עו"ד גלבר: "לעצור מיד את המהלך המסוכן לבריאות תושבי אשדוד בהעברת חומרים רעילים מסכני חיים"

בדיון בכנסת טענה חברת המועצה עו"ד הלן גלבר:"אשדוד לא תהיה פח האשפה של החומרים המסוכנים בישראל! אסור לאשר את ההחלטה להעביר את הקונדנסט המסוכן לאשדוד, אסור לאפשר לחברות השותפות במאגר לווייתן להזרים את הרעל לאשדוד בחסות המלחמה"

צילום: שרגא פרידמן
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מדיון ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת בעקבות פניית עו"ד הלן גלבר מתברר: משרדי הממשלה אישרו העברת 250 אלף טון חומר מסוכן לאשדוד, בריכוז גבוה אף מזה הקיים בחיפה.

עדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת קיימה הבוקר דיון דחוף על רקע הסיכון לסביבה בהעברת חומר מסוכן (קונדנסט) מבתי הזיקוק בחיפה לאשדוד, בעקבות מכתבה של חברת מועצת העיר, עו"ד הלן גלבר.

ח"כ יוראי להב-הרצאנו (יש עתיד) פתח את הדיון וציין את הדאגה הרבה שמעורר המהלך הזה ואת הצורך הדחוף שעלה בעקבות מכתבה של יו"ר אין לנו עוד אשדוד, הלן גלבר. "פניתי בנושא בשאילתה למשרד הגנת הסביבה ולא נעניתי עד היום הזה. החומר הרעיל והמסוכן הזה, קונדנסט, במקרה של פיצוץ יכולה לגרום לשריפה ונזקים בהיקף של 1500 מטר. האם מישהו בחן את הנושא בסקר סיכונים לפני שהחליטו להזרים את החומר הזה לאשדוד?".

במהלך הדיון התברר כי יש כוונה להזרים לאשדוד 250 אלף טון קונדנסט בשנה, בריכוז גבוה יותר מזה שהותר בחיפה. עוד התברר מנציגי משרדי הבריאות והגנת הסביבה, כי לא נערך סקר סיכונים לקראת המהלך ולא קיימים נתונים על היקפי התחלואה באשדוד.
חברת מועצת העיר אשדוד, עו"ד הלן גלבר (יו"ר סיעת אין לנו עוד אשדוד: "מתברר שחברות הגז מנסות לבצע מחטף מסוכן בעיצומה של המלחמה, ולהזרים לבתי הזיקוק באשדוד מיליוני חביות של קונדנסט, תוצר לוואי מהפקת הגז, שהוגדר ע"י משרד הבריאות כמסוכן לבריאות הציבור. לצד הנזק הבריאותי, יש לכך השלכות סביבתיות חמורות וסכנה אמיתית גם בתרחיש של פגיעת טילים.
אשדוד לא תהיה פח האשפה של החומרים המסוכנים בישראל! אסור לאשר את ההחלטה להעביר את הקונדנסט המסוכן לאשדוד, אסור לאפשר לחברות השותפות במאגר לווייתן להזרים את הרעל לאשדוד בחסות המלחמה ובניגוד לכל חוות הדעת המקצועיות, בריאותיות וסביבתיות. אני קוראת למשרדי הממשלה ולחברי הוועדה לעצור מיד את ניסיון המחטף הזה, שחברות הגז מנסות לקדם מבלי שהתקיים כלל דיון מקצועי ובניגוד לכל עמדות המומחים בתחום הבריאות והגנת הסביבה".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן