עלייה במספר הנפגעים בתאונות דרכים

מסיכום שנת 2021 של עמותת "אור ירוק" עולה כי באשדוד נפגעו 358 בני אדם בתאונות דרכים בשנת 2021, מתוכם שישה בני אדם נהרגו ו-43 נפצעו באורח קשה. מדובר בעליה של 6% במספר הנפגעים בעיר בהשוואה לשנה שקדמה לה. ארז קיטה מנכ"ל אור ירוק: "שנת 2021 היא מהקטלניות והמדממות בעשור האחרון והיא תוצאה של הזנחה רבת שנים"

דודו ברק ז"ל.
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בתאריך 4 למאי 2021 התרחשה תאונה קטלנית שגבתה את חייו של רוכב האופנוע אסף עטיה בן 28 מקריית מלאכי. מעובדות כתב האישום שהוגש נגד הנהגת עולה, כי הנהגת נהגה ברכבה ברחוב הרב קוק באשדוד ממערב למזרח. מדובר בכביש דו סטרי בו חונים רכבים משני צידי הכביש. מצד ימין לכיוון נסיעת הנהגת הנאשמת הייתה מכולת פינוי מאתר בניה סמוך, במקום בו ניתן לחנות רכבים. מזג האוויר היה נאה, אור יום וראות טובה. בנתיב המנוגד לכיוון נסיעתה, רכב אסף עטיה, בשלב כלשהו סטתה הנהגת הנאשמת שמאלה עם רכבה לנתיב הנגדי וחסמה את האופנוע. עטיה החליק עם האופנוע ופגע ברכבה. כתוצאה מכך, עטיה ז"ל נפצע, הובהל לבית החולים אסותא וכעבור כשעה וחצי נפטר.

אשדוד: 6 הרוגים בתאונות בשנת 2021

עמותת "אור ירוק" מסכמת את שנת 2021 בדרכים. על פי סיכומי העמותה המבוססים על נתוני הלמ"ס – הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) עולה כי בשנת 2021 נפגעו באשדוד 358 בני אדם בתאונות דרכים, מדובר בעליה של 6% במספר הנפגעים בעיר בהשוואה לשנה שקדמה לה שבמהלכה נפגעו 337 בני אדם. למרבה הצער שנת 2021 הייתה קטלנית. לפי "אור ירוק", בשנת 2021 נהרגו שישה בני אדם ו-43 נפצעו באורח קשה.

לפי הנתונים עולה כי בסך הכל, נהרגו בכבישי ישראל 363 בני אדם בשנת 2021. מבין ההרוגים בכל הארץ: 97 נהרגו כהולכי רגל לעומת 81 בשנת 2020, 86 רוכבי אופנוע וקטנוע לעומת 68 בשנת 2020, 56 נהגים צעירים לעומת 44 בשנת 2020. עוד עולה מן הנתונים כי 137 מן ההרוגים בשנה זו נהרגו בתאונות דרכים בתחום העירוני. תל אביב-יפו היא העיר בה מספר הנפגעים הגבוה ביותר. נתניה היא העיר המרכזית שבתחומיה העלייה הגדולה ביותר במספר הנפגעים בשיעור של 17%, ראשון לציון היא העירה במרכזית שבתחומיה הירידה הגדולה ביותר במספר הנפגעים בשיעור של 30%. מעל ל-11 אלף בני אדם נפגעו בתאונות דרכים בתחום הערים והישובים בשנת 2021 ומתוכם 1,424 נפצעו באורח קשה. 

מנכ"ל עמותת אור ירוק: ״ בכל יום עוד משפחה מצטרפת למשפחת השכול״

לדברי ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכל יום נהרג אדם בתאונת דרכים. בכל יום עוד משפחה מצטרפת למשפחת השכול. ילדים, אימהות ואבות, סבתות וסבים. משפחות שלמות שמתפרקות בגלל הקטל בכבישים. שנת 2021 היא מהקטלניות והמדממות בעשור האחרון והיא תוצאה של הזנחה רבת שנים. כולנו מסתובבים ברחובות ובכבישים ומרגישים את חוסר הביטחון והחשש הגדול. כבר נוכחנו לדעת כשהממשלה משקיעה את התקציבים הנדרשים מספר ההרוגים יורד וצער וכאב נחסכים מרבים. הממשלה הנוכחית חייבת לשנות את סדרי העדיפויות, להחזיר את הכסף שנלקח בשנים האחרונות כדי להשיב את ישראל למגמה חיובית, שמצילה בכל שנה עוד בני אדם ממוות מיותר בכביש. זו האחריות והמחויבות של הממשלה הנוכחית וזה מה שהציבור דורש ממנה לבצע".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן