הניצחון של שי ביידא: מדיסלקט שלא האמינו בו לאלוף גלישה ונינג'ה

אין דבר יותר משמח את הלב מאשר לראות בחור שמגיע ל"נינג'ה ישראל", מספר על ילדות מאתגרת בצל דיסלקציה בלתי מאובחנת ומורים שלא האמינו בו ואז – לוקח את המסלול הקשה בשאנטי, עובר אפילו את הסחרחרה האימתנית, מטפס על המגה-קיר בשניות וקוטף 10,000 שקלים ומיליון תשואות. שי ביידא (25) אשדודי משלנו, עשה את זה ובגדול, ונתן תקווה לאלפי ילדים שעוברים את אותו הקושי בדיוק. כבר בגיל 11 גילה את אהבתו הגדולה לגלישה בים ולניתוק שהוא מביא לו מהשגרה הקשה. בגיל 12 היה אלוף הארץ לנוער ומשם הכל כבר היסטוריה. ומה הלאה? ביידא לומד הוראה כדי לסייע לילדים כמותו ועוד לפני כן נחזיק לו אצבעות שינצח בגמר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

תחרות "נינג'ה ישראל" הפכה אהובה בכל בית לא תמיד בשל ההישגים הספורטיביים המרשמים, אלא גם ואולי בעיקר בשל העובדה שהיא מוכיחה פעם אחר פעם שמי שמציב לעצמו מטרה ופועל למענה, אכן מצליח בגדול, ואפילו קשיים עצומים לא יפריעו לו והם רק מכשולים בדרך שיש לסלק באלגנטיות.

כעיתונאית, כמורה שמאמינה בתלמידים שלה וכמאמנת מנטלית ברור שצפיתי באדיקות בשי ביידא האשדודי שלנו, בן 25, שסיפר על המסלול כמה היה לו קשה בשל הדיסלקציה שלו וכמה הרגיש שונה. אני בטוחה שאינני היחידה שהתפללה עבורו באותם רגעים אך הוא עשה זאת בענק לגמרי בזכות עצמו.

נתחיל מהתחלה, שי ביידא, במראה פשוט וצנוע, הגיע למסלול הנינג'ה האימתני של העונה הזו ולא היה לנו ברור עד כמה הבחור הזה עוצמתי. ביידא אפילו הודה שלא הרבה באימונים והצפייה בו הפכה מסקרנת במיוחד מרגע לרגע. הוא דילג על הסטפר ובעוד שאחרים נפלו מהסחרחרה הישר למים, הוא דווקא עבר אותה בקלי קלות והמשיך לגשר האריחים. הוא בחר במסלול A והתקדם בביטחה במסלול היתדות. משם לקורה הכפולה, הזכורה לנו כאימתנית עבור המתמודדים ובסך הכל ביידא השני אחרי אלכס חזנוב שמצליח בכך. ואז, היה נדמה שביידא עוצר, חושב, אפילו מתמהמה לכמה רגעים ארוכים. לא היה ברור עד כמה הוא מתכוון לקחת סיכון אך ביידא הפתיע ובענק, בחר במגה קיר, ובריצה קלה אחת בלבד הצליח לטפס עליו ולחץ על הבאזר.

ביידא הרוויח באומץ וביושר בכמה דקות בודדות (3:51) עשרת אלפים שקלים והוא התשיעי בתחרות שעובר את המגה קיר, ועוד בניסיון אחד, נזכיר…אז מה היה לנו… מסלול פשוט וקל? אחד שהכל הולך לו בקלות??? תחשבו שוב.

״הגלישה היא קרש הצלה״

אמנם התפוח לא נפל רחוק מהעץ, ביידא בן לאמא מהממת נילי, אישה רבת כישורים ובין היתר מדריכה לצידי במסלולים האשדודיים מטעם החברה לתיירות. יחד עם זאת, ביידא סיפר בתוכנית על כך שאפילו חבריו לא ידעו שבמשך שנים ארוכות עבר תיסכול וקושי בשל יחס המורים וחוסר האמון שלהם בו, ככל הנראה לאור העובדה שלא ידע קרוא וכתוב, מה שנתפס על ידם כעצלנות ואי רצון להתאמץ, אך התגלה לאחר מכן כדיסלקציה בלתי מאובחנת, שגרמה לו להתאמץ אך בדרך הלא נכונה.

את שנות בית הספר המאתגרות עבר ביידא עם קרש הצלה משלו- החיבור לגלישת גלים, וככל הנראה הדבר סייע לו לחדש את האמון ביכולותיו לאורך השנים.

כבר בגיל עשר גילה את אהבתו הגדולה לים, כן כמעט כמו כל אשדודי, אך מכיוון הגלים ולא החוף. ביידא התאמן בקביעות אצל גל דהן ב"לי גל" וכבר בגיל 12 הוכתר לתואר אלוף הארץ לילדים עד גיל 14. ביידא גולש הגלים המקצועי לוקח חלק בבילבונג ישראל ואף עוסק בטיפוס באופן מקצועי ועובד בקיר הטיפוס בעד הלום.

ומה משך אותו מלכתחילה לגלישה? בעבר סיפר בראיונות של "אינטרסרף" שהוא אוהב במיוחד את האהבה שהוא מקבל מהגלישה עצמה, הזרמים והאדרנלין שמציפים את גופו ומנתקים אותו מהעולם, הגלישה היא קרש הצלה בעיקר אחרי יום פחות טוב בבית הספר. באותו ראיון סיפר גם שהמאכל האהוב עליו הוא.. נו.. דגים כמובן, מכור לים כבר אמרנו?

הוא סיפר עוד שהוא מאוד אוהב את הלחץ שלפני התחרות, ואכן קטף לא מעט ניצחונות: בתחרות מספר 2 של סבב ISA הבילבונג פרו אשדוד – מקום ראשון לגילאי 14; אליפות הארץ, תחרות מספר 4 בסבב ה ISA; ב"בליץ פרו" בנתניה, של ארגון הגלישה הישראלי בחוף קונטיקי, נתניה, מקום שני עד 16; מקום שלישי עד  20 באליפות אשדוד השמינית בגלישת גלים, מקום שני עד 16; מקום רביעי ב – OPEN; אליפות של בתי הספר בארץ לגלישה – מטעם ארגון הגלישה, ועוד.

על "אינטרסרף" סיפר שהיא בית חם, עם גלשנים מעולים ומושקעים , ספונסרים , ומשפחה שרוצה בטובתו בתחושת שותפות ובית.

ברבות השנים היה מאוד מרגש לצפות בביידא בתוכנית מסביר, שכיום הוא עצמו סטודנט להוראה ומטרתו להגשים את הייעוד כאיש חינוך אמיתי, שיעניק לילדים תשומת לב שהם זקוקים לה ויוכיח לכל הילדים שאם יאמינו בעצמם- למרות הקשיים- יווכחו לדעת שהם מסוגלים.

שוב מקבלים הוכחה שספורט, נחישות ורגישות, הם המתכון לניצחון מול כל אתגר שהחיים מזמנים לנו. היידה ביידא, מחכים לראות אותך בגמר, האם תהיה המנצח הגדול של נינג'ה ישראל 2021?? אנחנו מאמינים בך.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן