העירייה עתרה לבית המשפט: לבטל את ההרשאה להזרמת מי קולחין

עיריית אשדוד טוענת כי לא נבדקה כראוי חלופה להזרמה והצו ניתן ללא קבלת מלוא המידע. "מנהל רשות המים התיר הזרמת מקולחין מזוהמים שתוביל לפגיעה סביבתית חמורה"

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עיריית אשדוד ואיגוד ערים לאיכות סביבה אשדוד- חבל יבנה, הגישו ערר לבית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית הדין למים, בדרישה לבטל צו הרשאה שניתן למועצה המקומית באר טוביה להזרמת עודפי קולחי מאגר תימורים לנחל האלה. לטענת העירייה ואיגוד הערים לא נבדקה כראוי חלופה להזרמת מי הקולחין למאגר קדמה, והצו ניתן למועצה ללא שהאגודה השיתופית להתיישבות חקלאית של מושב תימורים חפצה בו – ויש בכך כדי לקבל את הערר. בעירייה ציינו בעתירה כי הזרמת מי הקולחין תזהם את מי נחל לכיש, שבשיקומו הושקעו עשרות מיליוני שקלים.

בערר התבקש בית המשפט לבטל את צו ההרשאה שניתן להזרמת עודפי קולחי מאגרי תימורים לנחל האלה וממנו לנחל לכיש. צו המגן, בפועל וללא הצדקה מפעילי מטש תימורים הפועלים "באופן לקוי במשך שנים" נטען בעתירה.  כן נטען כי מדובר בהרשאה להזרים כחצי מיליון קוב  מי קולחין מזוהמים בתקופה שבין התאריכים 17.2.22 ועד 2.3.22, שימצאו דרכם בסופו של יום לנחל לכיש וחופי אשדוד, נטען בערר. "ההזרמה, אם תבוצע, תגרום זיהום חמור של הנחל והחופים, לפגיעה קשה בציבור המונה מאות אלפם, לפגיעה במגוון הביולוגי שבנחל לכיש, ותסכן את בריאות הציבור", נטען בעתירה.

עוד נטען כי לא התבצעה פניה לקבל את אישורה של הוועדה למתן היתרים להזרמה לים, כפי שמתבקש, כך שלא ניתן לממש את צו ההרשאה ויש לבטלו.

הערר הוגש נגד כמה גופים ובהם הרשות הממשלתית למים ולביוב, הוועדה המייעצת למתן צווי הרשאה, המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות, מועצה אזורית באר טוביה והאגודה שיתופית להתיישבות חקלאית בתימורים.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן