עיטורי גבורה לגולש שי אבישר ולאלמנת מיכאל בן זיקרי ז״ל

בטקס מרגש שנערך השבוע העניקה משטרת ישראל עיטורים וציונים לשבח לשוטרים ואזרחים. הגולש שי אבישר קיבל את עיטור האומץ האזרחי ואילו אלמנתו של מיכאל בן זיקרי ז״ל קיבלה בשמו את העיטור

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בוואצאפ
שיתוף במייל

 בחג חנוכה המסמל עוז וגבורה, ערכה המשטרה טקס מרשים בו העניקה לשורת שוטרים ואזרחים עיטורי אומץ וציונים לשבח על אירועים בהם הפגינו אומץ וגבורה. הטקס, שעמד בצל הקורונה היה מצומצם השנה וכיבדו בנוכחותם השר לביטחון פנים אמיר אוחנה ומ״מ המפכ״ל ניצב מוטי כהן. סגל  הפיקוד הבכיר של המשטרה ומקבלי העיטורים. בין מקבלי העיטורים גם הגולש האשדודי שי אבישר שהציל מטביעה 3 נערים ונערות ואלמנתו של הגיבור מיכאל בן זיקרי, שטבע למוות כשהציל משפחה מטביעה באגם בסמוך לזיקים.

אבישר -הציל 3 מתוך 4 הנערים שטבעו

שי אבישר, בן 44 אלמן ואב ל-3 ילדים, לאחר שאשתו נפטרה לא היסס פעמיים כשהבחין בנערים טובעים. הוא נכנס למים והצליח להציל 3 מתוך ארבעה שטבעו. בטקס נאמר: ״בתאריך 3.6.20, בשעות הערב, נסחפה קבוצת נערים ונערות בחוף אשדוד ונקלעה למצוקת טביעה בעומק הים. במקום לא היו שירותי הצלה.

שי אבישר, שבאותה עת רץ בחוף הים, זיהה את מצוקתם, איתר גלשן מילד שעבר במקום, נכנס לתוך המים, חתר לעומק והחל בפעולות חילוץ של הילדים.

שלושה מהנערים אחזו בגלשן, ושי ניסה לאתר הנער הרביעי. כשתשו כוחותיהם, החזיר אותם לחוף, הנחה אותם להזעיק את כוחות ההצלחה ונכנס לים בשנית בחושך בניסיון נוסף לאתר הנער הרביעי. לצערו, חרף מאמציו הכבירים, לא הצליח לאתר את הנער הרביעי שטבע.

שי גילה קור רוח, נחישות, תושייה רבה ואומץ לב. תוך סיכון  חייו, הציל את שלושת הנערים ובכך מנע מקרה טראגי גדול ביותר. עיטור האומץ האזרחי מוענק למר שי אבישר על מעשה גבורה, שיש בו גילוי אומץ לב בלתי רגיל״.

 על האירוע סיפר אבישר בראיון בגלי צהל: “זה היה בשעות הערב כבר אחרי שעות פעילות המצילים,  עשיתי ריצה ספורטיבית על החוף ותוך כדי אני רואה קבוצה של נערים בסכנת טביעה בתוך בור עם סחף ענק לעומק, ולמזל ראיתי נער עם גלשן אמרתי לו אם אני יכול לקחת את הגלשן, ורצתי עם הגלשן לכיוון הבור ואני שוחה לכיוון הנערים, בהתחלה אני מגיע ל-2 נערות בעומק שהן במצב טביעה וסכנת חיים ואפיסת כוחות".

אתה מתאר סדר פעולות שכאילו ההחלטה הזו כשאתה מבין שאותם נערים נמצאים במצוקה בתוך בור במים למעשה גם מסכנת את החיים גם שלך, עובר משהו בראש בשניות האלה?

"אני איש ים ואני מכיר את הים וכן עוברות מחשבות. אבל אני חושב שאלו הם נערים וילדים וחושב על המשפחות. באותו רגע אני מבין ואני יודע מהם הסכנות של הים. מה שמדהים שחשבתי לרגע שאני צריך גלשן, כי אם אני אכנס לבד, אז אין לי סיכוי להציל את כל הקבוצה. למזלי היה ילד עם גלשן וזה מה שעזר לי בתהליך ההצלה, כשראיתי את 2 הבנות וראיתי שהן באפיסת כוחות, הבאתי להם להחזיק את הגלשן והן צעקו שיש ילד יותר בעומק שהן לא הצליחו להגיע אליו, ואני רואה ראש מבצבץ במים ויחד איתן אנחנו חותרים לילד השלישי איך שאנחנו מגיעים אליו הוא שוקע ונעלם ואני אומר לו תחזיק מעמד ובדקה האחרונה תופס אותו גם ואז אומרות לי שיש גם ילד רביעי יותר בעומק שנסחףף  מחפשים אותו קוראים לו  והוא כבר נעלם"

זה הנער יהודה בילו בן 14 שמאוחר יותר נמצאה גם גופתו, אבל 3 נערים שאתה מצליח להציל את חייהם, חוזר לחוף מה עובר בראש בדקות הראשונות?

"זו חוויה מאוד מטלטלת מדובר פה בילדים נערים צעירים מצד אחד אני מאושר שהצלחתי לעשות פי 3 להציל את החיים שלהם שהם יגדלו עם המשפחות שלהם ומצד שני נשבר הלב על הילד הרביעי היינו בהלוויה אתה רואה משהו כזה קטן שקוברים אותו זה היה מאוד קשה זו חוויה מאוד מטלטלת חוויה לא פשוטה”.

מתי מגיעה הטלפון מהמשטרה שבו אתה מתבשר שתקבל הערב את עיטור האומץ  על המעשה שלך, ונציין רק שזה עיטור  האומץ איתור השני בחשיבותו שמקבלים שוטרים, צותים בבתי הסוהר במקרה שלך אזרח על מעשה גבורה כזה

"לפניכ-3 חודשים הזמינו אותי לוועדה ושמעו את הסיפור והתרגשו מאוד, ואז הודיעו לי שהיום יהיה הטקס אני מאוד שמח לבוא לטקס. זה מאוד מחמם את הלב לקבל את ההערכה הזאת והיום אנחנו בציפייה לטקס”.

אתה יודע מה שעובר בשיחה הזאת, זאת הצניעות שלך למרות המעשה הגדול הזה  שעשית, הקשר עם המשפחות והילדים שהצלת , נשמר שי?

"כן, מידי פעם בחג שלחנו הודעות, ונפגשנו גם, עם המשפחות והילדים. אני בקשר איתם בוואסאפ, אנחנו לא בקשר יום יומי אבל אנחנו בקשר ומקווה להיות בחתונה שלהם".

הציל חיים ושילם על כך בחייו

עין לא נשארה יבשה כשחלי, אלמנתו של הגיבור מיכאל בן זיקרי ז״ל עלתה לקבל בשם בעלה את העיטור. בטקס נאמר כי ״בתאריך 3.7.20, בזמן ששהה עם רעייתו באגם זיקים, זיהה מיכאל בן זיקרי ז"ל בני משפחה, ששידרו סימני מצוקה של טביעה.

מיכאל ז"ל נכנס למקום הטביעה והחל מיד בפעולות חילוץ. תחילה חילץ ילד אחד ואחר כך שב למקום הטביעה וצלל למים, במטרה לחלץ שתי טובעות נוספות, שהחלו לשקוע לתוך בור עמוק במים. בכוחותיו האחרונים הצליח להעלותן אל פני המים ולחלצן מתוך הבור, אך כתוצאה מהמאמץ הניכר אפסו כוחותיו, והוא שקע אל תוך הבור וטבע. מיכאל ז"ל, שפעל באומץ לב, בקור רוח ובנחישות, הציל חיים כשצלל לבור ושילם על כך בחייו.

עיטור האומץ האזרחי מוענק למר מיכאל בן זיקרי ז"ל על מעשה גבורה, שיש בו גילוי אומץ לב בלתי רגיל״.

הצטרפו לקבוצת הוואצאפ של אשדוד 10:
כבר הורדתם את האפליקציה של אשדוד10?

הורדה לאנדרואיד:

[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
[ajax_load_more container_type="div" post_type="post" offset="1" destroy_after="10"]
דילוג לתוכן