פרשת הטביעה של התינוק במלון מי עמי: העליון זיכה את האם מרצח

בית המשפט העליון זיכה מעבירת רצח אם שהטביעה לפני כשלוש שנים את בנה התינוק בג'קוזי במלון ׳מי עמי׳. מדובר בזוג חרדי שהגיעו בחול המועד פסח לחופשה באשדוד. כשהאם נכנסה עם בנה בן 5 שבועות לג'קוזי והטביעה אותו למוות. בית המשפט המחוזי שלח אותה לאשפוז פסיכיאטרי של 25 שנה, לאחר שקבע שאומנם רצחה את בנה אך היא לא הייתה מודעת למעשיה. משפחתה של האישה ערערו על סעיף הרצח לבית משפט העליון, שכאמור זיכה אותה מעבירת רצח

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

כשלוש שנים אחרי שאם הטביעה את בנה התינוק בג'קוזי בבית מלון "מי עמי”, וכשנתיים לאחר שנשלחה לאשפוז פסיכיאטרי, זיכה בית משפט העליון את האם מאשמת רצח, וזאת מחמת אי שפיות.

האירוע הקשה אירע בתחילת אפריל 2018. במהלך חול המועד של פסח הגיעה משפחה מהמגזר החרדי לבית המלון "מי עמי" באשדוד, זוג הורים עם שני ילדים: הגדול כבן שבע ותינוק בן 5 שבועות. בני משפחה נוספים הגיעו ובהם סבתו של התינוק, אימה של אם התינוק.

מעובדות כתב האישום שהוגש נגד האם בגין רצח בנה התינוק עולה כי, בצהרי 2.4.18, מילאה האם מים בג'קוזי ואז התפשטה והפשיטה גם את בנה התינוק ונכנסה יחד עמו אל תוך הג'קוזי, כשהיא מחזיקה אותו בידיה. באותה העת, בעלה של האם ואביו של התינוק ישן בחדר הסמוך. כן נטען כי בשלב כלשהו, שחררה האישה מאחיזתה את התינוק במי הג'קוזי, כשראשו של התינוק מתחת למים, והוסיפה לשבת בג'קוזי, בשעה שהמנוח טבע במים. לאחר מכן, היא יצאה מהג'קוזי, כשהיא מותירה את התינוק לבדו במים. לאחר מספר דקות, היא חזרה ונכנסה לג'קוזי, כשכל העת גופו של התינוק צף במים. במהלך המעשים המתוארים, במספר הזדמנויות, אמא שלה ובנה הגדול דפקו על דלת החדר, אך היא לא פתחה להם וקראה לעברם "לא עכשיו". לאחר מכן, היא  קראה לבעלה, אשר התעורר משנתו, קם מהמיטה וניגש לעבר הג'קוזי ואז ראה את המחזה המחריד שבו התינוק צף במים שבג'קוזי כשפניו כלפי מטה. הסבתא שנכנסה לחדר, שלפה את התינוק מהמים כשהוא אינו נושם. האב והסבתא ניסו לבצע בתינוק החייאה והזעיקו עזרה. צוותי כוחות ההצלה שהגיעו למקום, מצאו את התינוק ללא דופק ונשימה וצוותי כוחות ההצלה ביצעו ניסיונות החייאה בתינוק שלמרבה הכאב לא צלחו. התינוק הובא לבית חולים ׳אסותא׳ שם נקבע מותו.

האם הודתה בחקירתה במעשה. מהחקירה עלה כי היא הטביעה את התינוק לפחות 4 פעמים. לחוקרים סיפרה כי  חוותה ״חיזיון אלוהי”, וכי ביקשה להטביל את בנה. היא הוסיפה וטענה כי חשבה שהתינוק ייצא מהמים בכוחות עצמו בזכות הכוח האלוהי.

היא נעצרה והוגש נגדה כתב אישום בגין רצח. אולם בפברואר 2019 פסק בית המשפט המחוזי בבאר שבע כי קיימות לכאורה ראיות שלפיהן האם הטביעה את בנה התינוק, וביצעה את הרצח שיוחס לה, אך החליט להפסיק את ההליכים המשפטיים נגדה, והורה לשלוח אותה לאשפוז פסיכיאטרי למשך עד 25 שנה. לאחר שפסק כי היא לא הייתה מודעת למעשיה, מאחר שסבלה מאי שפיות בזמן ביצוע המעשה

 כאמור, משפחתה של האם ערערו לעליון באמצעות עורכי הדין אורי בראונר ופנינה כהן-שנדר, בבקשה לזכות אותה. בית משפט העליון קיבל את הערעור והחליט לזכותה מרצח: "מה בחצעה כי נטיל על אישה זו את עול הנשיאה של המילה 'רצח'? שהרי ברי כי מי שמביאה למות ולדה, כאשר מצויה בהתקף פסיכוטי לא רצתה בכך; לא התכוונה לכך; לא חפצה בכך. ליתר דיוק, המחלה שוללת – מבחינה משפטית – רצון, כוונה וחפץ. ההגנה – הסניגוריה, משפחת המערערת ואף המערערת עצמה, על פי המתואר, השליכו יהבם על שינוי סעיף העבירה, מרצח להמתת תינוק, מתוך תפיסה כי הדבר יסיר את הכתם המוסרי הדבק במערערת… המשמעות היא סמלית – נאשם בלתי שפוי אינו צריך לשאת בכתם האשם", כתב השופט ניל הנדל בפסיקה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן