הביטוח של מכבי אשדוד: המאמן השמיני נכנס לתפקידו

תכירו את עמית תמיר, סוכן ביטוח והמאמן החדש של מכבי אשדוד בכדורסל. תמיר ינסה לעשות את הבלתי יאמן ולהשאיר את הקבוצה בליגה. תמיר: "התרגשות גדולה להתחיל תהליך".

יאמן את מכבי. צילום: אתר מינהלת הליגה
שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

ליגת 'ווינר' בכדורסל גברים אמורה להתחדש במהלך החודש הבא (21/6) ובמכבי אשדוד מתיחת הפנים של הקבוצה נמשכת. ההנהלה הודיעה השבוע על שובו של הרכז האמריקאי- מקסיקני פול סטול בן ה-33 שאמור להוביל את הקבוצה, ככל הנראה כל הדרך לליגה השנייה. בעוד מפול סטול אנחנו יודעים פחות או יותר מה נקבל, כשמתבוננים במאמן החדש של הקבוצה, עמית תמיר, אין לאף אחד מושג איך הוא יתפקד כמאמן ראשי ואיך ידביק את הקבוצה על שחקניה החדשים.
הכירו נא את המאמן השמיני בתולדות מכבי אשדוד בליגת הכדורסל הבכירה (קדמו לו עופר ברקוביץ', נתי כהן, אריק אלפסי, ליאור ליובין, צביקה שרף, מאיר טפירו ובראד גרינברג). תמיר גדל במחלקת הנוער של הפועל ירושלים ובגיל צעיר סומן כהבטחה גדולה. בירושלים החל גם את קריירת הבוגרים שלו ומשם עבר לשחק באוניברסיטת קאל-ברקלי בליגת המכללות האמריקנית. תמיר, המתנשא לגובה 2.08 מטרים ניסה את מזלו להתקבל לליגה הטובה בעולם, אך לאכזבתו, לא נבחר ב'דראפט' 2004. התחנה הבאה שלו הייתה הליגה היוונית, כאשר חתם בקבוצת פאוק סלוניקי, ממנה המשיך ל'אאק' אתונה. במדיה הופיע גם בליגת ה'יורוליג'. לאחר החוויה היוונית חזר תמיר לארץ וחתם במכבי גבעת שמואל. התחנות הבאות היו שרלואה הבלגית, לאריסה היוונית, צ'רקסי האוקראינית ואפואל ניקוסיה הקפריסאית. בשנת 2007 חתם בהפועל חולון, במדיה היה שותף לזכייה באליפות הליגה הישראלית. לפני הפרישה תמיר עוד הספיק לשחק בהפועל אשקלון, לחזור להפועל ירושלים ולסיים את הקריירה בהפועל ר"ג מהליגה הלאומית, אותה הוביל עד לחצי גמר ה'פלייאוף'. בשנת 2018 פרש תמיר ממשחק פעיל, לאחר ששיחק מספר עונות בליגות הנמוכות.
תמיר גם היה חלק מנבחרת ישראל והיה שותף בשני טורנירי אליפות אירופה בתחילת שנות ה-2000. תמיר בן ה-40, שבשנתיים האחרונות אימן במחלקות הנוער של קבוצת בני-יהודה, לא הסתפק בקריירת כדורסל בלבד ובעשר השנים האחרונות הוא משמש כסוכן ביטוח והוא עושה זאת בצורה רצינית ומקצועית. אתמול התראיין עמית ל'פודקאסט' של קהילת הכדורסל וסיפק כמה ציטוטים מעניינים.
על המינוי שלו למאמן ראשי אמר: "זאת התרגשות גדולה, בעיקר בגלל ההזדמנות לקדם תהליך. אני לא פוחד מאתגרים. צצה אפשרות ורצו לתת לי אמון ומקום. לא היססתי לרגע וחשבתי על האתגר ועל העבודה הכי טובה שאני יכול לעשות לטובת הקבוצה. המטרה שלי לבנות קבוצה שעדיין תילחם ותשחק חזק. קבוצה שתבוא לכל משחק בצורה הכי טובה שיש, גם אם אין סיכוי."
על התיזמון של המינוי אמר ה'סנטר-פורוורד לשעבר: "חושב שהזמן מצומצם וזה לא המצב הכי אידיאלי כי הולך להיות לנו הרבה עומס. נשתדל לבנות את זה בהדרגתיות כי הדבר האחרון שנרצה עם הסגל שלנו, זה פציעות."
לגבי אג'נדת האימון שלו אמר המאמן החדש של אשדוד: "במהלך הקריירה שלי כשחקן, התחברתי מאוד לצביקה שרף ולכמה מאמנים שאימנו אותי כששיחקתי באירופה. מכל מאמן שאימן אותי לקחתי משהו מהסיגנון שלו. למשל בהתקפה יש דברים שאני חושב שיהיו אפקטיביים לקבוצה ואותם איישם, כמו תנועתיות. בחלק ההגנתי יש לי מחשבות על כמה סוגי הגנות. על סוגי התמודדות עם חסימות ו'פיק אנד רול'. באופן כללי אני מאוד מקפיד על הפרטים הקטנים ועל זויות. אני לא צעקן אבל אני מאוד דורש בדרך שלי."
לעמית תמיר יש אמנם כמעט חודש להתכונן לשובה של הליגה והמשימה שלו נראית בלתי אפשרית. אשדוד תקועה עמוק במקום האחרון עם 4 ניצחונות בלבד מתוך 21 מחזורים והיא רחוקה 3 משחקים מהפועל ב"ש, היריבה העיקרית על ההישארות בליגה. אם לא די בנקודת הפתיחה הקשה, אז כשהליגה תתחדש, אשדוד צפויה לצאת למשחק החוץ הכי מאיים בליגה, בהיכל 'מנורה מבטחים' מול מכבי ת"א במסגרת המחזור ה-22. עם סוכן הביטוח עמית תמיר על הקווים, באשדוד מקווים להוציא משהו מהעונה המאכזבת הזו.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן