מי לקח את החנייה שלי?

הסיוט של דיירי מתחם דיור ברובע ג’: לאחרונה החלו חלק מהדיירים להציב מחסומים בחנייה בה החנו הדיירים את המכוניות, ואשר אינה רשומה על שמם ושאר הדיירים נותרו ללא חנייה. לדברי עו"ד איריס אדרי: "מדובר במעשה בלתי חוקי ובהסגת גבול לרכוש המשותף". בשם הדיירים היא פונה במכתב לעיריית אשדוד וקוראת לה להפעיל לאלתר את סמכותה לטיפול מיידי במחסומי החנייה. "מדובר במערב הפרוע”, היא מדגישה במכתבה

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 נהגי אשדוד סובלים לא מעט מפקקים ארוכים וממחסור בחנייה. אבל מה קורה אם פתאום החנייה שלך ליד הבית "נלקחה" על ידי חלק מדיירי הבניין? זה קרה לדיירים במתחם ״לב הרובע" הנמצא ברובע ג'. ביום בהיר אחד הם הופתעו לגלות כי חלק מהדיירים הציבו מחסומים במגרש החנייה, בה חנו דיירי המתחם ומנעו מהם לחנות.

עו"ד איריס אדרי, פנתה במכתב אל ראש עיריית אשדוד ד"ר לסרי ואל גורמים בעירייה, בבקשה כי יפעילו סמכותם להסרת מחסומי החנייה. וכך כותבת עו"ד אדרי: "אני פונה אליכם בשמם של עשרות תושבי שכונת 'לב הרובע' באזור ג' (מתחם שבין רחובות גשר עד הלום, שדרות עוזיהו וחנה סנש).  בשכונה זו, המאוכלסת מעל 20 שנים, קיים שטח חניון נרחב המהווה רכוש משותף של כל המבנים בשכונה הרשומים כבית משותף. יודגש כי בשכונה זו לדירות אין חניות צמודות״.

לדבריה, במשך שני עשורים ויותר התנהלו הדברים על מי מנוחות ובצורה מסודרת, כשכל הדיירים משתמשים כדין ובחוק בחניות, אולם ״לפני מספר שבועות פתאום החל בשכונה תהליך מדורג של השתלטות בלתי חוקית של דיירים שונים על החניות בחניון המשותף, והם התקינו מתקני מחסום בחניות שונות, כדי לשמור אותם לשימושם הבלעדי, תוך שהם מונעים מיתר הדיירים את השימוש בחניות. מדובר כמובן במעשה בלתי חוקי ובהסגת גבול לרכוש המשותף, ללא הסכמת הדיירים וכן בהקמת מכשול ברחוב ללא היתר מהעירייה, ובניגוד לחוק העזר בעניין שימור רחובות כלומר גם עבירה פלילית”, מדגישה עו"ד אדרי.

לטענת עו"ד אדרי "את התהליך החלו שני דיירים עזי מצח מרחוב גשר עד הלום 17, שהתקינו שני מחסומים על שתי חניות, ובעקבותיהם החל גל של התקנות ובתוך יומיים שלושה הותקנו כ- 70 -80.

עוד כותבת עו"ד אדרי במכתבה כי רבים מדיירי השכונה הינם אנשים מבוגרים, חולים וקשי יום, שנאלצו לראות כיצד משתלטים על חניות שנועדו לטובת הכלל ושימשו את כולם במשך שנים. "מחסומים על גבי 70 -80 חניות. וכך צצו מתקנים כפטריות אחרי הגשם, באופן שרוב שטח החניון פשוט נתפס על ידי דיירים, בתגובת שרשרת, כאילו מדובר במערב הפרוע, וכך כל דאלים גבר ומי שהקדים והשתלט בכוח ניכס לעצמו שלא כדין חניות שמהוות רכוש –משותף ונועדו לכלל הדיירים". וכך נוצר גם מצב בו במשך היום, למרות שחניות רבות ריקות מרכבים, הדיירים לא יכולים להשתמש בהם, מפני שהפולשים חסמו את האפשרות לחנות בחניה על ידי כך שהרימו את המחסום, עם עזיבתם את החניה".

לטענתה, הדיירים פנו לגורמים שונים כמו המשטרה, לפיקוח בעירייה ולמינהלת הרובע ללא הועיל. בין הפניות "לרבות פניות בזמן אמת, תוך שמבוצעות העבודות להתקנת המחסומים על מנת לעצור אותן" אך אותן פניות " לא הועילו ואיש מהגורמים הנ"ל לא נקף אצבע כדי לסייע לתושבים ולא עשה שימוש בסמכויות המסורות לו לעצור זאת”.

עוד כותבת עו"ד אדרי כי פנתה במכתב לדיירי השכונה בדרישה להסרת המחסומים ולאחר פניות רבות, מרבית השיירים הסירו את המחסומים, אולם, "קיים גרעין של כ- 12 דיירים, שעומדים במריים ומסרבים להסיר את המחסומים שהתקינו שלא כחוק, ומצהירים בריש גלי שלא יסירו אותם גם אם יתקבל צו. מצורפות תמונות של המחסומים לדוגמא וכן של הרכבים החונים שם”.

עוד כותבת עו"ד אדרי כי "בכוונתי לייצג התושבים בהתנדבות בהגשת תביעה למפקח על המקרקעין בעניין, אולם כידוע מדובר בהליך שלוקח זמן, ובינתיים העוול נמשך, והחניות תפוסות וחסומות. אך יותר מכך, רבים מהתושבים שנענו לדרישות והסירו המחסומים שהתקינו, רואים כי בינתיים הפולשים ממשיכים בהשתלטות על החניות, והם עלולים, פי הצהרותיהם, לחזור ולהתקינם. יצוין גם כי עקב העבודה שרוב החניות חסומות במתקנים, פעמים רבות המבקרים או הדיירים בשכונה נאלצים להעמיד רכביהם באמצע הדרך או במקומות לא בטיחותיים או המפריעים לתנועה ונוצר כאוס והפרעה לתנועה. בנסיבות האלה לא ניתן להמתין עוד להליכים אזרחיים ונדרשות פעולות אכיפה מיידית ושהעיריה תעשה שימוש בסמכויות הרבות המוקנות לה בחוק כדי להסיר את המחסומים ולהעניש את העבריינים, וכדי להשליט סדר למען יראו וייראו. לא ייתכן שהעיריה, למרות פניות שונות, תסיר ידיה מהעניין כאילו אינו נוגע לה, ובפרט כשמדובר בשכונה שתושביה מבוגרים ומטבע הדברים מתקשים בהתארגנות להגנה על זכויותיהם, למרות שרובם מתנגדים לפלישה לחניות. אכיפה עירונית בוודאי תרתיע את העבריינים. לאור האמור אבקשכם לפעול בדחיפות למתן דו"חות וכן להסרת המתקנים ולסיוע לתושבי השכונה בהשלטת סדר וחוק. אנא עיזרו לתושבים! נשמח לעמוד לרשות העיריה ולספק כל מידע דרוש".

עד למועד סגירת הגיליון, טרם התקבלה תגובת עיריית אשדוד.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן