פרשת השבוע בספורט – 'בשלח'

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בפרשת השבוע מסופר בין שלל הרעיונות העצומים, על יציאתם המרגשת של בני ישראל ממצרים, למטרת קבלת התורה בהר סיני, ולאחריה, עלייה לארץ ישראל. הקדוש ברוך הוא בנפלאותיו ובמופתיו, יחד עם משה רבינו עבדו, מובילים את הישראלים, שנתקלים במהמורות שונות בדרכם במדבר. הם עושים דרך ארוכה ומפרכת מהנדרש, (וזאת כדי להימנע ממפגש לא רצוי עם פלשתים), חומקים מצבא מצרים בנס קריעת ים סוף המהדהד ומשביעים את רעבונם וצמאונם בעזרת מזון שמיימי ומים המומתקים בדרך נס. המסע המרתק, לימד אותם ומלמד אותנו להעריך את ה' יתברך שנמצא בכל פרט קטן ולא בכדי כמעט כל יהודי מזכיר את סיפור יציאת מצרים כל יום בתפילה.

במעבר חד לספורט האשדודי, אנחנו נמצאים עדיין בקריאתו של ספר שמות וגם השבוע בחרנו לחזור לכוכבי העבר שאת שמם לא הזכרנו עד כה. אותם כוכבים שבזכותם הכדורגל האשדודי עבר את המסע שלו מאז ועד היום, בדיוק כמו שבני ישראל עברו את המסע שלהם במדבר. אחד כזה הוא אורי הרוש, מהשחקנים הותיקים של אשדוד, שכיכב בבית"ר אשדוד, ממנה עבר להפועל אשדוד ושיחק בעמדת הקישור, ממנה הבקיעה שערים מכריעים, כולל שער באחד הדרבים הבלתי נשכחים מתחילת שנות ה-80. כל שחקן עבר מספר את הסיפור של ענף הכדורגל בעיר ואנחנו נמשיך באיזכור שמותם של כוכבי העבר, בזכותם הכדורגל הפך לספורט הפופולרי בעיר.

עוד מסופר בפרשה, על משה רבינו הנביא הגדול, שקיים את רצונו של יוסף הצדיק ולקח את העצמות שלו לקבורה בארץ ישראל. כזכור, בסוף ספר בראשית, פרשת ויחי, לפני פטירתו של יוסף, האחרון השביע את בני ישראל בזו הלשון: "פקד יפקוד אלוקים אתכם והעלתם את עצמותי מזה." (בראשית, פרק נ', פסוק כ"א). נשאלת השאלה מדוע יוסף מבקש זאת מכלל בני ישראל ולא ממשפחתו בלבד? מדרש ידוע גורס שמאחר ויוסף נכלא בבור ונמכר לעבדות על ידי אחיו, שמזרעם הלכו והתרבו בני ישראל, אזי המשימה להעלאת גופתו לארץ ישראל, תוטל על כלל הישראלים.

בחזרה לספורט ולתקשורת המסקרת אותו בישראל. בימים האחרונים דווח כי מגיש אולפן ליגת האלופות שאנחנו כל כך אוהבים, מודי בר און בן ה-59, מתמודד עם המחלה הארורה ונמצא במחלקה האונקולוגית של בית החולים ׳איכילוב׳. בר און קיבל איחולי החלמה מקצה לקצה, ומחמם את הלב לראות קונצנזוס כל כל רחב לגבי איש תקשורת. מדור הספורט של "השבוע באשדוד" מתפלל להחלמתו ולשובו אל המסכים בימינו במהרה. כשם שבפרשת השבוע כלל בני ישראל היו שותפים במצווה של העלאת עצמות יוסף לארץ ישראל, כך ולהבדיל, לכל חובבי הספורט יש מחשבות חיובית ותמימות דעים על בר און וכולם כולל כולם, מתפללים לשלומו.

שבת שלום!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן