גיבור השנה: הציל תוך חירוף נפש

שי אבישר תושב אשדוד בן 44 רץ בחוף הים ביוני השנה,כשהבחין בנערים במצוקת טביעה. הוא שאל גלשן והצליח לחלץ בשלום את שלושת חבריו של הנער יהודה בילוג, שטבע למוות בחוף הקשתות. אבישר לא היסס לרגע וחירף נפשו להציל חיים למרות שהוא אלמן המגדל את ילדיו. קבלו את איש השנה של אשדוד10 בקטגוריית אומץ

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ביוני השנה אירעה טרגדיה בחוף הים באשדוד. יהודה בילוג בן ה- 14 מרחובות הגיע עם חבריו לבלות בחוף הקשתות. כשיהודה ז״ל וחבריו, נכנסו למים הם נקלעו למצוקה. למרבה הכאב, יהודה נעלם ולאחר יומיים של חיפושים אחריו נמצאה גופתו במים. האסון הכבד היה יכול להיות פי כמה אלמלא גבורתו של אדם אחד. צנוע, שהצליח להציל את שלושת חבריו של יהודה. שי אבישר בן 44 מאשדוד, שיצא לרוץ בחוף הים כשלפתע הבחין בנערים ובמצוקתם בים. בלי להסס הוא שאל מנער בחוף את הגלשן שלו והצליח לחלץ בשלום ולהביא לחוף מבטחים את שלושת חבריו של יהודה. למרבה הצער, הוא אמר הוא לא הצליח להציל גם את יהודה ז״ל.
בכתבה מיוני 2020 הוא סיפר לאשדוד10 על האירוע "בשעות הערב ביום רביעי יצאתי לריצה ספורטיבית בחוף הים. פתאום ראיתי קבוצה של נערים בתוך הים, בתוך בור סחף ענק, בעומק. חיפשתי איזה מצוף, גלשן, ולמזלי ראיתי נער עם גלשן יושב על החוף, אמרתי לו שיש ילדים שטובעים ואם אני יכול לקחת את הגלשן. אמר לי כן. לקחתי את הגלשן ורצתי לכיוון הבור והתחלתי לחתור לעומק. אחרי 80 מטר מהחוף הגעתי ל-2 נערות שהיו ביחד והן היו באפיסת כוחות מוחלטת ובהיסטריה. אמרתי להן לאחוז בגלשן חזק ולהירגע ושהכל יהיה בסדר. תוך כדי אני גם מזהה נער נוסף, במרחק של 30 מטר יותר בכיוון העומק. גם הוא בשלבי טביעה. אמרתי לבנות 'חייבים להגיע אליו ולהציל אותו'. התחלתי לגרור אותן עם הגלשן לעומק לכיוון הנער. כשאני מבקש מהן לעזור לחתור עם הרגליים. לאט לאט התקדמנו אליו. צעקתי לילד להחזיק מעמד כשאני רואה שהראש שלו כל פעם שוקע ואני מפחד שאני מאבד אותו. הנערים סיפרו לי שיש עוד נער שנסחף. אמרתי להם שחייבים להוציא אותו. חתרנו לעומק הגענו לאזור כביכול שהוא היה וקראנו לו. התחיל כבר חושך במים וכבר לא היה זרם. חיפשנו ולא ראינו את יהודה, ואז הבנתי שהילדים באפיסת כוחות, אמרתי להם בואו נצא, ואני יחזור לבד. שיהיה יותר קל. יצאנו וחתרנו הצידה הגענו לחוף בבטחה. ביקשתי שיזעיקו עזרה וחזרתי שוב למים עם הגלשן לחפש את הנער. 40 דקות הייתי עוד במים. החושך ירד ולא הצלחתי למצוא אותו. אז ראיתי שהגיעו שוטרים ואנשי הצלה ויצאתי החוצה" סיפר.

אבישר מספר שאביו היה רב חובל בנמל ושהוא בים מגיל צעיר וגולש וותיק ועובד באוניות. הוא מכיר את הים וזרמיו כמו את כף ידו, ולכן לא חשב פעמים כשזינק למים במטרה להציל את הילדים. כמה שבועות לפני האירוע הוא איבד את אשתו האהובה שנפטרה מסרטן ונותר לטפל בילדיו הקטנים. . והדבר רק מעצים את אומץ ליבו וגבורתו כשסיכן את חייו להציל את הנערים.. למרות שבאופן טבעי הוא חשש לא חשב פעמים וזינק למים במטרה להציל חיים. לשאלה אם לא חשש לילדיו שעלולים, חלילה וחס, לאבד גם את אביהם? ענה בלא היסוס: "כן, חששתי, אבל באותו רגע אתה רואה את הילדים ואתה יודע שזה רק אתה ולא אף אחד אחר. אתה לא חושב פעמיים. אתה רץ ואני יודע שכן אני יכול להציל אותם וראיתי שבחוף גם לא מזהים. אנשים גם מפחדים, לא הייתה פה שאלה זה היה ברור לי שאני נכנס להציל אותם. רק עצוב לי שאת יהודה לא הצלחתי להציל. אני מאושר שהצלתי 3 ילדים ואני יודע בוודאות שהם קיבלו את החיים במתנה”.
כשבוע לאחר האירוע הוא הוזמן ללשכת ראש העיר שהעניק לו תעודת הוקרה על אומץ הלב.
על אומץ הלב הנדיר שהפגין אבישר הוא נבחר להיות איש השנה של אשדוד10.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]