חיים בלתי נסבלים של תושבי רובע ג': השתלטות על חניות במחסומים

באמצעות עורכת דין איריס אדרי מבקשים הדיירים את התערבות ראש העירייה, המנכ"ל וצמרת העירייה, באופן דחוף לטיפול מיידי בהסרת מחסומי חניה בלתי חוקיים בשכונת לב הרובע בג'. דבר שהפך את חייהם לבלתי נסבלים, להשתלטות על חניות ולכאוס תחבורתי מסכן חיים. בעירייה החלו בבדיקת הנושא

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

לדברי עו"ד אדרי, לפני מספר שבועות פתאום, החל בשכונה תהליך מדורג של השתלטות חד צדדית בלתי חוקית של דיירים שונים על החניות בחניון המשותף, והם התקינו מתקני מחסום בחניות שונות, כדי לשמור אותן לשימושם הבלעדי, תוך שהם מונעים מיתר הדיירים את השימוש בחניות. "מדובר כמובן במעשה בלתי חוקי ובהסגת גבול לרכוש המשותף, ללא הסכמת הדיירים וכן בהקמת מכשול ברחוב ללא היתר מהעיריה ובניגוד לחוק העזר בעניין שימור רחובות כלומר –גם עבירה פלילית".

"אני פונה אליכם בשמם של עשרות תושבי שכונת לב הרובע באזור ג' באשדוד ,מתחם שבין רחובות גשר עד הלום, שדרות עוזיהו וחנה סנש. כתבה עו"ד אדרי. "בשכונה זו, המאוכלסת מעל 20 שנים, קיים שטח חניון נרחב המהווה רכוש משותף של כל המבנים בשכונה הרשומים כבית משותף. יודגש כי בשכונה זו לדירות אין חניות צמודות. במשך 20 שנים התנהלו הדברים על מי מנוחות ובצורה מסודרת כשכל הדיירים משתמשים כדין וכחוק בחניות".

עוד טוענת עו"ד אדרי: "את התהליך החלו שני דיירים עזי מצח מרחוב גשר עד הלום 17 , שהתקינו שני מחסומים על שתי חניות, ובעקבותיהם החל גל של התקנות ובתוך יומיים שלושה הותקנו כ- – 70 80 מחסומים על גבי 70 80 חניות. וכך צצו מתקנים כפטריות אחרי הגשם, באופן שרוב שטח החניון פשוט נתפס על ידי דיירים, בתגובת שרשרת, כאילו מדובר במערב הפרוע, וכך כל דאלים גבר ומי שהקדים והשתלט בכוח ניכס לעצמו שלא כדין חניות שמהוות רכוש –משותף ונועדו לכלל הדיירים".

עו"ד איריס אדרי. מייצכת הדיירים בהתנדבות. "חייבים התערבות של העירייה"

מתברר כי דיירים רבים בשכונה הם אנשים מבוגרים, חולים וקשי יום, שנאלצו לראות כיצד משתלטים על חניות שנועדו לטובת הכלל ושימשו את כולם במשך שנים.  וכך נוצר גם מצב בו במשך היום, למרות שחניות רבות ריקות מרכבים, הדיירים לא יכולים להשתמש בהם, מפני שהפולשים חסמו את האפשרות לחנות בחניה על ידי כך שהרימו את המחסום, עם עזיבתם את החניה.

"לצערי" אומרת עו"ד אדרי. "פניות רבות למשטרה, לפיקוח בעיריה ולמינהלת הרובע, לרבות פניות בזמן אמת תוך כדי שמבוצעות העבודות להתקנת המחסומים על מנת לעצור אותן, לא הועילו ואיש מהגורמים הנ"ל לא נקף אצבע כדי לסייע לתושבים ולא עשה שימוש בסמכויות המסורות לו לעצור זאת"

עו"ד אדרי מציינת כי בעקבות מכתב ששלחה לדיירי השכונה בדרישה להסרת המחסומים, ולאחר פניות רבות, מרבית הדיירים הסירו את המחסומים הבלתי חוקיים. "ואולם קיים גרעין של כ- 12 דיירים, שעומדים במריים ומסרבים להסיר את המחסומים שהתקינו שלא כחוק ומצהירים בריש גלי שלא יסירו אותם גם אם יתקבל צו. מצורפות תמונות של המחסומים לדוגמא וכן של הרכבים החונים שם"

ש. עו"ד אדרי אז מה כוונתך לעשות?

"בכוונתי לייצג התושבים בהתנדבות בהגשת תביעה למפקח על המקרקעין בעניין, אולם כידוע מדובר בהליך שלוקח זמן, ובינתיים העוול נמשך, ו החניות תפוסות וחסומות. אך יותר מכך, רבים מהתושבים שנענו לדרישות והסירו המחסומים שהתקינו, רואים כי בינתיים הפולשים ממשיכים בהשתלטות על החניות, והם עלולים, פי הצהרותיהם, לחזור ולהתקינם. יצוין גם כי עקב העבודה שרוב החניות חסומות במתקנים, פעמים רבות המבקרים או הדיירים בשכונה נאלצים להעמיד רכביהם באמצע הדרך או במקומות לא בטיחותיים או המפריעים לתנועה ונוצר כאוס והפרעה לתנועה. בנסיבות האלה לא ניתן להמתין עוד להליכים אזרחיים ונדרשות פעולות אכיפה מיידית ושהעיריה תעשה שימוש בסמכויות הרבות המוקנות לה בחוק כדי להסיר את המחסומים ולהעניש את העבריינים, וכדי להשליט סדר למען יראו וייראו. לא ייתכן שהעיריה, למרות פניות שונות, תסיר ידיה מהעניין כאילו אינו נוגע לה, ובפרט כשמדובר בשכונה שתושביה מבוגרים ומטבע הדברים מתקשים בהתארגנות להגנה על זכויותיהם, למרות שרובם מתנגדים לפלישהלחניות. אכיפה עירונית בוודאי תרתיע את העבריינים. לאור האמור אבקשכם לפעול בדחיפות למתן דו"חות וכן להסרת המתקנים ולסיוע לתושבי השכונה בהשלטת סדר וחוק. אנא עיזרו לתושבים! נשמח לעמוד לרשות העיריה ולספק כל מידע דרוש".

פנינו לעיריית אשדוד לקבלת תגובה. בינתיים נודע לאשדוד10 שלאור המכתב של עו"ד אדרי שהגיע לראש העיר, ניתנה הוראה להתחיל בבדיקת הטענות על מנת להשליט שם סדר.

יצויין, כי הדיירים שהתלוננו תחילה במינהלת הרובע קיבלו את התשובה המפתיעה הבאה מראש המינהלת יעקב ביטון. וכך כתב להם:

"

מכובדיי תושבי שכונת לב הרובע שלום רב.

אני מקבל לאחרונה הרבה פניות בכל הקשור להשתלטות על חניות במחרב החניה הפרטי שלכם.
חשוב להדגיש שרק מי שרשום לו בטאבו חניה פרטית על דירתו רשאי לסגור חניה זו.
אחרת, אסור בתכלית האיסור.
אמנם הרשות לא פועלת בנושא זה ספציפי היות ומדובר בשטח פרטי וגם לא משטרת ישראל אך חשוב להבהיר שמי שעושה זאת על דעת עצמו וללא הסכמת דיירי המתחם חשוף לתביעה משפטית על השתלטות על חניה לא שלו.
מצאתי לנכון לשלוח הודעה זו למען הסדר הטוב ובתקווה לשלום בין כולכם בשכונה המופלאה שלכם.

לכל דבר או עזרה נוספת, אני לרשותכם.

בברכת שבת שלום,
יעקב."

מהעירייה נמסר בתגובה:

י

הלשכה המשפטית התבקשה לחוות דעתה בנדון ולהמליץ על מדיניות הסדרת החניות בשטחים הפרטיים ולשאלת סמכות העירייה לפעול בתחום החניה הפרטית.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן