המוטציה הבריטית הגיעה לאשדוד

זינוק גדול בתחלואת הקורונה: אשדוד נכללת ביישובים בהם התפשטה המוטציה הבריטית המידבקת. אשדוד מתחסנת וגם עומדת בתורים ארוכים לבדיקות קורונה. במחלקת קורונה ב׳אסותא ׳25 מאושפזים 17 מתוכם במצב קשה. רוב הצוות הרפואי באסותא מחוסן. באשדוד נערכים לסגר

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 המוטציה הבריטית המידבקת כבר באשדוד. על פי פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש אובחנו בישראל כ- 30 מקרים מאומתים של המוטציה הבריטית המידבקת, מהם נדבקו 189 אנשים. בין היישובים בהם אובחנה המוטציה הבריטית: תל אביב, חולון, רמת ישי, הרצליה, עפולה ואשדוד. לא צריך להיות מדען גדול, מספיק לראות את הזינוק החד במספר החולים באשדוד. אשדוד אדומה ורמת התחלואה בה גבוה. על פי דיווח העירייה נכון ליום שלישי ה- 5.1.21 אובחנו 251 חולים חדשים ביממה אחת. מתוכם 80 חולים חדשים בז' ו-47 חולים חדשים ברובע ג' ו- 31 חולים חדשים ברובע ח'. בסך הכל חולים פעילים באשדוד עומד על 1,611 חולים.  398 מתוכם ברובע ז' 254 ברובע ג' ו- 98 חולים פעילים ברובע ו' וברובע ח' מספר החולים הפעילים 174.  ומספר  החולים המחלימים מפרוץ המגפה ועד 5.1.21 עומד על 13, 459.

 מחלקת הקורונה ב׳אסותא׳: 25 חולים מתוכם 17 במצב קשה

בבית חולים ׳אסותא׳ מובילים במספר אנשי הצוות שחוסנו. בתחילת השבוע כבר חוסנו 85%. ביום רביעי 6.1.21 מאושפזים במחלקת הקורונה באסותא 25 חולים. מתוכם 17 במצה קשה 3 במצב בינוני ו-5 במצב קל.  ב׳אסותא׳ מודאגים מהתחלואה בגל השלישי. ד"ר אסף פרץ, מנהל מחלקת הקורונה  מסר כי "הגל הנוכחי של החולים מאופיין בטווח גילאים נמוך יותר של מטופלים בגילאי 50- 70 לעומת  70-80 בגל הקודם.  בנוסף, אופי המחלה קשה יותר ולמעשה רוב המטופלים שמגיעים  לבתי החולים לקבלת טיפול, גם מתאשפזים במחלקת קורונה. תפוסת המחלקה עולה בקצב מהיר דבר המשקף  את קצב ההדבקה המהיר בקהילה".

משרד הבריאות עדכן ביום רביעי כי משבת ועד עתה נפטרו באשדוד, 3 חולים מסיבוכי הקורונה. נכון לעכשיו מספר החולים עומד על 109 חולים שנפטרו מקורונה.

אשדוד מתחסנת

רבים מתושבי אשדוד מתחסנים. מרכזי החיסון של קופות החולים פועלות בקצב ובאופן מופתי, ועל פי נתוני משרד הבריאות נכון ליום 4.1.21 קרוב ל- 30,000 תושבים חוסנו. כך למשל החלו במבצע חיסון בבית גיל הזהב של עמיגור, רבים מהם ניצולי שואה. מבצע החיסון נערך כ- 10 ימים.

 מבצע חיסון מיוחד נערך ביום ראשון השבוע לאוכלוסיית בעלי המוגבלויות בעיר. באולם הספורט במקיף ח' שהוסב למתחם חיסונים חוסנו כ- 1,400 תושבים מיוחדים. המבצע פרי יוזמת משרד  הרווחה והמנהל לשירותים חברתיים בעיריית אשדוד שנחל הצלחה. היה מרגש לראות שוב את הערבות ההדדית, מתנדבים ועובדי מד"א הגיעו וביחד עם עובדי המנהל פעלו לחסן את כלל האוכלוסייה שהוזמנה למתחם.

 מתחם חיסונים מהגדולים בארץ במתנ"ס י"א

קופת חולים ה׳כללית׳ בשיתוף פעולה עם עיריית אשדוד פתחה במרכז הקהילתי ברובע י"א  את אחד המתחמים הגדולים בישראל. 22 עמדות התחסנות פעילות בו זמנית, כולל אפשרות להרחבה. סך הכל פועלות באשדוד 66 עמדות חיסונים. ראש העיר  ד"ר לסרי: “אנו כל הזמן עושים מאמצים גדולים ביחד עם קופות החולים על מנת להגדיל את קצב המתחסנים באשדוד, לכן הנחתי להקצות עוד מתחמי חיסונים במידה ונידרש לכך. השבוע מספר העמדות  באשדוד גדל פי שלושה וכעת פועלים בעיר כבר 66 עמדות התחסנות לטובת תושבי אשדוד”.

מנהל מחוז מרכז ב׳כללית׳ ארז לוי: "כארגון הבריאות הגדול בישראל אנו מובילים היקף התחסנות חסר תקדים בשילוב ידיים עם הרשויות המקומיות. זו הזדמנות להודות לצוותים הרפואיים בכללית אשדוד ובכל המדינה על עבודה מסורה, מקצועית ואנושית עם חמלה ואכפתיות".

בנוגע למתחמי הבדיקות, לאור ריבוי המגיעים להיבדק טוענים הנבדקים כי יש תור גדול של ממתינים. וחשש שהצפיפות תוביל להידבקות

אכיפת החוק של כללי הקורונה באשדוד נשמרת בקפידה. אגב. השבוע התקיימה ברובע ג' באשדוד חתונה חרדית רבת  משתתפים באין מפריע. ראש העיר הורה על סגירת האירוע.

וקצת הומור בבית חולם ׳אסותא׳ באשדוד עם צילום קליפ המעודד את החיסונים לשם החזרת התרבות. בקליפ מגיעה הזמרת סי היימן ושרה לצוות הרופאים בעוד הנגן שלה "סוחב" את מלאי החיסונים בבית החולים, כדי לאפשר לשוחרי התרבות להתחסן ולהגיע להופעה של הזמרת.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן