מצמרר: נחשף מכתב מרגש של יוחאי הגיבור מאשדוד שטבע למוות כשניסה להציל טובעים

חמש שנים בדיוק חלפו מאז אותו יום נורא בו נכנס יוחאי אלקיים, הבחור הגיבור מלח הארץ, אל הים בניסיון להציל צעירה שנסחפה במערבולת, הצליח להצילה אך לרוע המזל טבע למוות. השבוע התארחו בני משפחתו בבית הנשיא, וחשפו בפני הנשיא ורעייתו סיפור מצמרר: פתק, אותו החביא יוחאי ז"ל בגיל 16 ובו כתב את כל שאיפותיו

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

את השם יוחאי אלקיים ז"ל רבים מתושבי אשדוד זוכרים ומוקירים. הצעיר בן ה-28, יפה התואר מלח הארץ, היה בן הזקונים מתוך שבעה אחים, לוחם דוכיפת וחובש קרבי. הוא שירת במילואים, עבד כמאבטח בנמל אשדוד וכמאמן כושר אהוד. כל זה לא סייע לו באותו יום ארור, כאשר שיחק מטקות עם חבר בחוף הים.

השניים זינקו למים כשהנערה הראתה מצוקה והצליחו להציל אותה, אך לפתע יוחאי החל בעצמו לטבוע ואיבד הכרה. כוחות של שיטור ימי ניסו לחלצו ולהצילו וביצעו בו פעולות החייאה אך לבסוף נקבע מותו. הטרגדיה הבלתי נתפסת אירעה בדיוק כשבועיים לפני שהוא וזוגתו היפה אווה בן לולו עמדו לחגוג חמש שנות זוגיות ולמסד את היחסים.

במשפחה של יוחאי מנסים מאז לעכל את האובדן ולהנציח את יוחאי בכל דרך, החל מהקמת "מצפה יוחאי" על שמו בחוף אשדוד בסמוך למקום טביעתו, דרך הקמת חדר כושר במסגרות דתיות שלא היו זמינות עבורו בנערות שלו ועד לקידום המודעות למניעת טביעות בעמותה.

השבוע הוזמנו בני המשפחה להתארח בבית הנשיא, שם אירחו אותם הנשיא הרצוג ורעייתו מיכל. הם היו בקיאים בפרטי האירוע  וביקשו להכיר את יוחאי מקרוב ולשמוע עוד על גבורתו. בני המשפחה חשפו שם סיפור מצמרר, כיצד האח מצא מכתב שכתב יוחאי בכתב ידו בגיל 16 עם שאיפותיו לעתיד, שאכן התגשמו כמעט במלואם.

האח אבישי כתב לאחיותיו כיצד מצא את הפתק: "לפני כמה חודשים ביקשתי מאבא אם יש לו שעון מעורר עם רדיו והוא הביא לי אחד שהיה בחדר של יוחאי ז"ל וככה אני משתמש בו מאז. ביום שישי האחרון הוא נפל בזמן שהוזזתי את השידה לחפש משהו. ומאז הוא השמיע רעשים של השנאי (טרנספומטור בלע"ז) שכנראה השתחרר בנפילה… בקיצור אתמול החלטתי לפתוח אותו ולחזק את השנאי, ותוך כדי שאני משחרר את הברגים עובר לי בראש שזה בעצם השעון שהיה ליוחאי ז"ל בחדר. אני פותח את השעון ומוצא בפנים פתק מקופל בכתב ידו של יוחאי ז"ל וכך כתוב שם:

 בס"ד יוחאי אלקיים יום ראשון ג' בטבת ה24 לדצמבר 2006

לעשות

– לקנות אופנוע ספורט 500 סמ"ק.

– למצוא אהבת אמת.

– להתגייס ליחידה קרבית.

– להיות מדריך לחימה, או כושר, ויהיה מצויין ששניהם יחד.

– לאמץ ילד או ילדה שאין להם בית חם,  אפילו עד גילאי- 17-16."

עד כאן הפתק…מדהים איך שהוא היה מסודר בכתיבה ובשאיפות. ושהוא הגשים כמעט את הכל. ושהיה לו כבר אז ברור ,שמה שמעניין אותו זה לעשות טוב עם האחר… ושלשום עוד סימה אמרה לי שאם השעון מרעיש ככה אז שנזרוק אותו ונקנה חדש. ולא יודע (עכשיו בעצם אני כן יודע) למה התעקשתי לנסות לתקן אותו – עכשיו הוא כבר לא מרעיש…  דרך אגב, התחלתי ללמד בישיבה מסכת ברכות ולקחתי גמרא מהבית של ההורים, ומתברר שזו גמרא שהייתה של יוחאי ז"ל בישיבה ומצאתי בתוכה טבלה-תוכנית כזו להיבחן על כל המסכת בעל פה וכמעט כולה הייתה מסומנת שנבחן עליה…”

למצוא אהבת אמת. יוחאי ז״ל עם בת זוגו אווה איתה עמד להתחתן

סנדרה אורן האחות הנרגשת מספרת: "הדבר היחיד שלא הספיק לעשות זה לאמץ ילד ואת זה אחותי עשתה, ויש לזכור שהוא היה בסך הכל בן 16 במסגרת חרדית, כשכתב את זה".

סנדרה, האם זה מנחם מעט להיות מוזמנים לבית הנשיא ולספר על יוחאי?

"ההרגשה בבית הנשיא היא שילוב של גאווה ועוד מקום שנוכל בו לספר על יוחאי, כי חשוב להבין גם כמה יוחאי היה מיוחד וכל פעם מחדש כשהשם שלו עולה מבינים כמה הטוב שלו היה מתבצע בסתר".

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן