פוליטיזציה באקדמיה? בואו נדבר על זה

נהוג לחשוב שהאקדמיה מוטה פוליטית שמאלה, ולראיה, מיעוט המחקרים שנעשו על מפלגות הימין בישראל. הנושא הזה יהיה רק אחד מתוך שורה ארוכה של סוגיות שיידונו בכנס בינלאומי מיוחד של המכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון יחד עם מכללת אחוה שיתקיים בין 8-9.12 בזום, ויעסוק בפוליטיזציה של מדעי הרוח והחברה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

Mעשרות משתתפים מכל רחבי העולם צפויים להשתתף בכנס בינלאומי שתערוך המכללה האקדמית לחינוך גבעת וושינגטון יחד עם מכללת אחווה. נושא הכנס יהיה מחקרים בתחום לימודי הרוח והחברה באקדמיה ברחבי העולם, בצל מגמות פוליטיות והטיות של דת ותרבות. בכנס ישתתפו בין היתר חוקרים מארה"ב, הודו ורוסיה, ועוד… לצד חוקרים ישראלים.
בכנס, שייערך בזום ויימשך יומיים, צפויים להתקיים הרצאות ודיונים אשר יבקשו לבחון האם המערכות האקדמיות ברחבי העולם נגועות בהטיות פוליטיות עקב הבדלי תרבות ודת בין בני האדם ובין האזרחים במדינות השונות. בין הנושאים שיידונו בכנס ניתן למצוא את הדיון במשבר המוסדות האקדמיים בעולם, את סוגיית קלקוליו של חקר המקרא בימינו, את הדיון בהיבטים פוליטיים בלימודי התנ"ך בישראל בכל המגזרים; את ההשפעה הפוליטית על תגניות הלימודים במקצועות מגוונים, את חקר מפלגות הימין בישראל עד מהפך 1977 ולאחריו, את חקר יוצאי עדות המזרח בישראל, את התופעה של נהירתן של סטודנטיות ערביות-ישראליות רבות למוסדות לימוד אקדמיים הנמצאים בשטחי הרשות הפלסטינית, כל זאת על רקע העובדה כי המחקר האקדמי בישראל שנוגע למפלגות הימין מועט וחסר מאוד; ומאידך קיומה של צנזורה אקדמית בקרב מרצים מהחברה הערבית בישראל.
לצד ההרצאות והדיונים על המתרחש בארץ ישתפו חוקרים וחוקרות ממדינות שונות בעולם בחקר ההטיות הפוליטיות במקומותיהם. בהטיה הפוליטית המתגלה כיום נגד יהודים בקמפוסים בארה"ב, בפוליטיזציה של מדעי הרוח והחינוך בברית המועצות ברוסיה, בהודו בארצות המזרח הרחוק ועוד..
מארגני הכנס מדגישים כי מגמות אלו אמנם באות לידי ביטוי בישראל, אך הן חלק ממגמות כלל-עולמיות אשר מדינות רבות מתמודדות עימן,
פרופ' חנה קהת, העומדת בראש רשות המחקר במכללת גבעת וושינגטון, אשר יזמה את הכנס טוענת, כי ההטיה הפוליטית של המחקר באקדמיה, כנראה בלתי נמנעת, הטבע האנושי מתקשה להפריד בין המדע לדעה. מטרת הכנס להציף את הפוליטיזציה שנחשפת במחקרים הללו, ולהעלותה למודעות של החוקרים, המלמדים ובעיקר הלומדים והלומדות. כדי להעצים את הביקורת והיושרה האקדמית.


ד"ר אירנה ולדימירסקי, ממארגנות הכנס וראש רשות המחקר באקדמית אחוה, מסבירה כי הרעיון שעומד מאחורי הכנס הוא לבדוק מה תרומתה של האקדמיה לחברה. לדבריה, התרבות הפופולרית, הפוליטיקה והצפייה בטלוויזיה משפיעה על הציבור הרחב, והרעיונות המובאים בה מייצרות הטיות טבעיות בקרב הציבור וגם בקרב החוקרים. "אנחנו יוצאים מראש מנקודת הנחה שהטלוויזיה והפוליטיקה משפיעות על המחקר באקדמיה, אנחנו רוצים להבין עד כמה ההשפעה הזאת רחבה וזה מה שאנחנו מבקשים לבדוק בכנס",
הכנס שיזמו במכללת גבעת וושינגטון בשיתוף מכללת אחווה הוא ראשון מסוגו בארץ, והמסקנות שייצאו ממנו עשויות לעורר שיח מעניין בעולם האקדמיה ביחס להשפעות שונות של סוגיות תרבות, דת ופוליטיקה על מחקרים אקדמיים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן