סוגים שונים של מוסדות פיננסיים לא בנקאיים

צילום: FREEPIK
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

מוסדות פיננסיים חוץ בנקאיים, הם גופים המספקים שירותים פיננסיים ללקוחות אך אינם מחזיקים ברישיון בנקאי. כלומר, הם עשויים להציע מוצרים כמו הלוואה חוץ בנקאית וביטוח . הגופים השונים אמנם לא ממלאים חלק מתפקידי המפתח של בנקים מסורתיים, אך יש להם משמעות רבה בשוק הפיננסי הישראלי והעולמי. למעשה, החשיבות שלהם עולה בשנים האחרונות מכיוון שהם ממלאים את הפער שמותירים הבנקים בתחומים מסוימים. לדוגמה, חברות כרטיסי האשראי בארץ מספקות הלוואות לאנשים פרטיים ועסקים קטנים שאולי אין להם גישה להלוואות בנקאיות.

מהם מוסדות פיננסיים שאינם בנקאיים?

חברה פיננסית לא בנקאית היא חברה העוסקת בפעילויות פיננסיות, כגון העמדת הלוואות ומסגרות אשראי, קניית אג"ח ומניות, השכרה של נכסים, מימון נכסים, מתן ביטוח, החלפת מטבעות, הפעלת קרנות גידור וכו'.

תפקידים של גופים חוץ בנקאיים

מוסדות פיננסיים חוץ בנקאיים ממלאים תפקיד משמעותי בעידוד צמיחה מכילה, על ידי מתן פתרונות מותאמים לצרכים שונים של יחידים/קבוצות/צרכנים שאינם נכללים בשירותים בנקאיים, או שכן נכללים אך אינם זמינים מסיבות כאלה ואחרות. מכיוון שהם מעניקים אשראי לעצמאים ולארגונים קטנים ובינוניים, הגופים הללו תורמים באופן משמעותי לפיתוח היציבות הפיננסית ולעידוד צמיחה. בכך, הם מהווים מקורות הון חשובים עבור חברות סטארט-אפ, תעשיית המסחר וכו'. בחלק מהמקרים, גופים חוץ בנקאיים פועלים במקומות שבהם בנקים בוחרים שלא לספק שירות. הם חיוניים להתפתחות הכללית של מדינות, מסייעים בצמיחת עושר, שיפור תחבורה וייצור מקומות עבודה. מוסדות פיננסיים חוץ בנקאיים הם מתווכים פיננסיים, וככאלה יש להם חשיבות מכרעת בהפניית משאבים פיננסיים מוגבלים להקמת הון. על ידי מתן הלוואות למגזר הבלתי מאורגן וללווים מקומיים קטנים, הם תומכים בתפקידה של תעשיית הבנקאות במתן מענה לדרישות הפיננסיות הגוברות של המגזר העסקי. למרות שזה נפוץ שאנשים ועסקים פונים לבנקים לצורך מימון, ישנן אפשרויות אחרות שעשויות להתאים יותר וחשוב להכיר אותן. מלווים חוץ בנקאיים עשויים להציע תנאים טובים יותר ולהיות יותר גמישים ומכילים.

דוגמאות לגופים חוץ בנקאיים

ספקי הלוואות מסחריות – ארגונים המספקים שירותים פיננסיים כמו הלוואות ומסגרות אשראי, אך אין להם רישיון בנקאי. המשמעות היא שהם לא יכולים לקחת פיקדונות מהציבור או להציע מסגרות בנקאיות רגילות כמו משיכת יתר. עם זאת, עשויים להיות להם קריטריוני הלוואות פחות מגבילים והם מסוגלים להיות מקורות מימון שימושיים ותחרותיים. פלטפורמות הלוואות חברתיות – ישנם שלל אתרים אשר משדכים בין מלווים ולויים למטרות שונות, ומנוהלים על ידי שילוב של אנשי מקצוע ואלגוריתמים חכמים להערכת סיכונים ורווחים. ספקי שירותי פקטורינג וניכיון – אפשרות לגייס כספים כנגד חשבוניות שלא שולמו. ניכיון חשבוניות, פקטורינג או מימון ספקים יכולים כולם להיות שיטות שימושיות לשיפור תזרים המזומנים של העסק.

לסיכום, אם אתם צריכים מימון לכל מטרה, כדאי לבדוק את האופציה של הלוואה חוץ בנקאית מגופים שונים, על מנת לאתר על האפשרות הכי משתלמת ומתאימה.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן