נפצע ממטען של 150 ק"ג תובע מעל ל-2 מיליון ש"ח ממעבידו

תושב אשדוד בשנות ה-50 לחייו שנפצע לאחר שמטען במשקל 150 ק"ג נפל ממשאית, תובע מעל לשני מיליון ש"ח ממעבידו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מהתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב על ידי עו"ד דותן לינדנברג, נגד חברת ׳אור גיא׳ שעוסקת בייצור, הפצה ושיווק מוצרים לענף הבנייה, עולה כי לפני כשנה  העובד התבקש לעמוד בסמוך למשאית במהלך  פריקת תעלות רשת במשקל של כ-150 ק"ג, ולפתע חבילה נחתה על העובד וגרמה לנפילתו.

לאחר שהצליחו להרחיק החבילה מהעובד, נמצא כי הוא  נחבל בכתף ימין ובחזה. הוא פונה מידית באמצעות ניידת מד"א לחדר מיון בבית חולים איכילוב, שם אובחן כי נגרם שבר לאחת הצלעות. לאחר בדיקות הדמיה מעמיקות יותר שבוצעו בקופת החולים התברר כי כתוצאה מנפילת המטען הכבד על העובד, נגרמו לו גם קרעים בגידי הכתף.

למרות הטיפולים הרבים שקיבל, העובד סובל מאז התאונה מכאבים בצלעות, מזרמים וכאבים וממגבלות תנועה בכתף ימין וידו הדומיננטית ובמותניים, אשר  פוגעים בתפקודו. אורתופד ומנתח מומחה מטעם התביעה קבע בחוות דעתו כי העובד סובל כיום מנכות לצמיתות בשיעור של 35 אחוזים כתוצאה מהמגבלות בכתף ובתנועות המתניים. 

ענף לנפגעי עבודה של המוסד לביטוח לאומי, הכיר בתאונה כתאונת עבודה והוועדה הרפואית מטעמו, קבעה כי כתוצאה מהמגבלות בכתף, העובד סובל מנכות לצמיתות וכי הוא יתקשה לשוב ולעסוק כעבודה פיזית מהסוג בה עבד עד לתאונה.

בא כוחו טוען בתביעה כי לפני התאונה העובד היה  פעיל וחיוני, איש עבודה חרוץ ומסור. אך מאז התאונה , נגרמו,  נגרמים ויגרמו לו, הפסדי שכר ניכרים בשל קושי לעסוק בעבודתו הפיזית כבעבר או בכל עבודה אחרת הכרוכה בהפעלת הגב וכתף ימין.  מאז התאונה הוא הפך  לאדם מוגבל, כאשר אשר נזקק לעזרה גם בביצוע עבודות ניקיון ותחזוקת משק ביתו.

לטענת עו"ד דותן לינדנברג העוסק בתביעות בתחום נזקי גוף ותאונות עבודה, בעלי המפעל הנהיגו שיטת עבודה מסוכנת, לא דאגו לספק לו  סביבת עבודה בטוחה, או ציוד מיגון מתאים. בנוסף הם  לא הדריכו אותו ואת העובדים,  כיצד יש לבצע טעינה ופריקה בטוחה ובטיחותית של סחורה מהמשאית וכיצד יש להשתמש בציוד הרמה. אם לא די בכך, נטען כי בעלי המפעל העלימו עין משיטות עבודה לקויות, מסוכנות ולא בטיחותיות לעובדיה, תוך התעלמות מתאונות קודמות שאירעו בתחומה בנסיבות דומות.

העובד תובע לקבל פיצוי עבור הפסדי שכר, כאב וסבל, זכויות סוציאליות ופנסיוניות, טיפולים רפואיים ועזרת צד ג'.

טרם הוגש כתב הגנה

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן