בפעם הראשונה: הבוקר התגייסו עשרות חרדים לשירות חובה במשמר הגבול

מדובר באירוע תקדימי ובשיתוף פעולה מלא של מג"ב וצה"ל על מנת לשלב במג"ב חרדים בשירות חובה, בצורה כזו שיוכלו לשרת כלוחמים תוך התחשבות ייחודית בצרכיהם.

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

הבוקר, בפעם הראשונה בהיסטוריה של מג"ב, התגייסו בלשכת הגיוס בתל השומר 30 מתגייסים חדשים, המקיימים אורח חיים חרדי, לשירות חובה במשמר הגבול.

30 המתגייסים החרדים, בגילי 18-20 המתגוררים במקומות שונים ברחבי הארץ, הביעו את רצונם לשרת בחיל כלוחמים, והבוקר קיבלו את מדי משמר הגבול בלשכת הגיוס.

בית הספר החילי של משמר הגבול נערך בשבועות האחרונים על מנת לקלוט את המתגייסים החדשים בצורה המיטבית והתבצעה הכנת סגל ייעודית ומותאמת לסגל הפיקוד של המחלקה. כמו כן, במשמר הגבול ביצעו את כלל ההכנות הנדרשות למתן המעטפת הנדרשת לקבלתם של המתגייסים להכשרה בחיל.

30 המתגייסים יעברו את הכשרת הלוחמים במחנה תבץ שבצפון הבקעה שבשטחי יהודה ושומרון במהלך 4 החודשים הקרובים ויעברו את כלל התכנים הנדרשים בתיק היסוד בכדי להסמיכם כלוחמי מג"ב, בהם קליעה בנשק, סמכויות משטרה, שדאות, לוחמה בטרור בשטח בנוי ולוחמה בשטח פתוח, כושר גופני וכושר מבצעי, סדרת חינוך ועוד.

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, פגש את המתגייסים החדשים ואמר להם:
"אנחנו מברכים על הצטרפותכם לחיל הטוב ביותר ושמחים לקלוט אתכם כלוחמים חדשים בהכשרה במג"ב. בשבעה באוקטובר לוחמי החיל הוכיחו עצמם בקרבות הירואים בבלימת מתקפת הטרור הרצחנית של חמאס, ומאז אנו נמצאים בתקופה ביטחונית מאתגרת ובפעילות מבצעית עצימה בכלל הגזרות. בימים אלו, החיל בתהליך התעצמות משמעותי והופך להיות המשמר הלאומי של מדינת ישראל, פתחנו לאחרונה חטיבות טקטיות חדשות בדרום ובצפון הארץ וזו רק ההתחלה. אני סמוך ובטוח שהשילוב שלכם כלוחמים בחיל יחזק אותנו. דעו שהבוקר פתחתם בפרק חדש בחיים ומכאן השמיים הם הגבול, כל האפשרויות פתוחות בפניכם להמשיך ולהתקדם בהמשך הדרך ואולי, בעוד כמה שנים, מישהו מכם יעמוד פה במקומי כמפקד החיל. שיהיה לכם המון הצלחה וברוכים הבאים."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן