המדריך לעדשות מולטיפוקל

צילום: FREEPIK
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

בשנים עברו, אנשים אשר סבלו מבעיית קוצר ראייה למרחק והחלו לסבול מבעיות ראייה מקרוב, היו צריכים לבצע שימוש בשני סוגים שונים של משקפיים על מנת לקבל את המענה לטווחי הראייה השונים. זאת בעוד כי בעידן המודרני של היום ישנן עדשות מולטיפוקל שנועדו לתת מענה בדיוק למצבים שכאלה. למעשה, בעת בה מדובר על עדשות מולטיפוקל, הרי שישנה האפשרות לבצע התאמה ליותר משלושה מוקדים שונים, מה שמעניק למטופל את האפשרות ליהנות מראייה חדה ואיכותית לכל מרחק אפשרי, מבלי הצורך להסתובב עם מספר זוגות משקפיים. אז מי צריך עדשות מולטיפוקל ומה בכלל צריך לדעת לפני שניגשים אל מעמד הרכישה? ובכן, במטרה לעשות לכם קצת סדר בבלאגן, ריכזנו עבורכם במאמר הבא את כל המידע בנושא. 

מי צריך עדשות מולטיפוקל?

יחד עם חלוף השנים, הגוף שלנו נוטה לעבור מגוון רחב של שינויים פיזיולוגיים אשר משפיעים בין היתר על איכות הראייה, בתהליך אשר מכונה "פרסביופיה" ובמילים אחרות – מדובר על שינוי בו העין מאבדת את האפשרות להתמקד בעצמים קרובים, מה שגורם לטשטוש של הראייה לטווח הקרוב במצבים כמו קריאת ספר, הצצה בסמארטפון וכן גם בטווח הבינוני בעבודה בסביבה משרדית מול מחשב. מצבים שכאלה מצריכים משקפיים הממקדות את הראייה לטווח הקרוב – בהתאם למרחק אליו הותאמו. על כן, במצבים מורכבים יותר בהם עולה הצורך בפתרון אופטי למספר טווחים ומרחקים שונים בו זמנית, כדוגמת עבודה משרדית עם חומר קריאה ועבודה מול המחשב, או לחילופין במצבים בהם הלקוח מרכיב משקפיים לראייה למרחק אך צריך גם במשקפי קריאה במקביל, הרי שקיים הצורך בהתאמת עדשות מולטיפוקל, אשר מספקות את המענה לטווחים השונים יחדיו. בשורה התחתונה – עדשת המולטיפוקל היא עדשה אשר מספקת מענה למספר מוקדי ראייה שונים, מה שמעניק למטופל פתרון אופטי אידיאלי לכל טווחי הראייה עמם הוא מתקשה – בטווח הקרוב, הבינוני והרחוק, מבלי הצורך להצטייד במספר זוגות משקפיים, כפי שהיה נהוג בשנים עברו. נוסף על כך, חשוב לציין כי העדשה מונעת מאמץ, כאבי ראש ועייפות אשר מהווים תוצאה של שימוש במספר זוגות משקפיים בנפרד שאותם יש להרכיב ולהסיר לסירוגין. 

עדשות מולטיפוקל בהתאמה אישית

אז כיצד ניתן להתאים את העדשות בדיוק בהתאם לצרכים האישיים שלכם? ובכן, במידה וכבר יצא לכם להתעניין בנושא, ייתכן שאתם כבר יודעים כי מדובר על מוצר דיי יקר בהשוואה לשאר סוגי העדשות בשוק. הסיבה העיקרית לכך טמונה בעובדה כי מדובר על מוצר אשר נעשה בהתאמה אישית – בהתאם לצרכיו האישיים של כל לקוח. כמו כן, חשוב לציין כי בעדשות מולטיפוקל – כל נקודה אשר נמצאת על גבי העדשה משקפת מספר ולכן, תכנון העדשות חייב להתבצע בצורה מקצועית ומדויקת, במטרה לענות על צרכיו האישיים של הלקוח, בעוד כי אופטומטריסט מומחה הוא זה שמבצע את תהליך ההתאמה ללקוח. 

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן