמנים. את אותה אמונה שיש למשה, ברצונו להנחיל לעם, לטובת הצלחתם במשימות ובאתגרים שהמסע במדבר טומן בחובו. משה מסביר להם בפשטות- כל שעליכם לעשות הוא להאמין בה' ובדרכו. המילה 'תחישון' יכולה ללמד אותנו הרבה על הכוח שבשתיקה ובאיפוק. רעיון דומה מוזכר בפרקי אבות, משנה א', יז'- "שִׁמְעוֹן בְּנוֹ אוֹמֵר, כָּל יָמַי גָּדַלְתִּי בֵין הַחֲכָמִים, וְלֹא מָצָאתִי לַגּוּף טוֹב אֶלָּא שְׁתִיקָה. וְלֹא הַמִּדְרָשׁ הוּא הָעִקָּר, אֶלָּא הַמַּעֲשֶׂה. וְכָל הַמַּרְבֶּה דְבָרִים, מֵבִיא חֵטְא".

במעבר חד לכדורגל שלנו, הנבדל אלף אלפי הבדלות מהתורה הקדושה. הקשר המוכשר בן ה-25 אור אינברום נמצא כנראה בעונה הטובה ביותר בקריירה שלו. לאינברום יש 14 הופעות העונה בליגת העל, רובן בהרכב הפותח של קבוצתו, מכבי פ"ת, שכמו מ.ס אשדוד, מדורגת בצמרת הגבוהה של הליגה ושואפת להשיג את הכרטיס לליגה האירופאית. מבחינת פ"ת, המתבססת על צעירים, הרבה מוטל על הכתפיים של אינברום, שאמור להנהיג את הקבוצה.

אינברום עבר הרבה בקריירה ולפעמים קשה להאמין שהוא רק בן 25. הרבה גבות הורמו כשבחר לרדת לליגה הלאומית ולהצטרף למכבי פ"ת, שהייתה בליגה הלאומית. כיום כולם מבינים את הקשר המוכשר, שבפחות מ-12 חודשים במלאבס, כבר הספיק בין היתר להגיע לגמר גביע המדינה (כולל שער בחצי הגמר מול הפועל ת"א), להעפיל לליגת העל וגם לנצח את אותה מ.ס אשדוד, לפני שבוע, כשהוא סוחט פנדל ומציג יכולת נהדרת. אינברום שלא מתראיין כבר תקופה ארוכה, ממשיך להתקדם ולמצב עצמו כשחקן ליגה בכיר והוא עושה זאת בצניעות, בחן ובחדווה. כשם שבפרשת השבוע משה רבינו אומר לעם להחריש ולתת לה' להילחם עבורים, כך ולהבדיל, עושה אור, כאשר כשמו כן הוא, משפיע הרבה אור על אשדוד, בכך שהוא לא מדבר עם התקשורת, לא נותן להצלחה לסחרר אותו ונוהג בצניעות האופיינית לבני הקהילה האתיופית.

שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן