חינוך לתלמיד המיוחד על פי דרכה

אשת השנה בחינוך של אשדוד10 היא טלי מימון מנהלת החינוך המיוחד בעיריית אשדוד בעשור האחרון. מימון, צנועה וסבורה שהיא רק עושה את עבודתה, אך במחלקתה מציינים כי אין ראויה ממנה לתואר וכי בעיניה ״כל התלמידים שווים״

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בתחילת ספטמבר נפתחה שנת הלימודים באשדוד. בין 58,701 תלמידי העיר שחבשו את ספסל הלימודים, גם 1,275 תלמידי החינוך המיוחד ב- 13 מוסדות. החינוך המיוחד באשדוד נחשב מהטובים שיש. הרבה בזכות העומדת בראש מחלקת החינוך המיוחד בעירייה טלי מימון, שהטביעה את חותמה על החינוך המיוחד והעבירה את אמונתה ביכולתם של התלמידים בחינוך המיוחד גם לצוות המשרד וגם לשטח – לצוות החינוכי, העושה עבודת קודש עם תלמידי החינוך המיוחד.
מימון נשואה פלוס 4 ילדים, הקימה את מחלקת החינוך המיוחד בשנת 2010, ושמה את החינוך המיוחד על המפה החינוכית. היא במקור מאשדוד ובוגרת האולפנא באשדוד. כיום מתגוררת בישוב נחושה. על הפעילות החינוכית ערכית בחינוך המיוחד נכתב באתר העירייה: ״המחלקה לחינוך מיוחד במינהל החינוך אחראית לטיפול במסגרות החינוך המיוחד בעיר ובתלמידי החינוך המיוחד בגילאי 3 עד 21. המחלקה רואה את ייעודה במתן אפשרות לתלמידים עם צרכים מיוחדים לממש את יכולותיהם החברתיות, הקוגניטיביות והרגשיות במערכת החינוך, ובקידום התלמידים לקראת השתלבות בחברה. בשיתוף עם נציגי החינוך המיוחד בעיר, אחראית המחלקה לקביעת המדיניות החינוכית ולהובלת העשייה במסגרות החינוך המיוחד. העשייה החינוכית בתחום החינוך המיוחד באשדוד נעשית בהתחשב בצרכים המיוחדים בכל מסגרת חינוכית ובזיקה למדיניות החינוך הרגיל. אשדוד קולטת תלמידים מהסביבה ותלמידים שאין להם מסגרות מתאימות מופנים למסגרות בחוץ.״ תחומי האחריות ופעילות מרכזיים: ארגון והפעלה שוטפת של שירותים מנהליים, משקיים, טיפוליים וחינוכיים בכל מוסדות החינוך המיוחד. יהול ועדות השמה, שיבוץ תלמידים למסגרות החינוך המיוחד וטיפול בפרט.העסקת סייעות בחינוך המיוחד הכשרה ולווי. תיאום מערכת היסעים למסגרות החינוך המיוחד. אחריות על הנגשת בתי ספר, ומעורבות חברתית במסגרות לחינוך מיוחד.״


הצלחה חינוכית בעיר נמדדת לא רק בהצלחות, ולא רק בתלמידים החזקים עם הישגים לימודיים, שרבים מהם היו משיגים הצלחות בכוחות עצמם, אלא בעיקר בהתמודדות עם מי שנזקק ליותר סיוע על מנת להוציא מן הפועל אל הכוח את הפוטנציאל הטמון בו, כמו הילדים של החינוך המיוחד.
מימון עצמה מאמינה יותר מעשייה חינוכית ת׳כלס בשטח ולא בדיבורים על. היא חשה שהיא בסך הכל ממלאת את תפקידה. אולם במחלקה עליה היא מופקדת, יש הסבורים כי אין ראויה ממנה לתואר וכי בעיניה כל התלמידים שווים. ״היא עובדת קשה ללא לאות ומשקיעה יום ולילה למען קידום המחלקה״, אומרים חבריה לעבודה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן