עשרות הפגינו באשדוד נגד המפעלים המסרטנים: "הזיהום הורג אותנו"

על רקע יום הסרטן הבינלאומי, המפגינים דורשים מהממשלה לצמצם את זיהום המפעלים שנמצאים בפתח ביתם ולמנוע את הפגיעה בחוק אוויר נקי

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

באשדוד, עשרות תושבים באשדוד הפגינו ביום ראשון האחרון, נגד המפעלים המזהמים שנמצאים בפתח ביתם. המפגינים מחו באשדוד, אשקלון, חיפה ורמלה ברקע יום הסרטן הבינלאומי, שצוין בשבת, וקראו: "זיהום האוויר הורג אותנו", "מפעלים הפקרות – דורשים אחריות" ו"אנחנו לא חצר אחורית". המפגינים דורשים מהממשלה,
הרשויות המקומיות והרגולטורים להתערב ולפתור את בעיית הזיהום שיוצרים המפעלים הפטרוכימיים בחיפה, מפעל נשר ברמלה, בתי הזיקוק באשדוד וקצא"א באשקלון. זיהום האוויר בישראל הוא מהחמורים בעולם המערבי ומוביל לנזקים בריאותיים, חברתיים וסביבתיים. לפי הערכה של ארגון הבריאות העולמי, בישראל מתים מדי שנה כ-2,500 איש כתוצאה מזיהום אוויר, ולפי המשרד להגנת הסביבה הנזק הכלכלי למשק מוערך ב-30 מיליארדי שקלים.

על אף הבעיה החמורה, במסגרת חוק ההסדרים מבקשת הממשלה לבטל את סמכויות המשרד להגנת הסביבה, לבטל את חוק אוויר נקי שמגן על בריאות הציבור ולהדיר את מומחי הזיהום מוועדות התכנון. אלעד הוכמן, מנכ"ל מגמה ירוקה: "לראשונה בישראל, מאות אנשים בכל רחבי הארץ יצאו להפגין יחד נגד המפעלים המסוכנים והמזהמים בישראל. הגזרות בחוק ההסדרים של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מאיימות לבטל את חוק אוויר נקי ולהוציא את מומחי זיהום האוויר מוועדות התכנון. צעד זה, לצד ההפיכה המשטרית, יגביר את הפגיעה בבריאות התושבים החלשים ביותר ויוביל ליותר סרטן ומוות לנו ולילדינו. אנחנו דורשים מהממשלה לא להפקיר אותנו".

רעות כהן, פעילת מגמה ירוקה, נאמה באשדוד בדמעות: "אני אמא לשני ילדים קטנים. מתגוררת בדירה ביבנה שנבנתה במסגרת מחיר למשתכן, המדינה שלחה אותנו. חיינו מופקרים לזיהום של המפעלים באשדוד. אנחנו סובלים מצחנה כימית, צריבה בעיניים, התקפי שיעול, התקפי אסטמה. אי אפשר לפתוח חלונות בדירה.
אני רוצה לגדל את ילדיי בנחת, מפחדת לגלות שהסיוטים הפכו למציאות". נער על הרצף האוטיסטי שהפגין
באשדוד: "אני מדבר בשם הנוער באשדוד ובשם הצעירים בכל ישראל – אנחנו לא מוכנים לחיות במדינה שבה האוויר מזוהם. אני נושם אוויר מלוכלך, זה לא יכול להמשיך. כולנו צריכים להתעורר".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן