האשדודי המסתורי שתיווך בעסקת בית״ר

נאום נועם כהן הוא האשדודי שעלה לכותרות, כמי שתיווך בין משה חוגג למשקיעים מדובאי במכירת 50% מהמועדון הירושלמי. כהן, העושה חיל באמירויות, הוא יהלומן לשעבר אשר שמו נקשר לתביעה של יהלומן אחר, שהתגורר בעבר באשדוד. עד לא מזמן היה שמו נחשון נחשונוב

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

עולם הספורט סער בעקבות מכירת 50% מבית״ר ירושלים למשקיעים מדובאי. מי שעמד מאחורי עסקת המיליונים ותיווך בין הצדדים הוא נאום נועם כהן. בעשור האחרון הוא מתגורר באמירויות ובעל קבוצת NY Koen – חברת אחזקות שנוסדה בשנת 2003 על ידו ועוסקת במגוון תחומים בהם בתכשיטי יוקרה, יהלומים, הנדסה, שירותים ביטחוניים לממשלות ואנשים פרטיים ותעופה פרטית. החברה פועלת בין השאר בהודו, קטאר, צ’כיה, כווית, בחריין, ערב הסעודית וארה”ב, ומרכזה בדובאי. בחודש שעבר אף התעניינה החברה של כהן ברכישת חברת התעופה הישראלית ״ישראייר״, לאור הנהירה של הישראלים לבקר בדובאי, אך עסקה זו לא הבשילה.

כהן, בן 39 ואב ל-4 הוא יהלומן לשעבר. עד לפני שנים שמו היה נחשון נחשונוב והוא התגורר בעיר אשדוד, בן למשפחה חסידית.

שמו של כהן נקשר לכאורה לתביעה שהגיש יהלומן לשעבר נגד הנהלת הבורסה הישראלית ליהלומים, במאי 2016. היהלומן מאיר יעקובוב הגיש את התביעה בסך 3‪.6 מיליון שקלים בטענה שהבורסה אחראית לנפילתו הכלכלית. בשל מחדלים חמורים בנוהלי כניסה ומתן תגים למתחזה ש"עקץ" אותו ומספר יהלומנים נוספים. לטענת יעקובוב, המיוצג על ידי עו"ד עזרא גולדמן, "למרות שהנהלת הבורסה ידעה על עברו, נוכלותו ומעשיו של הנוכל, התירה לו להיכנס לאולם הבורסה באופן חופשי, ובכך נתנה יד לפשעיו שבוצעו בתוך מתחם הבורסה״. שמו של האיש שיעקובוב טוען כי הוא לכאורה נוכל הוא כהן, אז עוד נחשונוב. לטענת עו"ד גולדמן, אילו הנהלת הבורסה היתה עושה מלאכתה נאמנה ולא מתרשלת, ניתן היה בקלות רבה לגלות, בין היתר, כי כנגד נחשונוב הוצא צו עיכוב יציאה מן הארץ בגין תרמית וגניבה, ובשל כך היתה מונעת את כניסתו למתחם, תוך הטעיית יהלומנים חברי הבורסה. כן הוא טוען כי הינו כביכול אחד מקורבנותיו של נחשונוב. לדבריו, היות ובטח בבורסה שערכה בדיקה כראוי וזאת לצורך קבלת נחשונוב לבורסה וכי אין לו עבר פלילי ואין הוא מהווה סיכון עסקי,  ולכן הוא מסר לו בחודש ספטמבר 2013 יהלומים בשווי של יותר מחצי מיליון דולר בקונסיגנציה לשם מכירתם בחו"ל. נחשונוב נעלם עם היהלומים ולא החזיר אותם את כסף בתמורתם. עוד הוא טוען כי באירוע אחר העביר לידי נחשונוב, 850,000 שקלים ולימים התברר כי הכסף שימש למימון ביטול צו יציאתו מהארץ שהוצא נגדו בגין מעשי מרמה ותרמית. גם סכום זה לא הוחזר. יעקובוב טוען עוד כי  בחודש יוני 2013 פנה נחשונוב אליו, ביחד עם שותפים נוספים, והציע לו ליטול חלק בעסקה שעיקרה מסחר ביהלום צבעוני שלטענת נחשונוב שוויו מעל מיליון דולר. שותפיו של נחשונוב ביקשו מיעקובוב למסור להם שני שקים על סך 300 אלף דולר, כדי להוות ערבון עבור האבן. כאשר התברר כי האבן מזויפת לכאורה, נחשונוב נעלם, ויעקובוב הודיע לשותפיו, כי לא יפרע את הצ׳קים.

למרות שלא בוצעה עסקה תבעו השניים את יעקובוב לבוררות בבית הדין הפנימי בבורסה‫. תחילה הפסיד היהלומן בתביע‫, אך בערעור זכה‫. 

עושה חיל בדובאי

בעשור האחרון כהן‫- נחשונוב כאמור נמצא בדובאי‫, ופועל באיחוד האמירויות‫. הוא עובד צמוד עם הממשל המקומי. בדף הלינקדין שלו הוא מגדיר עצמו כפילנתרופ המחזיק, בין היתר, בתואר מהמכון הגמולוגי הבינלאומי ליהלומים IGI – International Gemological Institute – אחד התחומים בהן עוסקת הקבוצה: תכשיטים ויהלומים. לדבריו, בדובאי פועלים כיום תלמוד תורה ובתי כנסת אותם הוא הקים‫.

כאשר שמו עלה לכותרות בעיקר בעסקת בית״ר והוא רואיין בתקשורת הוא הגיב על החלפת שמו מנחשון נחשונוב לנואם כהן‫: “להחליף שם זה משנה מזל. לא עשיתי שום דבר לא חוקי. כל אחד עובר משהו, פעם למעלה, פעם למטה. עושים תיקון בדרך הטובה ביותר״‫. לגבי התביעה ששמו נקשר אליה מלפני 4 שנים הוא אמר כי  “התביעה הוגשה ע”י קרוב משפחה שלי, שסתם הכניס אותי פנימה״‫.

לדבריו‫, הוא משמש שגריר טוב של ישראל באיחוד האמירויות‫, ומוסיף כי פעל רבות למען השלום בין המדינות‫.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן