סיכום מוצלח לפסטיבל תור הזהב באשדוד: מעל 15 אלף איש פקדו את המופעים ברחבי העיר

פסטיבל "תור הזהב" באשדוד לאורך ימי חוה"מ פסח בשישה מוקדים שונים בעיר: המשכן לאמנויות הבמה אשדוד, אמפי פארק אשדוד, בית יד לבנים, מונארט ובתי הכנסת בעיר. מנכ״ל המרכז לפיוט ושירה ישראל אוחיון: "דווקא עכשיו, בתקופת מלחמה. המוזיקה הוכיחה שוב שהיא התרופה הכי טובה לנשמה"

צילום: הצוות שהוביל והפיק הפסטיבל
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

אשדוד שומרת על הרוח הישראלית בפסטיבל "תור הזהב" באשדוד. בסופ"ש האחרון ננעל פסטיבל "תור הזהב" 2024 של המרכז לפיוט אשדוד ובשיתוף משרד התרבות שציין 12 שנה להיווסדו עם אומנים ויוצרים מהשורה הראשונה ושלל הפקות מקור משובחות, שילובים ייחודים ושיתופי פעולה יוצאי דופן שזכו לביקורות מרגשות!! ומעל 15,000 (!) איש שפקדו את מוקדי ההופעות באשדוד לאורך ימי הפסטיבל!!

מעל 15,000 איש פקדו את פסטיבל "תור הזהב" באשדוד לאורך ימי חוה"מ פסח בשישה מוקדים שונים בעיר: המשכן לאמנויות הבמה אשדוד, אמפי פארק אשדוד, בית יד לבנים, מונארט ובתי הכנסת בעיר.

בערב הפתיחה של הפסטיבל על בימת אמפי אשדוד הופיעו דני סנדרסון, גידי גוב וחברים שעלו עם מופע סוחף ומלא להיטים. עוד באמפי נרשם רגע השיא של הפסטיבל כשהפרויקט של עידן רייכל, הפקה אורחת בפסטיבל ״תור הזהב״ עידן הפתיע כשבמהלך המופע ירד לקהל, נתן חיבוק חם לפרננדו מרמן ולואיס הר עידן, שני החטופים שחולצו משבי חמאס, שנכחו בקהל, מאחר שדובר על חיבתם לבישול בשר העניק להם במתנה סכין קצבים והקדיש להם את הביצוע של השיר "שובי אל ביתי".

לצד אלה המשיך פסטיבל והציג מגוון רחב של מופעים משובחים:
דודו פישר, חנן בר סלע, אמיל אייבינדר וההרכב המוזיקלי "הבלקנייה" בליווי תזמורת האופרה הקאמרית אשדוד עלו על בימת המשכן לאומנויות הבמה בהפקת מקור מיוחדת לפסטיבל, הפרויקט של רביבו בקבלת שבת שמחה במיוחד לפסטיבל שם אירחו את יואב יצחק, מופע של דִּיאֵז, ערב חשיפה עם המופע "לפעמים חלומות מתגשמים" בשיתוף המנהל לשרותים חברתיים והחברה העירונית לתרבות ופנאי והמכללה תעסוקתית ללימודי מוזיקה ומקצועות הבמה באשדוד, צעירות וצעירים עם צרכים מיוחדים עלו על במה במופע מוזיקלי מרגש ומרהיב שלא השאיר אף עין יבשה בקהל.

בבית יד לבנים, הופיעו הזמר ג'קו חזן שאירח את דוד דאור, יסמין לוי ופצוע המלחמה מרדכי שיינפלד בקונצרט פיוטים מאיזמיר , אריק משעלי עם מופע הסטנדאפ שלו והמחזמר "לילות ספרד".

הפסטיבל ננעל בקונצרט חגיגי סָאעַה מָבְּרוּקָה"| ساعة مبروكة", הפקת מקור ייחודית של מיטב מסורות מוזיקליות אנדלוסיות ומרוקאיות, בהשתתפות התזמורת האנדלוסית אשדוד, האמנים בנג'מין בוזגלו ,יוחאי כהן מישראל, ופייסל בנהדו והודיה לבייד ממרוקו שזכה לביקורות משבחות.

טלי סהרוני – יו״ר המרכז לתרבות האנדלוסית ולפיוט בישראל: "אני שמחה שלמרות המצב הקיים, לא ויתרנו ומצאנו את הדרך לקיים את הפסטיבל תחת הקפדה ושמירה על ההנחיות ואיפשרנו לקהל הרחב להגיע, לראות את ההופעות וליהנות מתרבות במיטבה. לאורך כל הפסטיבל לא שכחנו את החיילים והחטופים, והשתדלנו להזכיר אותם תמיד. תודה רבה לכל המבקרים שפקדו את הפסטיבל נתראה בשנה הבאה.

מנכ״ל המרכז לפיוט ושירה ישראל אוחיון: "דווקא עכשיו, בתקופת מלחמה. המוזיקה הוכיחה שוב שהיא התרופה הכי טובה לנשמה. תושבי אשדוד והערים הסמוכות לה הצביעו ברגלים, אלפים נהרו לפסטיבל 'תור הזהב' ונהנו מתוכן עשיר ומיוחד, אני רוצה להודות לקהל הענק, לאומנים, להפקה ולשותפים לדרך. "נתראה בשנה הבאה"

המפיק והמנהל האמנותי עו״ד יוסי עטר* :״ בימים כאלה מלאכת הרכבת התכנים והמופעים בפסטיבל היא אתגר לא פשוט,שילוב תרבותי אמנותי של קולאז׳ איכותי הכולל אוכלוסיות מיוחדות לצד אמנים מהשורה הראשונה. לא יכול להסתיים טוב יותר משירת התקווה באמפי של 5000 איש. תודה לכל מי שהגיע ולקח חלק במופעים"

צילום סטילס:מאור נתן ומייק אדרי
צילום וידאו:מייק אדרי

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן