מה אפשר לעשות עם תואר בקרימינולוגיה

צילום: FREEPIK
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תואר ראשון בקרימינולוגיה מהווה את משאת נפשם של צעירים רבים בישראל, זהו תואר יוקרתי שמאפשר לבוגרים לפתח קריירה מעניינת ומאתגרת במשטרה, כוחות הביטחון, שירות בתי הסוהר, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, מערכת בריאות הנפש, ארגונים ועמותות לסיוע לאסירים משוחררים, ארגוני סיוע למכורים לאלכוהול ולסמים, מרכזים לטיפול בילדים ונשים שהם נפגעי אלימות במשפחה, אלימות מינית ופגיעות מיניות ועוד. למעשה, תואר בקרימינולוגיה הוא הצעד הראשון לקראת קריירה מאתגרת וייחודית שבה נפגשים עם נושאים מורכבים וסוגיות לא שגרתיות.

הלימודים לתואר ראשון בקרימינולוגיה דורשים ממי שמתעניינים בתחום יכולת הקשבה, העמקה ותקשורת בינאישית טובה. חשוב להדגיש כי בוגרי החוג יכולים למצוא שפע אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים, לא רק במשטרה ובכוחות הביטחון.

תואר ראשון בקרימינולוגיה – מידע כללי

תוכנית הלימודים לתואר ראשון בקרימינולוגיה נועדה להכשיר דור חדש של אנשי מקצוע בתחום הפשיעה והסטייה. הלימודים מעניקים את כל הידע התיאורטי והכלים הנדרשים לעבודה בתחום זה, ובוגרי התואר הראשון יכולים להמשיך ללימודי תואר שני בקרימינולוגיה ולעסוק במחקר. המסלול ללימודי תואר בקרימינולוגיה אורך שלוש שנים, ויש מספר תוכניות לימוד לבחירה כגון: תואר ראשון בקרימינולוגיה – פסיכולוגיה. תואר ראשון במסלול דו חוגי – קרימינולוגיה וסוציולוגיה, לימודי המזרח התיכון, חינוך, תקשורת וכו'. תואר רב תחומי בקרימינולוגיה עם קורסי בחירה מתחומי ידע אחרים. חשוב לציין כי במסגרת הלימודים לתואר ראשון בקרימינולוגיה הסטודנטים חייבים להשתתף בהתנסות מעשית המכונה עבודת שדה. ההתנסות בעבודת שדה מהווה חלק בלתי נפרד מדרישות הלימודים והסטודנטים מתנסים במסגרות שונות כדי לרכוש ניסיון וידע מעשי כמו משטרת ישראל, מסגרות טיפול לבני נוער, בתי חולים ו/או הוסטלים לחולי נפש וכדומה. עבודה השדה מאפשרת לסטודנטים להתנסות בעבודה עצמה ולבחון כיצד לנווט את דרכם המקצועית ואיך לפתח את הקריירה שלהם בתחום הקרימינולוגיה.

מה לומדים בתואר ראשון בקרימינולוגיה?

הלימודים לתואר ראשון בקרימינולוגיה כוללים קורסים כגון: תיאוריות בקרימינולוגיה, דיני עונשין, תורת הענישה, עבריינות נוער, עבריינות מין, היבטים פסיכולוגיים של תוקפנות ואלימות, סטייה חברתית ועוד. במהלך הלימודים, הסטודנטים נדרשים לבחור קורסי בחירה שונים, כמו קרימינולוגיה ומסלול חיים, זיהוי פרצופים, טרור סייבר, טראומה וטיפול בנפגעי טרור, פרופילאות בשירות החוק וכו'. בנוסף, להשלמת התואר ידרשו גם הסטודנטים לרוב לעבודה או התנסות מעשית במסגרות שונות בתחומי הבטחון, העבריינות, או מסגרות טיפוליות שונות.

מה אפשר לעשות עם תואר בקרימינולוגיה?

בשנים האחרונות גובר הביקוש ללימודי תואר בקרימינולוגיה, ואחת מהשאלות הנפוצות ביותר בקרב מועמדים למסלול זה היא מה אפשר לעשות עם התואר ואילו תפקידים ממתינים לבוגרים בשוק העבודה. לכן, כדאי לדעת כי תואר ראשון בקרימינולוגיה מהווה מקפצה לקריירה מאחר שניתן להשתלב במגוון תפקידי מפתח בשוק התעסוקה. בין היתר, בוגרי התואר הראשון בקרימינולוגיה יכולים לעבוד בתפקידים ובתחומי העיסוק הבאים:תפקידים שונים במרכזים לטיפול בילדים ובנשים שהם נפגעי אלימות ו/או פגיעות מיניות. טיפול וליווי אסירים לשעבר במרכזי שיקום לאסירים משוחררים.

משרות שונות במשטרה ובכוחות הביטחון, כולל חוקר, שוטר סיור, קצין מבחן וכו'. תפקידים שונים בשירות בתי הסוהר.טיפול במכורים לסמים או אלכוהול.ליווי וחונכות של פגועי נפש במוסדות השונים לבריאות הנפש ובקהילה.תפקידי הדרכה וליווי במסגרות שונות ובהן פנימיות, הוסטלים, מתנ"סים, מחלקות רווחה ברשות המקומית ועוד.תפקידי ניהול בארגונים ובמוסדות רלוונטיים.רכזים בעמותות ובארגונים.

לסיכום, תואר בקרימינולוגיה הוא תואר יוקרתי המאפשר לבוגרים להשתלב במהירות למגוון תפקידי מפתח מלאי משמעות והשפעה במגזר הפרטי או הציבורי. התואר מכשיר את הבוגרים לעבודה מעשית בשטח ובנוסף הוא מקנה את כל הידע והכלים הנדרשים ללימודי המשך כמו תואר שני או שלישי בקרימינולוגיה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן