ליגת העל: מ.ס אשדוד במשבר

מ.ס אשדוד הפסידה בחוץ להפועל חיפה בתוצאה (משער של חנן ממן בדקה ה-89) 1:2 במסגרת המחזור ה-15 של הליגה. חמודי כנעאן רק הישווה (52) ולא הצליח למנוע הפסד רביעי ברציפות. בן שמעון: "צריכים לייצר דברים יותר טובים". במחזור הבא: נוף הגליל מגיעה לאצטדיון היא'

צילום: טל אקוקה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

משהו לא טוב עובר על מ.ס אשדוד שבשבועות האחרונים מזכירה את פתיחת העונה האומללה שלה ולא את הקבוצה המתאוששת מלפני חודש. החניכים של רן בן שמעון יצאו בשבת האחרונה לאצטדיון סמי עופר והתמודדו מול הפועל חיפה, אותה מאמן אלישע לוי, שאימן בעבר במ.ס. בצד החיובי אשדוד קיבלה את חמודי כנעאן שנראה אולי לראשונה העונה במצב אופטימלי לאחר הפציעה שעבר בתחילת העונה. אך בצד השלילי, ספגה הפסד רביעי ברציפות ושוב הסתבכה בתחתית הבוערת של ליגת העל. המטוטלת הזאת שעוברת על הקבוצה העונה לא ברורה ואם מישהו שם לא יתעורר, בעונה הבאה אולי יהיה דרבי עם אדומים אשדוד בליגה הלאומית.

מ.ס אשדוד שיחקה ללא הקפטן טום בן זקן, אך עם שליו הרוש וחמודי כנעאן במרכז השדה. גם זוהר זסנו קיבל את האשראי באגף הימני וכמו כל הקבוצה, היה טוב יותר במחצית השנייה. המחצית הראשונה הייתה שייכת למארחת שהגיעה למספר מצבים מול השער של ג'ראפי. בדקה ה-22 הקשר סער פדידה הרעיד את העמוד של אשדוד עם בעיטה חזקה מ-25 מטרים. כעבור שתי דקות הקשר הצרפתי של חיפה, קווין טאפוקו בעט נהדר מ-17 מטרים אלכסונית אל בין חיבורי הקורות של ג'ראפי. 1:0 מוצדק להפועל חיפה שנראיתה נהדר בדקות אלה. אולם, היא לא הצליחה להגדיל את היתרון ואל ההפסקה ירדה ביתרון זעום.

במחצית השנייה אשדוד הייתה הרבה יותר טובה ואף הצליחה להשוות. בדקה ה-52 כנעאן קיבל כדור במרכז השדה ודהר לכיוון הרחבה של המארחת, תוך כדי שהוא מהתל בהגנה שלה. כנעאן נכנס לרחבה ובעט היטב לפינה וקבע שוויון 1:1. שער בכורה ענק לחמודי כנעאן שמאותת לליגה שהוא חוזר לעצמו וכי למ.ס אשדוד יש על מי לסמוך. השער העניק הרבה ביטחון למ.ס אשדוד שיכולה הייתה גם לעלות ליתרון, לולא נהגה בנאיביות והחמיצה מצב קורץ בדקה ה-86. עוז בילו במבצע מרשים איתר את אמיר עגייב בתוך הרחבה, אך האחרון שחזר לסגל לאחרונה, החמיץ בשלומיאליות. וכמאמר הקלישאה הידועה, מי שלא כובש, סופג. כעבור 3 דקות הפועל חיפה הענישה ועוד איך הענישה. כדור שנהדף מג'ראפי נחת אצל חנן ממן במרכז הרחבה והקפטן החיפאי 'ירה' פנימה לרשת הגבוהה וקבע 2:1 לחיפה. ממן שאיבד את אחותו לאחרונה, שנכנעה למחלה הארורה, בכה אחרי השער שכבש וריגש את אוהדי הכדורגל בארץ באחד מהרגעים המרגשים שנראו בכדורגל הישראלי לאחרונה.

בסיום: 2:1 להפועל חיפה שיוצאת מהמשבר שלה ומעמיקה את המשבר של מ.ס אשדוד. אשדוד תפגוש במחזור הקרוב את הפועל נוף הגליל שנמצאת מתחת לקו האדום לקרב תחתית לוהט, כאשר רק 4 נקודות מפרידות בין השתיים. בן שמעון היה מאוכזב ואמר בסיום: "עוד משחק טוב שלנו שהתוצאה בו לא הייתה טובה. אנחנו חווים תקופה שהדברים הולכים קצת נגדנו. לא נורא. נרים את השחקנים. אני באמת לא מאוכזב מאף אחד. תקופה קשה, לא כיפית. ועדיין, אנחנו צריכים לייצר דברים הרבה יותר טובים. המשחק הזה מתנקז לתוך רגע אחד, בו מצד אחד החמצנו מצב של מאה אחוז ומצד שני, הם ניצלו את המצב. זה הכדורגל שלנו. זה היופי בו וגם הכיעור שבו."

הקשר ג'אבר עטאא הוסיף: "מחצית ראשונה פחות טובה שלנו. ספגנו מהר יחסית. חזרנו למשחק עם שוויון ויכולנו גם לעשות את המהפך. ספגנו בדקות האחרונות. אנחנו קבוצה צעירה, שעדיין לומדת. גולים כאלה לא צריכים לספוג. אנחנו צריכים להיות גברים ולעצור את שרשרת ההפסדים. מקווה שנעשה את זה כבר במשחק הבא.

יש לרב"ש חשש?

עוד הפסד למ.ס אשדוד, שמתווסף להדחה מהגביע ומדרדר אותה לתקופה קשה ומלחיצה. כפי שג'אבר עטאא התבטא ואמר שהקבוצה היא צעירה ולומדת, כך זה נראה ומול חיפה היא יצאה פראיירית והפסידה לה בפעם השנייה העונה. וכאן בדיוק נכנסת העבודה של רן בן שמעון, שביחד עם הצוות שלו מוכרחים להרים את החבר'ה הצעירים ולהרגיע אותם.

ואם הזכרנו את בן שמעון, הוא נמצא במצב לא פשוט, כמו הקבוצה שלו. בעוד לפני 3 שבועות הוא היה מועמד מוביל לאמן את נבחרת ישראל הבוגרת, כאשר היה בעמדה של 4 ניצחונות מחמישה משחקים. כעת הוא נמצא בעמדה הרבה יותר נחותה, כאשר אלה הם חייו של מאמן בכדורגל הישראלי. למזלו, מעמדו כמאמן באשדוד נראה יציב לפי שעה ואף אחד לא מדבר על עזיבה צפויה בעתיד הקרוב.

אולם, בג'ונגל של הכדורגל הישראלי אף כסא אינו מובטח והפסד בית מול נוף הגליל, העולה החדשה במשחק הקרוב, יגרום ללחשושים בספסל של מ.ס. משה אוחיון שהוזכר השבוע כמועמד לאדומים אשדוד לא צפוי ללכת לשם ונראה כי הוא ממתין לשעת הכושר ולמצב בו רב"ש יעזוב או יפוטר. גם מאמן קבוצת הנוער אלי לוי נמצא בסיטואציה דומה, כאשר הוא מנהל קדנציה מוצלחת בנוער מ.ס אשדוד. בימים הקרובים נדע האם יש לרב"ש חשש?

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן