נו… איך החלונות שלך היום?

אילוסטרציה. צילום: pexels
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אישה אחת נהגה לבשל במטבחה בקביעות מול החלון, כשהיא מתבוננת בתשומת לב בחלונות של השכנה ממול ומתוסכלת, כי היא לא מצליחה לראות מאומה ממה שקורה בפנים. הדבר גרם לה להתלונן ולקטר באופן קבוע לבעלה: "מה זה? היא לא מנקה אף פעם? היא לא רואה שהחלונות שלה שחורים?"

בעלה לא אהב את התכונה הזו של אשתו לרכל על השכנות ולכן לא השיב לה ורק אמר "תתעסקי בשלך".

יום אחד פגשה השכנה את זו שממול, לא התאפקה ואמרה לה: "את לא רואה כמה שהחלונות שלך מלוכלכים? אי אפשר לראות מה קורה בפנים". השכנה התעלמה מהעקיצה ורק סימנה לשכנה לבוא בעקבותיה. כשהגיעו לבית קירבה את השכנה אל החלונות ואמרה: "אלו החלונות שלי. נקיים ומבריקים ושקופים לחלוטין. ועכשיו תביטי אל החלונות שלך ממול, מרוב שהם שחורים לא ניתן לראות כלום…”

הסיפור הזה הוא כמובן לא על ניקיון וחלונות אלא על הניקיון הפנימי שבתוכנו. לא אחת מישהו מותח ביקורת על מישהו או משהו אחר וכמו הגמל לא רואה את הדבשת שלו.

חפשו את החלונות האפלים שלכם

אם זה נעשה באופן תמים ולא מכוון ולא פוגע באף אחד, ניחא. אך אם זה נעשה באופן שפוגע במישהו אחר, כדאי לבדוק בתוכנו למה בכלל זה נאמר, על מה חשבנו, מה לא ראינו ומה כדאי להתבונן קודם פנימה ורק אחר כך החוצה. כל אחד מאיתנו שונה לחלוטין בדרך שבה הוא מעבד את העולם ולכן יש כל כך הרבה זוויות ראיה ומחלוקות.

בשיטת  nlp  זה נקרא "המפה".  המפה היא אחת אך כל אחד מאיתנו קורא אותה באופן שונה. ולא יזיק אם ננסה ממש לקרוא אותה בצורה קצת אחרת ומזווית קצת שונה ואפילו לדמיין שאנחנו מישהו אחר.

הפרספקטיבה החדשה תאיר לנו את החלונות האפלים ביותר ותפתח צוהר למחשבות חדשות. ומשם לדרכים חדשות ולפעולות שונות.

במקום להתייאש על כך שהחלונות ממול מלוכלכים, נמצא דרך לנקות את החלונות הפנימיים שלנו ולצאת דרכם לעולם טוב יותר. ולסיום חידה שדורשת התבוננות קצת אחרת כדי להגיע לפיתרון החמוד: אני שני למלך, מופיע פעמיים בכך לילה ובלעדיי לא תהיה מלכה.

בהצלחה!

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן