חיים בבניין משותף – כל מה שצריך לדעת

צילום: FREEPIK
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בימים אלו כמות האנשים המתגוררים במגדלי מגורים גדל מדי שנה. ישראל בתנופת בנייה וכולנו הולכים וגרים בקומות יותר ויותר גבוהות. נכון שהנוף היפה והבניינים החדישים מגיעה בעיה אחת עיקרית – המון שכנים.

איך פותרים את הסכסוכים ובעיות הנוצרות? שלוש מילים – ניהול ואחזקת מבנים

נכון, שחיי הקהילה לרוב נחמדים, אך פעמים רבות ישנן מריבות בין שכנים.

לרוב, הסיבות העיקריות לכך הם נושאים אשר באחריותם של כלל דיירי הבניין – השטחים המשותפים.

השטחים המשותפים כמו חדר האשפה, החניה, הלובי, הלובאים בקומות ואחרים, מובילים הרבה פעמים לוויכוחים. לפעמים זה על הניקיון שלהם, פעמים אחרות על עלויות במקרים של תיקונים, ויכוחים על טריטוריה וכד'.

מה ניתן לעשות כדי למנוע לחלוטין את הסכסוכים הללו? להעסיק חברה לאחזקת מבנים. נסביר מדוע.

קצת סדר בבלגן

מה התפקיד של חברה לאחזקת מבנים?
גבייה – חברת ניהול ואחזקת מבנים גובה כספים מכלל הדיירים ומעלימה את הצורך של דייר אחד לרדוף אחרי אחר. מי שלא ישלם, יעמוד מול גוף משפטי קצת יותר משמעותי מאשר שכן שלו. זו הסיבה העיקרית מדוע עדיף שחברת אחזקה תסדר את ענייני התשלומים. 

ניקיון – חברת אחזקת שוכרת חברת משנה או לחילופין מעסיקה בעצמה עובדי ניקיון ודואגת לכך שתמיד יהיה מנקה בבניין.  זאת לעומת למנקה עצמאי שעשוי לעיתים להגיע ולעיתים לא (מחלה, חופש וכד'). 

אחזקה – אחזקת הבניין מורכבת מדאגה למערכות רבות, אשר מצריכות טיפולים ותחזוקה שוטפת. מערכות אלה הינן מערכות שתפקידן העיקרי הוא לדאוג לרמת מחייה גבוהה בבניין המגורים שלנו. בנוסף, המערכות הללו דואגות לכך שבחירום יהיה מענה לצרכינו. בין אם מדובר על הגנרטור אשר במקרה חירום מספק חשמל לבתינו או על משאבת המים שתפקידה לאפשר זרימה תקינה של מים גם בקומות הגבוהות. גם מאגר המים בבניין, אשר מספק מים כלל המערכות כולל מערכת כיבוי האש במידת הצורך. ועוד מערכות רבות אשר מחויבויות בתחזוקה שוטפת על פי תקנים מוגדרים של משרד העבודה. 

ביטוח – חברת האחזקה פועלת מול חברת הביטוח כדי לספק פוליסה מקיפה לבניין. ובנוסף במקרה וישנן איזשהן תביעות ביטוח, היא זו שמאגדת את הנושא ואחראית להעביר תביעות למקום אליו הן צריכות להגיע. 

תשלום חשבונות – תשלום החשבונות לא תמיד משולם על ידי חברה האחזקה. אולם, חברת האחזקה פעמים רבות כן תבצע בעצמה את התשלומים כמו חשמל לדוגמא. סעיף זה אינו קבוע ולרוב תלוי באם היא גם מבצעת את הגבייה.

לסיכום, ככל שהבניינים בהם אנו גרים הופכים גבוהים משנה לשנה. כך גם גדל הצורך בחברות ניהול ואחזקה. ללא ספק, בניין אשר מנוהל על ידי דיירי הבניין מועד לתקלות רבות יותר, תחזוקה שאינה תקינה למערכות הבניין, וסכסוכים רבים בין שכנים. אנו ממליצים לכל אחד אשר מתגורר בבניין למצוא חברת אחזקת מבנים עליה הוא יכול לסמוך ולהעסיק אותה. 

מה לגבי המחיר אתם בטח שואלים. ובכן, נכון, חברת אחזקה גוזרת כמובן את הקופון שלה, אך היא גם מוזילה לעיתים רבות בעלויות אחרות אותם תשלמו בעקיפין אילולי הייתה לכם חברת אחזקה בבניין.

ולכן מכל כיוון אשר תנסו להסתכל על נושא זה תבינו שחברה לאחזקת מבנים היא תוספת חובה בכל בניין מגורים בישראל. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן