כבוד: ההצגה האשדודית "מעבר לגבול", אושרה ל"סל תרבות"- תוכנית הדגל של משרד החינוך

הישג תרבותי-חינוכי : ההצגה האשדודית המצוינת "מעבר לגבול", שמציג אנסמבל השחקנים המקומי "שוברים גלים", אושרה ל"סל תרבות"- תוכנית הדגל של משרד החינוך.

צילום: באדיבות תיאטרון ברמוזה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

התוכנית, שפועלת במסגרת החינוך הפורמלי, חושפת את תלמידי ישראל לתרבות ואומנות, באמצעות יצירות מובחרות. ההצגה אושרה לצפיית תלמידי י"ב. לפני כשנה וחצי זכתה ההצגה במקום הראשון בפסטיבל "כאן ועכשיו" למחזאות מקורית בתיאטרון "הקאמרי" ובפרס המחזה הטוב ביותר בפסטיבל.

ההצגה היא פרי שיתוף פעולה של מרחב יצירה אשדוד ותיאטרון ברמוזה, בהנהלתו של ג'רום ארוש, שפועלים במסגרת החברה העירונית לתרבות ופנאי. 

עלילת המחזה, שהוא דרמת מתח, עוסקת באושרי בן מלך  (שמגלם השחקן אורן פפיסמדוב, בוגר מגמת התיאטרון במקיף ד' והסטודיו למשחק  "ניסן נתיב", ששיחק, בין היתר, בסדרות הטלוויזיה תאג"ד ושב"ס, בסרט הקולנוע "הסוסיתא של הרצל" ובהצגות "1984" ו"מה עושים עם ג'ני" ב"הבימה") שמתמודד עם שדים מעברו הצבאי.

זאת ועוד. בעקבות גירושיו הקשים, מורחק אושרי מבנו (שמגלם הנער האשדודי איתן גמבורג פאלב, שלומד משחק בתיאטרון העירוני "ברמוזה"), שאיתו הוא מתקשר בשיחות וידיאו בלבד.  אושרי נאלץ לגור עם אימו  (השחקנית האשדודית אורלי טובלי, בוגרת הסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין וביה"ס לאומנויות הבמה "בית צבי", ששיחקה, בין היתר, בסרט הקולנוע "שחור",  ובהצגות "גבירתי הנאווה" ב"הבימה" וב"מעשה טבעת" ב"תמונע"). במהלך ניסיונו של אושרי לחיות חיים נורמטיביים ולהתערות בסביבה, הוא משתתף בחבורת זמר מקומית, אותה מנהלת גילה (השחקנית האשדודית ניסנה מולוק, בוגרת האקדמיה לאומנויות המופע בת"א, שגילמה שלל דמויות בהצגות תיאטרון). בינו לבין גילה, הנשואה, נרקמים יחסים קרובים שעשויים לשנות את חיי שניהם. אלא שאושרי, מתקשה להתנתק מעברו ושוקע בתכנון פעולת חילוץ הרואית מעבר לגבול, פעולה המאיימת על שלומו ועל שלומם של הקרובים אליו.

את המחזה כתבה אילנית סוויסה (מחזאית, במאית תיאטרון, יוצרת קולנוע, מפיקת פסטיבלים, ושדרנית רדיו) שהיא המנהלת האמנותית של האנסמבל. סוויסה, שהחלה את  דרכה בתיאטרון הנוער במתנ"ס ד' באשדוד, היא בעלת תואר ראשון בתיאטרון מאוניברסיטת ת"א, ותואר שני בקולנוע ממכללת ספיר.

היא כתבה את המחזה בהשראת ידיעה אמיתית שקראה, אודות צעיר שניסה לחצות את הגבול ולהציל את גלעד שליט. "הוא הפעים את דמיוני והתחלתי לחשוב מי הוא? איפה גדל? מי אמא שלו? מה בנפש שלו דחף אותו אל הגבול בפעולה כה מסוכנת והרואית? דמותו נתנה לי את ההזדמנות לעסוק בפוסט טראומה ולתת לה קול. לשמחתי ההסתרה שהיתה עד כה מנת חלקה של התופעה ושל האנשים שסובלים ממנה, מתפוגגת לאיטה לטובת הבנת נפש האנשים שנחשפים לאירועים שונים בצבא או באזרחות ונפשם נסדקת. המחזה הוא ניסיון להבין, להתקרב, לחבק. אני מקדישה את ההצגה לשבויים ולנעדרים שלנו, באשר הם". במאי ההצגה סיני פתר (שהוא גם מרצה לתיאטרון, מורה למשחק ושחקן) אומר: "כשאנחנו יוצרים ומבצעים את עבודת התיאטרון, אנחנו מבקשים לחלץ את עצמנו מסיוטי ההווה והעתיד, על ידי כך שאנחנו חולקים אותם עם קהלנו. במובן זה האומנות שלנו היא תמיד צעד מעבר לגבול החוצץ בין הבמה לקהל הבא לצפות בנו. אני כולי תקווה שנגיע אל הקהל, שניגע בו". מפיקת ההצגה: ירדנה אסולין. עוזרת הבמאי: עדינה שר. תפאורה: מושיק יוסיפוב. תלבושות: ראו-מה צ'וסניק. עיצוב וידאו: יערה ניראל. מוזיקה: שאול בסר. תאורה: רועי דביר- פז. עיצוב ותפעול סאונד: שחר ממן. טכנאי תאורה: טל כהן.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן