חג פורים באשדוד בצל המלחמה: השנה אומרים די לנפצים ולזיקוקים

חג הפורים הוא החג הכי שמח בלוח השנה. ילדים ומבוגרים מצפים לו בקוצר רוח. זו ההזדמנות להתחפש, להיות כל מה שבא לך ולהגשים חלומות, זה הזמן לשחק משחקי קוביה ולהמר בתקווה להרוויח כמה שקלים, זה גם הזמן להשתטות, לנהוג כליצן ולספר בדיחות על כל מי שבא לך. אבל, להבדיל מכל השנים, השנה לא נשתמש בחזיזים, לא נבעיר זיקוקים ולא נפוצץ נפצים! השנה נשמור על חיילי צה"ל שחזרו מהמלחמה פצועים והלומי קרב. השנה, כולנו חיילים! חג שמח ושקט!

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בכל הארץ מבקשים לשמור על חיילי צה"ל שנפצעו במלחמה, ובהם נפגעי חרדה והלומי קרב, ויצאו במסע הסברה המבקש מהציבור להימנע משימוש בנפצים ובחזיזים. הקמפיין מתייחס גם לאזרחים מיישובי העוטף שנפגעו ממתקפת הטרור הנפשעת, ולצעירים שהשתתפו במסיבה בנובה. כל אלה סובלים מחרדות ומפוסט טראומה והם רגישים לכל רעש. הם נבהלים מכל חריקה ומכל טריקת דלת ופיצוצי נפצים מחזירים אותם לטראומה הקשה.

יותר מכך, נתונים מלמדים כי לא מעט תינוקות, ילדים קטנים ואוכלוסיית הקשישים, נבהלים מרעש החזיזים והנפצים ומפתחים חרדות גם לאחר הפורים. כך גם בעלי החיים. אצלם הפחד בולט מיד והם מגיבים בנביחות וביללות ולעתים גם מפתחים תוקפנות.

בשבילם אנחנו מוציאים השנה את הנפצים מחוץ לחוק! בשבילם אנחנו מקיימים חג שמח אבל בלי רעשים מיותרים. בשבילם אנחנו מגלים אחריות ודואגים שגם החברים לכיתה, הילדים בשכונה וכל בני המשפחה יגלו התחשבות ויימנעו משימוש בנפצים. בשבילם אנחנו אומרים השנה – די! די לנפצים ודי לזיקוקים!

גם מטה הבטיחות במשרד החינוך ומרכז השלטון המקומי מצטרפים לקמפיין ומציינים כי לבד מהשמירה על חיילי הצבא ונפגעי החרדה, השימוש בנפצים ובחזיזים הפך להיות למשחק מסוכן הגורם לפציעות מיותרות ולנזקים בלתי הפיכים. בקריאה להורים הם מבקשים מהם להימנע מרכישת נפצים לילדים ולהסביר להם את הסכנות הנלוות לשימוש בחומרים הללו. 

גורמי האכיפה הפועלים בשטח על מנת למנוע את חדירתם של החומרים הללו לשוק, מצטרפים לקריאה להימנע משימוש בחזיזים ובנפצים וקוראים לבעלי החנויות וליבואנים שלא למכור נפצים חזיזים וקפצונים. "אין בחומרים הללו שום דבר טוב, רק נזקים! אנא הימנעו מלמכור אותם לילדים" אומרים הם. 

ארגוני בטיחות בכל הארץ אומרים כי את החזיזים והנפצים יש להוציא מחוץ לחוק כל השנה ולהרחיקם מהרחובות. אין להם מקום בחגיגות פורים ואין להם מקום בשום אירוע, אך השנה איסור זה מקבל משמעות גדולה יותר לאור כך שרבים מקרב החיילים והאזרחים נושאים עמהם חרדות וטראומות מהמלחמה.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן